سفری زمستانه به کوش آداسی و دیدن زیبایی‌های آن

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
سفری زمستانه به کوش آداسی و دیدن زیبایی‌های آن

کوش‌آداسی در غرب ترکیه در ۷۰ کیلومتری شهر ازمیر واقع شده است. تور کوش‌آداسی یکی از محبوب‌ترین‌ها در تور ترکیه است. این شهر با فاصله کمی از مکان‌های مهم تاریخی از جمله موزه باستان‌شناسی افسوس، دیدیما، پریه‌نه، شهر باستانی میلتوس، یکی از بهترین مقاصد گردشگری در همه فصول است. هر چند در بهار و پاییز گردشگران بیشتری به کوش‌آداسی سفر می‌کنند اما در زمستان فصل خلوت‌تری برای بازدید از آثار باستانی و دیدن مناظر بکر و سواحل زیبایش است.


کوش آداسی به خاطر داشتن آب و هوای مدیترانه‌ای زمستان‌هایی معتدل و تابستان‌هایی گرم دارد. سواحل ماسه‌ای با آب‌های شفاف شما را غرق در آرامش می‌کند و امکانات تفریحات آبی بی‌شمارش هیجان را برای شما به ارمغان می‌آورد. موج‌سواری، قایق‌سواری و والیبال ساحلی و حمام آفتاب جزو تفریحات ساحلی این شهر است. به هنگام غروب آفتاب، کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی در بلوارهای پر از نخل، میزبان گردشگران هستند و نوشیدنی‌ها، غذاهای دریایی تازه و غذاهای مخصوص را سرو می‌کنند. بیشتر روزهای سال آسمان این شهر کاملا آفتابی است و شما در طول روز می‌توانید از هوای خوب ساحلی لذت ببرید. کم رطوبت‌ترین ماه سال در کوش‌آداسی، ماه جولای و مرطوب‌ترین ماه سال ژانویه است. دمای هوا نیز حدود ۱۳ تا ۱۷ درجه سانتیگراد است. اگر با رطوبت شهرهای بندری مشکلی ندارید، یکی از فصل‌های خوب سفر به این شهر در زمستان است که آرام‌تر و خلوت‌تر است و راحت‌تر می‌توانید از همه جا دیدن کنید. همچنین در این فصل از سال اتاق‌های هتل‌ها و بلیط‌های هواپیما به قیمت‌های مناسب‌تری به فروش می‌رسد.


به غیر از آثار تاریخی منحصر به فرد مانند پریه‌نه (Priene) و شهر باستانی میلتوس در کوش‌آداسی، مساجدی از دوره عثمانی نیز در مرکز شهر وجود دارد که می‌توانید از آنها بازدید کنید. به عنوان مثال دژ مسجد از قرن هفدهم که توسط وزیر اوکوز مهمت پاشا ساخته شده و یکی از مهم‌ترین مساجد کوش آداسی به شمار می‌رود.

 

کوش آداسی، سرزمین جادویی سازه‌های باستانی


مسابقات شترسواری (Camel Wrestling Festival)


اگر علاقه‌مند باشید، می‌توانید در ماه ژانویه در مسابقات شترسواری شرکت کنید. این مسابقات هر ساله در فصل جفت‌گیری شترها برگزار می‌شود.

 


بازدید از افه‌سوس Ephesus 

یکی از جاهایی که در سفر زمستانه خود به کوش‌آداسی می‌توانید بروید، افه‌سوس است. افه‌سوس، بازمانده شهری چند هزار ساله از امپراطوری رم شرقی است که بین ازمیر و کوش آداسی قرار گرفته و رفتن به آن از هر دو شهر ممکن است. بازدید از این شهر باستانی حدود یک نصف روز طول می‌کشد و شما می‌توانید ناهار را در یکی از رستوران‌های محلی آنجا میل کنید. از کوه‌های شمالی افه‌سوس به سمتی می‌رود که چشم‌انداز منحصر به فردی دارد و داستان‌ها و افسانه‌های بسیار درباره آن منطقه گفته می‌شود.

 

از کوش آداسی چه سوغاتی بگیریم؟


جزیره پرندگان Pigeon

در جزیره پرندگان می‌توانید شاهد زیباترین منظره غروب آفتاب به همراه پرنده‌های زیبا و چشم‌اندازی از قلعه قدیمی عثمانی باشید. منظره چشم‌نواز این جزیره به هنگام تابش آفتاب درخشان توجه هر گردشگری را به خود جلب می‌کند. نام کوش‌آداسی در دوره عثمانی از نام این جزیره Kusadasi (جزیره پرندگان) گرفته شد. در دوران امپراتوری عثمانی از قلعه بیزانتی بر فراز صخره‌ها، برای دفاع در برابر دزدان دریایی مورد استفاده قرار می‌گرفته است و به نام قلعه دزدان دریایی شناخته می‌شود.
امروزه این جزیره به جزیره کبوتر مشهور است و مکانی ایده‌آل برای آرامش گردشگرانی است که در فصول مختلف به ترکیه سفر می‌کنند. شما می‌توانید در اینجا بر روی آب‌های شفاف کوش‌آداسی قایقرانی کنید و پس از آن در یکی از رستوران‌های ساحل بنشینید و با منظره دریا، غذای محلی سفارش دهید.

 


بازدید از آب گرم قصر پنبه‌ای، پاموکاله Pamukkale

یکی از زیباترین اماکن دیدنی ترکیه، به قصر پنبه‌ای مشهور است که در نزدیکی و شرق کوش آداسی در استان دنیزلی قرار دارد. پاموکاله دارای حوضچه‌های آهکی پله‌ای به رنگ سفید و آبی گرم است که منظره‌ای دیدنی را برای شما ایجاد می‌کند. عکاسان بسیاری برای بازدید و گرفتن عکس به این منطقه می‌آیند تا از زیبایی آن لذت برده و آن را ثبت کنند. فاصله پاموکاله تا کو‌س‌آداسی حدود ۲ ساعت است که می‌تواند حدود نصفی از یک روز شما برای دیدن این جاذبه دیدنی صرف شود.

 

بازدید از پاموکاله در نزدیکی کوش آداسی

۲۶ دی ۱۳۹۸

نظرات کاربران