تفریحات زمستانه در کوش‌آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
تفریحات زمستانه در کوش‌آداسی

زمستان‌های معتدل و بارانی کوش‌آداسی، گردشگرانی را که خلوتی این شهر را بیشتر می‌پسندند به خود جذب می‌کند. در این فصل به علت بارندگی‌های گاه و بیگاه، افرادی با سلیقه متفاوت با تور کوش‌آداسی سفر می‌کنند. این شهر بندری به سواحل شنی و صخره‌ای زیبایش معروف است. اگرچه در فصل سرد امکان شنا نخواهید داشت، تماشای دریای متلاطم و آسمان ابری، سبب می‌شود تا منظره‌ای متفاوت از آنچه در روزهای آفتابی و گرم را دیده‌اید، در خاطرتان نقش ببندد. علاوه بر این، می‌توانید از اماکن باستانی و جاذبه‌های طبیعی اطراف شهر دیدن کنید.

 

بازدید از پاموک کاله

پاموک قلعه، پامو کاله در نزدیکی کوش آداسی یا قصر پنبه‌ای، حوضچه‌های سفید رنگ با آب‌های گرمی است که منظره‌ای بسیار زیبا پدید آورده است و هر گردشگری در اولین سفر خود، از این جاذبه دیدن می‌کند. این مرکز گردشگری مهم در استان دنیزلی قرار دارد و از مسیر جاده‌ای به سمت پاموک کاله که در ۱۸ کیلومتری شهر دنیزلی قرار گرفته، قابل دسترسی است. فاصله این مکان دیدنی تا کوش‌آداسی حدود ۲ ساعت است که می‌توانید آن را اول لیست خود قرار داده و یک روز خود را برای رفت و آمد و گردش در این منطقه اختصاص دهید.

 

گردشی یک روزه از مقصد کوش آداسی

بازدید از جاذبه‌های تاریخی

از آنجایی که در فصل زمستان، بهتر است از تفریحاتی همچون قایق‌سواری، پارک‌های آبی و آفتاب گرفتن صرف نظر کنید، در مقابل می‌توانید از سایت‌های تاریخی و با ارزش کوش‌آداسی مثل شهر باستانی میلتوس، پریهنه، افسوس و مساجد قدیمی این شهر دیدن کنید. افسوس، بازمانده‌ شهری چندین‌ هزارساله از امپراطوری رُم شرقی است که مابین شهرهای ازمیر و کوش‌آداسی واقع شده و اگر در کوش‌آداسی در یکی از تورهای گردش به این منطقه را خریداری کنید، گشت و بازدید از آنجا از صبح تا بعدازظهر طول می‌کشد. در این حین می‌توانید ناهار را در یکی از رستوران‌های محلی سفارش داده و صرف کنید. همچنین در نزدیکی افسوس، خانه قدیمی است که امروزه زیارتگاه به شمار می‌رود و امکان بازدید برای عموم را دارد.

مسابقات و رویدادها

در ماه ژانویه به دلیل زمان جفتگیری شترها، مسابقاتی به عنوان شترسواری برگزار می‌شود که ممکن است تماشای آن برای شما جالب باشد. زمان برگزاری این مسابقه حوالی ظهر است که برای یافتن جای مناسب، باید صبح زود به آنجا بروید. بهتر است لباس گرم و مناسب و چتر به همراه داشته باشید. در این رویداد می‌توانید علاوه بر شرکت و تماشای مسابقه، از غذاهای خوشمزه ترکی هم امتحان کنید. همچنین در این شهر، هر ساله کنسرت‌ها و رویدادهای مختلفی برگزار می‌شود که برای حضور در هر کدام، می‌بایست از قبل بلیط تهیه کنید.

 

معرفی برترین هتل‌های ۴ ستاره کوش آداسی

سفری یک روزه به جزیره پرندگان

شما با سفری کوتاه به جزیره پرندگان در کوش آداسی می‌توانید شاهد منظره‌ای زیبا از غروب آفتاب باشید. در این هنگام که پرندگان بر فراز آسمان پرواز می‌کنند، شما نیز قلعه قدیمی دوره عثمانی را تماشا می‌کنید. امروزه جزیره پرندگان یا کبوتر، مکانی بی‌نظیر برای آرامش افرادی است که در فصل زمستان با تور ترکیه سفر می‌کنند. در این جزیره حتما در یکی از رستوران‌های ساحلی بنشینید و با منظره دریا، غذای محلی یا دریایی سفارش دهید. طعم این غذا برای همیشه در خاطرتان خواهد ماند.

در مجموع جاذبه‌های گردشگری بسیاری در کوش‌آداسی وجود دارد که در زمستان شما را جذب خود کرده تا روزهای متعددی را در گردش به سر ببرید. حمام‌های فاستینا، کاروانسرای سلجوقی و سازه‌های دیگری را می‌توانید در بندرگاه میلتوس ببینید.

۲۵ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران