صرف غذاهای خاورمیانه‌ای در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
صرف غذاهای خاورمیانه‌ای در استانبول

قرن‌هاست که استانبول، محل تلاقی تمدن‌ها و وقایع مهم تاریخی بوده است. هر قوم و کشوری از جمله کشورهای خاورمیانه که از استانبول عبور کرده، بخشی از فرهنگ خود را در این شهر به جا گذاشته است. این امر در تمام ابعاد از جمله سبک زندگی، معماری، سلیقه‌ها، آداب و رسوم خود را نشان می‌دهد. جالب است بدانید که حتی غذاها و طعم‌ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده‌اند و بهترین رستوران‌های استانبول برای صرف غذاهای خاورمیانه، گواهی بر این مدعا هستند. هر چند که در سفر با تور استانبول، مقاله بهترین رستوران‌های بین‌المللی استانبول نیز در این زمینه به کارتان خواهد آمد.

 

Sultanahmet Kebab House

وقتی صحبت از غذاهای ترکی و خاورمیانه به میان می‌آید، کباب اولین چیزی است که به ذهن متبادر می‌شود. و خانه کباب سلطان احمد در این رابطه، گزینه بسیاری از مردم محلی و گردشگران خارجی است. کباب علی نازیک و مرغ شکم پر در این مکان، طرفداران پروپا قرصی دارند. البته علاوه بر غذاهای سنتی و دوست داشتنی، باید گفت در این رستوران با استقبال گرم مدیر رستوران مواجه شده و توسط پرسنل مهربان و صمیمی، با مهمان نوازی معمول خاورمیانه‌ای پذیرایی خواهید شد.

 

بهترین رستوران‌های ایتالیایی استانبول

آدرس: Alemdar mahhallesi, nuruosmaniye caddesi no:5, Sultanahmet Mh., 34110 İstanbul,

 

Babylonian Garden Terrace 

این رستوران از سال ۲۰۰۳ افتتاح شده و مردم محلی و گردشگران را به وجد آورده است. این مکان، در منطقه معروف سلطان احمد استانبول واقع شده و توسط خانواده‌ای اداره می‌شود که بیش از ۲۰ سال در صنعت توریسم فعالیت داشته‌اند. جدا از غذاهای لذیذ دریایی، شما نمی‌توانید غذاهای سنتی عثمانی و خاورمیانه‌ای را در این فضای سنتی و زیبا از دست بدهید. در ضمن، انتخاب با خودتان است که در محیط بیرونی و یا داخلی رستوران به صرف غذاها و نوشیدنی‌های گوارا بپردازید.

آدرس: 19Akbıyık Caddesi, İstanbul, 34122, Turkey

 

Antakya

در این رستوران زیبا انواع غذاهای ترکی، خاورمیانه‌ای، مدیترانه‌ای، دریایی و کبابی سرو می‌شود و البته دارای منویی از غذاهای گیاهی و گزینه‌های بدون گلوتن است. توصیه می‌کنیم بعد از گردش در بازار بزرگ استانبول، در اینجا نهار بخورید و از مکانی عالی و دنج برای استراحت و تکاندن خستگی‌های سفر از وجودتان بهره ببرید. خدمات این غذاکده عالی است و پیشخدمت‌ها نیز بسیار گرم و صمیمی هستند و به خوبی انگلیسی صحبت می‌کنند. بعلاوه در اینجا، بهترین چای‌ها سرو می‌شوند!

آدرس: Mimar Hayrettin Mah. Divan-i Ali Sok. No: 12 Beyazit, Istanbul 34400 Turkey

 

Varka Antakya Lezzetleri

اینجا نیز یکی دیگر از رستوران‌های خاورمیانه در استانبول است. در این رستوران، تپسی کباب سنتی و مزه فلفل قرمز را امتحان خواهید کرد که یافتن آنها با این طعم لذیذ و غنی، در هیچ کجای جهان امکانپذیر نیست. مدیر رستوران ادعا می‌کند که در تهیه غذاهای منطقه‌ای و بین‌المللی که طبخ آنها بسیار وقت گیر و دشوار است، تخصص ویژه‌ای دارند. گفتنی است این رستوران در نزدیکی خیابان استقلال واقع شده است و در هنگام گردش در این محدوده بسیار محبوب و توریستی، می‌توانید خستگی و گرسنگی تان را به نحوی خاطره انگیز در این غذاکده برطرف کنید. 

