بازدید از میدان فواره باکو

جاذبه‌های گردشگری باکو
بازدید از میدان فواره باکو

باکو در حین حفظ بافت سنتی خود با سرعت بسیار زیادی در مسیر مدرنیته پیش میرود. به طوری که گردشگران می‌توانند تلفیق بسیار زیبایی از این دو سبک را به صورت یکجا در تور باکو مشاهده کنند. در سمت مدرن باکو میدانی با نام میدان فواره وجود دارد. این میدان یک بار هم که شده باشد گردشگران باکو را به سمت خود جذب می‌کند. اگر هم اکنون در باکو هستید و یا قصد سفر به آن را دارید همراه ما باشید تا قبل از رفتن به سمت این فواره با نکات مهم در خصوص آن بیشتر آشنا شوید.

 

معرفی میدان فواره باکو

میدان فواره باکو که اکثرا آن را با نام میدان چشمه نیز می‌شناسند از جمله زیباترین جاذبه‌های گردشگری باکو به حساب می‌آید. به خصوص بعد از تاریکی هوا نورپردازی‌های زیبایی که در مجاورت این میدان انجام شده آن را به مکانی بی‌نظیر و جذاب تبدیل می‌کنند. این میدان تقریبا در مرکز شهر باکو واقع شده و یکی از توریستی‌ترین مناطق شهر محسوب می‌شود. نام قدیمی این میدان (Parapet) بوده و امروزه نیز برخی از بومیان آن را با همین نام صدا می‌زنند. علت نامگذاری آن به میدان فواره یا چشمه وجود چندین چشمه در همین منطقه است. علاوه بر چشمه‌ها به دلیل تبدیل شدن این میدان به یک مکان تفریحی و گردشگری مغازه‌ها و رستوران‌های متعددی در حوالی آن تاسیس شده‌اند. در نتیجه شما می‌توانید بعد از کمی نشستن در اطراف فواره‌ها و عکاسی به پیاده‌روی و گردش در اطراف آن بپردازید.

 

تور غذاهای خیابانی باکو برای شکم‌گردها

تفریحات اطراف میدان فواره باکو

گفته شد میدان فواره باکو یکی از مناطق گردشگری شهر به حساب می‌آید. در نتیجه توریست‌ها می‌توانند در اطراف آن قدم زده و از سرگرمی‌ها و تفریحات اطراف آن نیز لذت ببرند. از جمله تفریحات این حوالی می‌توان به رستوران‌گردی اشاره کرد. چرا که امروزه رستوران‌ها و کافه‌های متعدد و باکیفیتی در نزدیکی‌های میدان فواره باکو شروع به کار کرده‌اند. شما می‌توانید لذیذترین غذاهای بین‌المللی و مختص آذربایجان را با توجه به علاقه خود در این رستوران‌ها میل کنید. علاوه بر آن با کمی پیاده‌روی می‌توانید به موزه‌های دیدنی شهر و منطقه ایچری شهر باکو یا همان شهر قدیمی دسترسی پیدا کنید.

همچنین شما این فرصت را خواهید داشت تا به سمت بلوار باکو رفته و از ساحل دریای خزر در سرزمین آذربایجان لذت ببرید. اگر اهل خرید هستید باید بگوییم که بوتیک‌ها و مغازه‌های بسیار شیک و مدرنی در حوالی میدان فواره باکو وجود دارند. در نتیجه می‌توانید گشتی در آن‌ها زده و برای خود و دوستانتان خرید کنید. در این مراکز خرید می‌توانید مغازه‌هایی از برندهای معروف مثل زارا، برشکا، لویس ویتون و ... را مشاهده کنید. توصیه دیگری که می‌توان به مسافران تور باکو کرد رزرو هتل در نزدیکی‌های میدان فواره است. زیرا همان‌ طور که تا الان متوجه شدید این منطقه مملو از هر آنچه که یک مسافر از منطقه مربوط به اقامتگاهش انتظار دارد می‌باشد. در نتیجه با رزرو یکی از هتل‌های اطراف نیازی به پرداخت هزینه‌های زیاد تاکسی برای بازدید از جاذبه‌های گردشگری شهر نخواهید داشت. هتل‌های اطراف این منطقه تنوع بالایی داشته و تمامی مسافران با هر بودجه و سلیقه‌ای می‌توانند هتل مناسب خود را پیدا کنند.

 

بازدید از خیابان شهدا در سفر به باکو

طریقه دستیابی به میدان فواره باکو

امکان ندارد کسی را در شهر باکو پیدا کنید که میدان فواره را نشناسد. پس از هر کسی که بپرسید آدرس و طریقه رسیدن به آن را به شما نشان خواهد داد. اما اگر دوست دارید خودتان مسیر این میدان را در پیش بگیرید می‌توانید از مترو درون شهری استفاده کنید. برای این منظور شما دو روش پیش و رو خواهید داشت. اول اینکه در ایستگاه مترو ساحل پیاده شده و حدود ۹۰۰ قدم پیاده‌روی کنید. دوم اینکه در ایستگاه مترو ایچری شهر (شهر قدیمی) پیاده شده و تقریبا ۹۵۰ قدم راه بروید.

بازدید از میدان فواره باکو برای تمامی افراد رایگان بوده و در هر ساعتی که بخواهید می‌توانید از آن بازدید کنید. البته بهترین زمان پیشنهادی برای رفتن به این میدان بعد از تاریک شدن هوا است. زیرا نورپزدازی‌های انجام شده زیبایی دوچندانی به آن بخشیده است. اگر تصمیم خود را برای بازدید از این مکان زیبا گرفته‌اید بهتر است حدود ۵/۱ ساعت از زمان خود را به آن اختصاص دهید. از جمله نزدیک‌ترین جاذبه‌های گردشگری باکو به میدان فواره عبارتند از:

  • موزه ملی تاریخ آذربایجان با فاصله ۰/۴۵ کیلومتر
  • قصر شروانشاه باکو با فاصله ۰/۸۵ کیلومتر
  • مسجد تازه پیر با فاصله ۰/۸ کیلومتر

 

بهترین کافه‌ها و کافی شاپ‌ها در باکو

۱۱ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران