Cookistan، چند ساعت آموزش غذاهای ترکی برای گردشگران در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
Cookistan، چند ساعت آموزش غذاهای ترکی برای گردشگران در استانبول

شاید ایده‌ی اینکه درهنگام سفر به یک مقصد گردشگری ساعتی را به گذراندن دوره‌ی آموزشی بگذرانید، کمی عجیب به نظر برسد. اما این روزها برگزار کارگاه‌هایی مرتبط به فرهنگ و هنر هر کشور، به یکی از جاذبه‌های گردشگری بدل شده است. یکی از مهم‌ترین بخش‌های سفر با تور ترکیه، خوردن انواع غذاهای ترکی است که در جهان زبانزد مردم به حساب می‌آید. چقدر خوب خواهد بود که در سفر با تور استانبول، در یکی از بهترین کلاس‌های آشپزی برای گردشگران شرکت کنید و یاد بگیرید که چطور غذاهای خوشمزه ترکی را در خانه بپزید.


بهترین کلاس آشپزی برای گردشگران استانبول


در این سال‌ها کلاس‌های زیادی در استانبول باز شده، اما باید دقت داشته باشید که کلاسی برای غذاهای ترکی پیدا کنید، در غیر این صورت کلاس شیرینی پزی و این چیزها که در شهر خودتان نیز پیدا می‌شود. . Cookistan انتخاب بسیاری‌ست، در سال ۲۰۱۵ برنده جایزه از تریپ‌ادوایزر شده، غذاهای جذاب ترکی یاد می‌دهد و حال و هوایی گرم و دوستانه دارد.

 

بهترین رستوران‌ها برای خوردن غذای سالم و ارگانیک در استانبول

 

 

 Cookistan

 


تور خرید


ابتدای کار با تور خرید آغاز می‌شود و Ayşın سرآشپز معروف شما را به خرید از مغازه‌های ترکی می‌برد. او که پیش‌تر به عنوان تور لیدر نیز فعالیت کرده بود، در هنگام تور خرید، اطلاعات فوق‌‌العاده‌ای از استانبول برایتان نقل می‌کند که خود بخشی از جذابیت قدم زدن و خرید با او محسوب می‌شود. بسیار فرد با حوصله‌ای است و به تمام سوالات شرکت‌کنندگان (حتی سوال‌هایی که بعضا به آشپزی ربط ندارند) پاسخ می‌دهد. برای مثال او توضیح می‌دهد که مغازه‌های کوچک در محله‌های کوچک به واسطه آشنایی با مردم، اجناس تازه و با کیفیت‌تری ارائه می‌کنند و کسب و کار آن‌ها با توجه به مراکز خرید در حال از هم پاشیدن است. بعد از خرید از این دست مغازه‌های کوچک اما بسیار عالی، کار تور خرید به پایان رسیده و شما به آشپزخانه برای یاد گیری باز خواهید گشت.

 

 

 Cookistan

 


کارگاه آشپزی


بعد از اینکه Ayşın اطلاعاتی کلی در مورد غذاهای ترکی و مواد اولیه به شما می‌دهد، شما به سراغ کارهای مربوط به آشپزی خواهید رفت. سالن این کارگاه با دکور چوبی ساده و مدرن است و حال و هوای گرم و دوستانه‌ای دارد. تخته سیاه گوشه‌ی سالن به جذابیت این کلاس افزوده و با عطر چایی که Ayşın ابتدای کار برای همه دم می‌کند، حسی دوستانه در سالن به وجود می‌آید. در همان ابتدا متوجه می‌شوید که خواهر Ayşın نیز در این امر او را یاری کرده و هر دو آموزش را به عهده می‌گیرند.

 

 

 Cookistan

 


آغاز به کار آشپزی


شما در این کلاس ۶ کورس غذای مختلف درست خواهید کرد که البته در بعضی موارد می‌تواند متفاوت باشد و باید آن‌ها را قبل از خرید و از داخل منوی موجود غذای مورد نظر را به او اعلام کنید. قبل از هر چیز او اطلاعات کاملی در مورد غذاهای مختلف ترکیه اعم از غذاهای استانبولی، غذاهای آناتولی و غذاهای عثمانی به شما می‌دهد که بسیار به اطلاعات عمومی شما و درک بهتر از غذاهای ترکی کمک می‌کند.

 

بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید

 

 

Cookistan

 


منوی غذاهایی که می‌پزید


۶ غذای اصلی برای یادگرفتن در Cookistan آموزش داده می‌شود که به شرح زیر است:


سوپ سلیمانیه: از آن سوپ‌های معروفی که برای سلطان ساخته شده بود و به مرور به زندگی مردم راه پیدا کرد. مخلوطی از چندین ماده اولیه گیاهی، عدس، برگ بو و کوفته‌های خانگی.
بوریک: یکی از معروف‌ترین غذاهای ترک که به شکل نان است اما در آن از گوشت و پیاز استفاده شده.
دلمه برگ و بادمجان: کلیت این دلمه‌ها بسیار شبیه به دلمه‌های خودمان است اما در جزییات تفاوت‌هایی وجود دارد.
سالاد بلغور: مخلوطی جذاب از سبزی‌های معطر، لیمو، ادویه جات، چند نوع گیاه و بلغور که از جمله محبوب‌ترین سالادهای تابستانه ترک به حساب می‌آید.
مرغ قفقازی: این غذا نیز یک نوع سالاد مرغ خاص به حساب می‌آید که با استفاده از تکه‌های نان، سبزی و مواد اولیه گیاهی در کنار مرغ درست می‌شود.
دسر کدو: دسر کدو از کدوهای پخته شده به همراه وانیل و شکر ساخته شده که طعمی فوق‌العاده دارد.
وقت خوردن است!

 

۱۰ غذایی که باید در استانبول بخورید و مزه‌ی آن‌را به‌خاطر بسپارید

 

 

Cookistan

 


بعد از پخت غذا زمان شام فرا می‌رسد و همه دور همه غذایی که پخته‌اید را خواهید خورد. بعد از صرف شام نیز ساعتی برای بحث و گفتگوی دوستانه صرف می‌شود و کلاس آشپزی شما در نهایت به پایان می‌رسد.


اطلاعات مفید


• هزینه کلاس حدود ۱۰۰ دلار خواهد بود
• تمامی مواد اولیه و هزینه‌های دیگر به عهده کلاس است
• زمان تور خرید یک ساعت بوده و خود کلاس حدود ۴ ساعت به طول می انجامد
• غذای باقی مانده زیادی خواهید داشت که بعد از کلاس باید با خود به هتل برگردانید
• در کلاس از شما با چای، شیرینی، نوشیدنی و قهوه پذیرایی می‌شود

۰۹ آبان ۱۳۹۷

نظرات کاربران