 

بهترین رستوران‌های محله تقسیم؛ استانبول

آدرس: 2/EAşıklar Meydanı Mah., Emir Nevruz Sk., Beyoğlu/İstanbul, 34430, Turkey

 

Sirvan Sofrasi

پیدا کردن این رستوران بسیار آسان است زیرا در قلب استانبول، نزدیک مسجد آبی استانبول و میدان سلطان احمد و حوالی مسجد ایاصوفیه واقع شده است و البته به سختی می‌توان از آن چشم پوشی کرد. این رستوران توسط خانواده ای اداره می‌شود که چندین دهه تجربه در طبخ غذاهای شگفت انگیز دارند. در اینجا ترکیبی از غذاهای ترکی، عثمانی و آناتولی شما را متحیر خواهند کرد. توصیه می‌کنیم حتما در منوی خود به دنبال اسکندر کباب و کباب با گوجه فرنگی بگردید.

آدرس: No:71 Küçük Ayasofya Caddesi, İstanbul, 34122, Turkey

 

Nar Grill House

اینجا حقیقتا رستورانی است که به غذاهای ترکی‌اش افتخار می‌کند. بعلاوه یکی از رستوران‌های غذاهای خاورمیانه‌ای در استانبول است که استیک خشک را ارائه می‌دهد و تنها رستوران در شهر قدیمی به شمار می‌آید. هم گوشت بره و هم گوشت گاوی که در این جا سرو می‌شوند، از یک مزرعه کوچک در تراکیه تهیه می‌شود. غذاهای سنتی آناتولی به آهستگی و روی حرارت پایین پخته می‌شوند و طعمشان بی‌نظیر است. توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به این غذاکده افتاد، خوراک گوشت گاو را از دست ندهید.

 

۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

آدرس: Kocatepe, Şht. Muhtar Bey Cd. No:33, 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Myterrace 

این کافه رستوران یکی از بهترین مکان‌ها برای صرف صبحانه، نهار، شام و میان وعده است. در اینجا غذاهای ترکی، خاورمیانه‌ای، مدیترانه‌ای، اروپایی و انواع دسرها و نوشیدنی‌ها سرو می‌شوند. بعلاوه وای فای رایگان، پارکینگ و صندلی‌هایی در تراس نیز برای مشتریان مهیاست. گفتنی است که قیمت‌ها در این غذاکده بسیار مناسب است و البته بعد از هر وعده، چای سرو می‌شود.

آدرس: Kucuk Ayasofya Mah. Sehit Mehmetpasa Yks. No: 9 Fatih, Sultanahmet, Istanbul Turkey

 

Otantik Kebab

خدمات بی‌نظیر، قیمت‌های ایده آل، غذاهای لذیذ و باکیفیت ترکی، خاورمیانه‌ای، مدیترانه‌ای و گیاهی، از مهمترین مشخصه‌های این رستوران اصیل به شمار می‌آیند. ظروف بسیار زیبا آراسته می‌شوند و محیط نیز بسیار دنج و تمیز است. بعلاوه مشتریان با پیش غذا و چای رایگان نیز پذیرایی می‌شوند. جالب است بدانید که مدیر رستوران ادعا می‌کند اگر مشتریان از غذا راضی نبودند، مجبور به پرداخت هزینه نیستند. خب البته خودشان به خوبی می‌دانند که با وجود غذاهای بی‌نظیر و خدمات کامل، کسی ناراضی از این رستوران بیرون نخواهد رفت.

 

رستوران‌های غذای آمریکایی در استانبول

آدرس: Catalcesme Sk. 27 C Alemdar Mh., Istanbul 34110 Turkey

۲۷ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران