معرفی رستوران‌های ارزان قیمت باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
معرفی رستوران‌های ارزان قیمت باکو

شکم‌گردی یکی از تفریحات و سرگرمی‌هایی است که توریست‌ها دوست دارند در طول سفر خود انجام دهند. خوردن غذاهای خوشمزه و سنتی هر منطقه‌ای بسیار لذت بخش است. یکی از بهترین سفرهایی که می‌توان در آن غذاهای متنوع و خوشمزه بسیاری را امتحان کرد تور باکو می‌باشد. از طرفی دیگر تنوع بالای غذاهای سنتی باکو سبب شده تا هر گردشگری با هر بودجه‌ای که دارد بتواند تجربه امتحان کردن غذاهای این منطقه را در سفر خود به دست آورد. به همین دلیل در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا به معرفی رستوران‌های ارزان قیمت با غذاهای خوشمزه برای طرفداران سفر اقتصادی به باکو بپردازیم.

 

لیست رستوران‌های ارزان باکو

تور باکو به دلیل فاصله نزدیکی که به ایران دارد مورد توجه اغلب گردشگران ایرانی است. از طرفی دیگر اکثر مسافران به دلیل داشتن یک سفر خارجی اقتصادی کشور آذربایجان را به عنوان مقصد گردشگری خود انتخاب می‌کنند. اگر شما نیز جز دسته‌ای از افراد هستید که برنامه سفر به باکو را با بودجه کم دارید و از طرفی علاقه زیادی به رستوران‌گردی و خوردن غذاهای محلی باکو را دارید در ادامه می‌توانید لیستی از ارزان‌ترین رستوران‌های باکو با غذاهای خوشمزه را مشاهده کنید. تمامی این غذاهای موجود در منو این رستوران‌ها با قیمتی در حدود ۳ تا ۵ دلار به فروش می‌رسند.

 

رستوران چانسون (Chanson Restaurant)

رستوران چانسون یک گزینه مناسب برای کسانی است که دوست دارد در یک سفر اقتصادی به باکو غذاهای لذیذ آذربایجان را تست کنند. این رستوران در حوالی ایستگاه متروی ایچِری شِهِر (Icheri Sheher) یا همان شهر قدیمی باکو قرار گرفته است. برای دستیابی به آن می‌توانید آدرس رسیدن به کاخ خوشبختی در باکو را از بومیان بگیرید. چرا که این رستوران دقیقا در مقابل آن قرار گرفته است. پس بعد از یک روز گشت و گزار در جاذبه‌های گردشگری باکو می‌توانید شکم خود را در چانسون سیر کنید. این رستوران دارای منو غذایی متنوعی از انواع غذاهای آذری و اروپایی است که با کمترین قیمت به فروش می‌رسند. از جمله غذاهای خوشمزه این رستوران می‌توان به کوکو سبزی اشاره کرد که به شیوه‌ای بسیار لذیذ طبخ می‌شود.

کافه آریشتا (Arishta Cafe)

از دیگر مکان‌هایی که با سرو غذاها و نوشیدنی‌های ارزان خود در باکو شهرت دارد کافه آریشتا است. این کافه در زیرزمینی قرار گرفته و برای دستیابی به آن می توان از ایستگاه اتوبوس پاپِت تیاتر (Puppet Theatre) کمک گرفت. ناگفته نماند که آریشتا نام یکی از غذاهای سنتی باکو است که در این کافه نیز  سرو می‌شود. آریشتا حالتی مثل نودل دارد و درون آن می‌توان کوفته‌های ریز گوشت را مشاهده کرد.

 

۸ رستوران نزدیک خیابان نظامی باکو

 

کافه خزر (Khezer Cafe)

کافه خزر از جمله کافه‌های پرطرفدار زیرزمینی در شهر باکو به حساب می‌آید. این کافه در نزدیکی‌های شهر قدیمی باکو قرار گرفته و تمامی گردشگران می‌توانند به راحتی به آن دسترسی پیدا کنند. از جمله غذاهای اقتصادی که خوردن آن در این کافه توصیه می‌شود کوفته بزباش (Kufta Bozbash) نام دارد. این کوفته از گوشت گوسفند و برنج تهیه شده و بسیار لذیذ است. چاشنی همراه کوفته بزباش لوبیا و سیب‌زمینی است.

 

رستوران آنادولو (Anadolu Restaurant)

شهرت غذاهای ترکیه‌ای زبان‌زد همگان است. به طوری که کمتر کسی پیدا می‌شود که عاشق غذاهای لذیذ ترکی نشود. در سفر به باکو و رفتن به رستوران آنادولو این امکان وجود دارد تا با حداقل هزینه غذاهای خوشمزه ترکی را مزه کنید. آنادولو یک رستوران زنجیره‌ای است که دارای تنوع بالایی در منو غذایی خود می‌باشد. اگر دوست دارید تا به این رستوران بروید توصیه می‌کنیم تا دوشبارا (Dushbara) را سفارش داده و از خوردن آن کیف کنید.

 

بهترین رستوران‌های ایچری شهر

 

رستوران فیروزا (Firuza Restaurant)

آخرین موردی که می‌توان از آن به عنوان ارزان‌ترین رستوران‌های باکو برای خوردن غذایی خوشمزه و اقتصادی نام برد رستوران فیروزا است. این مکان در نزدیکی‌های میدان فواره باکو واقع شده و توریست‌ها می‌توانند بعد از تفریح در اطراف این میدان از غذاهای لذیذ فیروزا لذت ببرند. ناگفته نماند که قیمت غذاهای این رستوران در مقایسه با موارد نام برده شده در بالا کمی بیشتر است. اما در کل قیمت‌ منو غذایی آن نسبت به کیفیت غذاها چندان بالا نیست. یکی از ارزان‌ترین و خوشمزه‌ترین غذاهای این رستوران سادج (Sadj) نام دارد. سادج غذایی تهیه شده از گوشت کبابی و سبزیجات است. اگر به همراه خانواده سفر کرده‌اید می‌توانید این غذا را سفارش داده و میل کنید.

۱۷ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران