صرف غذاهای ترکی مناسب هر ذائقه‌ در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
صرف غذاهای ترکی مناسب هر ذائقه‌ در استانبول

استانبول شهر گردشگران پرشور و حال دنیا، شهر بناهای تاریخی و کاخ‌ها، شهر تنگه‌ی بسفر و زیبایی‌های تاریخی اطرافش ، یکی از مقاصد پر رفت‌و‌آمد گردشگری محسوب می‌شود که باید به آن قدم گذاشت و خوشگذرانی کرد. شهری که بهترین سرآشپزهای دنیا را دارد و لذیذترین غذاها را برای مسافرانش طبخ می‌کند. شهری که اگر گیاهخوار هستید برای شما پیشنهادهای ویژه دارد و اگر گوشتخوار نیز هستید برایتان غذاهای خوش خوراک تدارک دیده است. در سفر به این شهر متناسب با ذائقه‌تان اگر می‌خواهید بدانید چه غذایی باید نوش جان کنید همراه ما باشید تا شما را در این رابطه راهنمایی کنیم.


۱- اگر غذاهای دریایی دوست دارید بهترین‌‌ها در انتظار شماست

در نزدیکی تنگه‌ی بسفر این شهر که یکی از مهم‌ترین و توریستی‌ترین تنگه‌های آبی جهان به شمار می‌آید، رستوران‌های فوق‌العاده‌ای واقع شده‌اند که با مراجعه به آنها می‌توانید انواع ماهی‌ها و صدف‌ها و میگوها و خرچنگ‌ها را سفارش بدهید و نوش جان کنید. رستوران‌هایی که برای پذیرایی هم فضاهای بیرونی فوق‌العاده‌ای دارند و هم فضاهای درونی بی‌نظیر. میدیه دلما یکی از غذاهای دریایی رایج این شهر است که در جای‌جای آن می‌توانید این غذا را بیابید و سفارش بدهید. غذایی که از ترکیب برنج تند با صدف است. برگرماهی و ماهی شکم پر از دیگر غذاهای دریایی مشهور این شهر هستند. در سفرتان به استانبول اگر می‌خواهید یک نوع غذای دریایی متفاوت را سفارش بدهید و نوش جان کنید به شما توصیه می‌کنیم هامسی را امتحان کنید. هامسی یک نوع ماهی به نام کولی است که آن را سرخ می‌کند و در انتها به هنگام طبخ به آن تخم مرغ اضافه می‌کنند. این غذا در ذائقه‌ی بسیاری از گردشگران لذیذ است و زیاد سفارش داده می‌شود.

 

۷ تفریح جذاب برای آنهایی که تنهایی به استانبول سفر می‌کنند

 استانبول


۲- اگر کباب‌خور هستید باید بدانید استانبول شهر کباب‌هاست

حتما جسته و گریخته می‌دانید که دونر کباب یکی از غذاهای مشهور ترکیه است و اساسا ترک‌ها در پخت انواع کباب تبحر ویژه‌ای دارند. در شهر استانبول شما می‌توانید رستوران‌های پرشماری را بیابید که در منویشان فقط کباب وجود دارد. رستوران‌هایی که طیف‌شان از سنتی‌ها هستند تا مدرن‌ها. رستوران‌هایی که غالبا در نزد تمامی گردشگران از سراسر دنیا مشهور هستند و رفت‌و‌آمد به آنها زیاد است. البته گردشگرانی که گوشتخوار هستند. جدای از دونر کباب در این شهر شما می‌توانید شیش کباب، چوپ شیش، علی نازیک کباب هم سفارش بدهید و نوش جان کنید. یکی از کباب‌های خاصی که در این شهر طبخ می‌شود پاتجیلی کباب است. کبابی که در آن گوشت‌های توپی به همراه بادمجان به سیخ کشیده می‌شوند و پس از گریل شدن به روغن زیتون آغشته می‌شوند تا یکی از لذیذترین غذاها باشد. در سفرتان به استانبول اگر گوشتخوار هستید به شما توصیه می‌کنیم تا جاییکه می‌توانید انواع کباب‌های ترکی مشهور این شهر را سفارش بدهید و نوش جان کنید.

 

بهترین دونر کباب های استانبول را در این رستوران‌ها میل کنید

  استانبول


۳- اگر اهل غذاهای سالم هستید به رستوران‌های ارگانیک بروید

در سفرتان با تور استانبول اگر سلامت غذا برایتان مهم است به رستوران‌های ارگانیک بروید. رستوران‌هایی که تمامی محصولات‌شان در تازگی و اوج سلامتی به شما عرضه می‌شوند و با رفتن به آنها می‌توانید طعم واقعی هر چیز را بچشید. البته باید بدانید غذاهای این رستوران‌ها اندکی گران هستند و همین امر باعث می‌شود تعدادشان کم باشد و هیچگاه شلوغ نباشند. بنابراین در سفر به این شهر اگر با محدودیت بودجه مواجه نیستید به این رستوران‌ها تشریف ببرید و وعده‌های غذایی‌تان را در آنها نوش جان کنید.

 

  استانبول


۴- رستوران‌های چینی برای ذائقه‌های شرق آسیایی

اگر از خوردن غذاهای چینی لذت می‌برید و می‌خواهید در سفر به استانبول نیز این غذاها را سفارش بدهید و نوش جان کنید باید به این رستوران‌ها تشریف ببرید. رستوران‌هایی که انواع غذاهای چینی و همینطور شرق آسیایی را برای مهمانان‌شان طبخ می‌کنند. رستوران‌هایی که قیمت غذاهای‌شان چندان گران نیست و در فضای خاصی از مهمانان‌شان پذیرایی می‌کنند. بد نیست بدانید رستوران‌های شرق آسایی در استانبول فقط به چینی‌ها محدود نمی‌شود و در این شهر شما می‌توانید رستوران‎‌های کره‌ای نیز بیابید.

 

 بهترین رستوران‌های غذای چینی در استانبول 

 استانبول


۵- غذاهای ایتالیایی مخصوص عاشقان پیتزا

پیتزا امروزه دیگر یک غذای ایتالیایی نیست بلکه یک غذای جهانی است. غذایی که در جای‌جای دنیا می‌توانید از رستوران‌های مختلف سراغش را بگیرید و نوش جان کنید. غذایی که در انواع مختلفی طبخ می‌شود و می‌تواند مورد علاقه‌ی هر ذائقه‌ای باشد. در سفرتان به استانبول اگر هوس پیتزا و پاستاهای درجه یک کردید باید بدانید در این شهر می‌توانید سراغ رستوران‌های ایتالیایی را بگیرید. همچنین اگر نخواستید برای نوش جان کردن این غذاها به رستوران‌های ایتالیایی بروید باید بدانید کافه‌های مختلف این شهر برخی پیتزاها و همینطور پاستاها را برای مشتریان‌شان سرو می‌کنند.

 

با کلاس‌ترین خیابان‌های استانبول کجا هستند؟

 استانبول

۱۳ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران