صرف غذاهای ژاپنی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
صرف غذاهای ژاپنی در استانبول

غذاخوری‌های استانبول بسیار متنوع هستند. می‌توانید همانند امپراتوران عثمانی، غذاهای سنتی بسیار باکیفیتی را در این شهر صرف کنید و یا لذت غذاهای ترکیبی و مدرن و پیشرفته را در سفر با تور استانبول به خود و همراهانتان هدیه دهید. در واقع استانبول، طیف گسترده‌ای از غذاهای ترکی را در انواع رستوران‌های عالی و لوکس ارائه می‌دهد و همچنین می‌توانید به منوهایی غنی از غذاهای بین المللی نظیر غذاهای مدیترانه‌ای، ژاپنی، ایتالیایی، فرانسوی، ترکی، هندی، چینی، پرتغالی و تایلندی دسترسی داشته باشید. زیرا موقعیت جغرافیایی این شهر اروپایی آسیایی، روی فرهنگ غذایی نیز تاثیر گذاشته و بسیاری از گزینه های خورد و خوراک، الهام گرفته از سبک‌ها و مواد اولیه جهانی هستند.

در عین حال غذاهای دریایی بی نظیر، به طور همیشگی در خط مقدم بهترین خوراک‌های استانبول قرار دارند. مقاله بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید می‌تواند اطلاعات ارزشمندی در این رابطه در اختیارتان قرار دهد. و اما اگر به طعم غذاهای بین المللی علاقمندید، در ادامه همراه ما باشید تا سری بزنیم به بهترین رستوران‌ها برای صرف غذاهای ژاپنی در استانبول.

 

Zuma

بسیار خب! این سفر مجازی اشتها آور را از رستوران زوما شروع می‌کنیم. این رستوران که در لندن، هنگ کنگ، دبی، میامی و بانکوک نیز شعبه‌هایی دارد، اخیرا شعبه‌ای در مرکز خرید شیک İstinye Park استانبول افتتاح کرده است. اینجا بسیار مورد توجه گردشگرانی است که به شکم پرستی در رستوران‌های ژاپنی علاقمندند.

این غذاکده که در کنار آب‌های بسفر واقع شده و دارای یک بار، سالن استراحت و یک اسکله خصوصی برای مهمانانی است که با قایق وارد می‌شوند، همچنین یک تراس با ۱۴۰ صندلی کنار آب و مناظری خیره کننده از زیبایی‌های طبیعی اطراف را به مشتریان ارائه می‌دهد. توصیه می‌کنیم اگر گذرتان به این رستوران شیک و معتبر افتاد، حتما از بشقاب‌های سوشی و ساشیمی چشمگیر امتحان کنید و در ضمن از دسرهای مقوی و خوشمزه نیز غافل نشوید.

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

آدرس: İstinye, İstinye Mahallesi Bayır Çıkmazı, park No:461, 34460 Sarıyer, Turkey

 

Vogue

این رستوران که در طبقه بالای بشیکتاش پلازا واقع شده است، یکی از محبوب‌ترین رستورا‌ ها و بارهای استانبول به شمار می‌آید. این غذاکده در ژوئن ۱۹۹۷ افتتاح شد و اکنون منویی غنی، خدماتی عالی و بی‌نقص، نوشیدنی‌های باکیفیت و تراس‌هایی با چشم اندازی باشکوه به منظره بسفر را به مخاطبان ارائه می‌دهد.

ازطرفی سوشی بار این رستوران، با گزینه‌ها و طعم‌های متنوع طرفداران بی‌شماری در استانبول دارد. در ضمن آشپز، منتخبی از غذاهای جهانی و مدیترانه‌ای را با طعم‌هایی اشتها آور و خوشمزه ارائه می دهد. بعلاوه در صورت تمایل می‌توانید از میان طیف گسترده‌ای از سیگارها، موردی را به دلخواه انتخاب نمایید.

این رستوران از ساعت ۱۲:۰۰ تا ۱۵:۰۰ برای ناهار و از ۱۹:۰۰ تا ۰۲:۰۰ برای شام و بار باز است. صبحانه به صورت بوفه باز نیز، از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۶:۰۰ در روزهای یکشنبه مهیاست. این بوفه مجموعه‌ای از پنیرهای ترکی، مربا، گوشت، زیتون، نان و سایر گزینه‌های صبحانه سنتی ترکی و بین المللی را ارائه می‌دهد.

آدرس: Vişnezade, Akaretler Spor Cad. No:92 D:A BLOK, 34357 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Yada 

اینجا مکانی فوق العاده با یک تراس دوست داشتنی است که لذت صرف غذا را دوچندان می‌کند. سرآشپزهای این رستوران، اهل آسیای مرکزی هستند و شما می‌توانید در حین تهیه سوشی های جذاب آنها را تماشا کنید. آنها سوشی و ساشیمی شگفت انگیزی تهیه می‌کنند. به یاد داشته باشید این غذاکده، همه روزه به جز دوشنبه‌ها باز است.

آدرس: İstinye, Koru Cd. No:5 D:6, 34460 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

Sunset Grill & Bar

Sunset Grill & Bar در سال ۱۹۹۴ افتتاح شد تا مجموعه وسیعی از غذاهای فصلی، از غذاهای مدیترانه‌ای و ترکی را ارائه دهد. اینجا اولین رستوران در استانبول است که دارای سوشی بار است. این غذاکده در عین حال، بهترین استیک‌های کبابی در استانبول و همچنین غذاهای دریایی نظیر خرچنگ، سالمون، اختاپوس، سالاد خرچنگ و تمپورا میگوی شیرین را با سس خامه‌ای تند تهیه می‌کند.

دیگر غذاهای خوشمزه در منو که بسته به فصل تغییر می‌کنند، شامل مخلوط سبزیجات کبابی با روغن قارچ پورسینی و سس ماست با سبزیجات است. گفتنی است از زمان ورود استاد سرآشپز مشهور بین المللی، هیروکی، مشتریان از طعم فوق العاده از سوشی و ساشیمی‌های این غذاکده بسیار لذت برده‌اند.

این رستوران در بالای تپه‌ای قرار گرفته است که مناظری تماشایی از تنگه بسفر، پل بسفر و خط ساحلی آسیا را ارائه می‌دهد. فضای ناهار خوری بزرگ داخلی و خارجی نیز دارای صندلی‌های راحت و خودمانی با دکوراسیونی بی‌نظیر هستند که آنها بسیار مناسب دورهمی‌های دوستانه می‌نمایند.

 

بهترین رستوران‌های محله سیرکجی استانبول

آدرس: Kuruçeşme, Kuruçeşme Mahallesi Ulus Park, Yol Sokağı No:2, 34345 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

inari Omakase

این رستوران نیز دارای منظره‌ای عالی از دریا بوده و در عین حال با وجود پرسنل دقیق و خدمات خوب، لحظاتی خاطره انگیز را برای مخاطبان به ارمغان می‌آورد. توصیه می‌کنیم قبل از آمدن حتما میز رزرو کنید، زیرا غذاهای لذیذ اینجا طرفداران بسیاری دارند و این غذاکده اغلب اوقات پر از مشتری است. و در میان انواع خوراک‌های باکیفیت، ساشیمی ماهی قزل‌آلای تند پونزو و تاتاکی اردک با پوره توفو، تمپورای ذرت، میگو با سیر سیاه و گزینه‌های ابتکاری سوشی بیش از سایرین محبوبیت دارند. البته باید گفت قیمت‌ها نسبتا بالا هستند، اما ارزش یکبار امتحان کردن را دارد.

آدرس: Kuruçeşme, Kuruçeşme Cd. No:11, 34345 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Kiss the Frog

اینجا یک رستوران ترکیبی است که غذاهای ایتالیایی و ژاپنی را سرو می‌کند. حتی می‌توانید کباب و غذاهای مدیترانه‌ای را نیز در این غذاکده پیدا کنید. این مکان، از ساعت ۱۲ شب تا ۲ بامداد شب باز است. گفتنی است این رستوران با محیطی خوب، دکوراسیونی زیبا و سرگرم کننده و تصاویری جالب توجه از برترین فیلم‌های تاریخ سینما که بر روی دیوارها به چشم می‌خورند و همچنین انواع غذاهای خوشمزه به استقبال مشتریان می‌آید. پیشنهاد می‌کنیم اگر گذرتان به این رستوران افتاد، از شیش کباب و خوراک اختاپوس غافل نشوید، هرچند که سایر غذاهای دریایی نیز طرفداران بسیاری دارند.

آدرس: Rumeli Hisarı, Yahya Kemal Cd. No:4, 34470 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

Maromi by Divan

Maromi همراه با سرآشپزهای ژاپنی خود در لابی هتل دیوان در تکسیم واقع شده است. همه انواع سوشی، ماکی و ساشیمی ارائه شده در این رستوران، بسیار خوشمزه و با کیفیت هستند. همچنین می‌توانید از اقامت و حضور در این هتل قدیمی، کلاسیک، شیک و کوچک که رستوران در آن قرار دارد نیز در سفر با تور استانبول لذت ببرید.

آدرس: Harbiye Mah, Asker Ocağı Cd. No:1, 34367 Şişli/İstanbul, Turkey

 

Suada

Suada، اساسا یک باشگاه شناور در وسط بسفر همراه با یک استخری به اندازه المپیک و ۶ گزینه غذاخوری است که معروف‌ترین آنها Suada kebab، Mezzaluna، Alan & GS و Arsipel می‌باشند. مردم برای آفتاب گرفتن، نوشیدن کوکتل‌های درجه یک و بهترین سوشی و سایر غذاهای بین المللی به اینجا می‌آیند و در عین از تماشای منظره پانورامای 360 درجه از استانبول نهایت لذت را می‌برند. شب هنگام نیز این فضا، از نورپردازی رمانتیک و جذابی برخوردار بوده و مملو از مردمانی است که به سبک شیک و غذاهای عالی رستوران‌هایش علاقمندند.

 

محبوب‌ترین رستوران‌های محلی استانبول

آدرس: Abbasağa, Yıldız Cd. No:39, 34353 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Sushico

SushiCo Kalamış 7، بعنوان شعبه‌ای از اولین و بزرگ‌ترین رستوران‌های زنجیره‌ای شرق دور "SushiCo" ترکیه سال پیش در استانبول افتتاح شد. در واقع SushiCo، یک برند ۲۰ ساله با 37 شعبه در سراسر ترکیه است و دارای منوی گسترده‌ای از غذاهای ژاپنی، چینی و تایلندی است. این غذاکده در استانبول درست در مقابل کالامیس مارینا، یکی از زیباترین اسکله‌های تفریحی استانبول در محله کالامیس واقع شده که یک محله مسکونی لوکس در سمت آسیایی شهر به شمار می‌آید.

گفتنی است این رستوران، بسیار مورد علاقه جامعه محلی است و از فضایی دنج و هماهنگ برخوردار است. با ورود به این غذاکده، سوشی بار باشکوه از شما استقبال می‌کند. جالب است بدانید این رستوران با طراحی چشمگیر خود، مکان محبوبی برای فیلمبرداری سریال‌های تلویزیونی محبوب ترکی نیز می‌باشد.

غذاها با کیفیت بالا و از تازه‌ترین و بهترین مواد اولیه تهیه می‌شوند. در این میان خوردن مرغ ترد با سس زنجبیل، گوشت گاو با مارچوبه، اردک پکنی برشته، ماهی قزل آلا با سس تریاکی و همچنین رول‌های سوشی به شدت توصیه می‌شوند. گفتنی است این رستوران، هر ۶ ماه یکبار منوی خود را تغییر می دهد تا انواع غذاهای وسوسه انگیز شرق دور را معرفی کند.

آدرس: The Metropolis Tower 2 11 North Buona Vista Drive, Meşrutiyet Cd. No: 119, 138589 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Miyabi

این رستوران، در یک خیابان کوچک مخفی در منطقه مسکونی اتیلر واقع شده و هنوز هم  بعد سالها، بعنوان یکی از بهترین رستوران‌های ژاپنی در استانبول شناخته می‌شود. سالاد رنگین کمان، میگوی ببری سیاه، تپانیاکی و تمپورا از جمله گزینه‌هایی هستند که آنها را پیشنهاد می‌کنیم. این مکان در تعطیلات آخر هفته شلوغ می‌شود، زیرا در بین ساکنان محلی بسیار محبوبیت دارد. در عین حال اینجا با دکوراسیون مدرن و شیک خود، بسیار جلب توجه می‌کند و دارای قسمتی مجزا برای مراسم و دورهمی‌های خصوصی نیز می‌باشد.

آدرس: Akat, Zeytinoğlu Cad. Yaren Sok. No:6 D:14-15, 34335 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Itsumi

Itsumi یکی از رستوران‌هایی است که در سفر با تور استانبول به شدت توصیه می‌شود، زیرا از نظر اقتصادی مقرون به صرفه‌ بوده و در عین حال غذاهایی باکیفیت و خوشمزه سرو می‌کند. این رستوران که در طبقه همکف یکی از بلندترین آسمان خراش‌های استانبول به نام Iş Kuleleri واقع شده است، فرصت خوبی برای کشف غذاهای بین المللی در ترکیه در اختیارتان قرار می‌دهد و با بسیاری از انواع سوشی، سایر غذاهای آسیایی مانند تمپورا، ساشیمی، اویشی، سوپ میسو و آبجو ژاپنی به استقبال مشتریان می‌آید.

این فضای دنج و آرامش بخش شرقی از پرسنلی خوش برخورد و تزئیناتی شیک برای دکوراسیون و غذاها برخوردار بوده و در عین حال دسترسی عالی به مراکز خرید مرکزی شهر دارد.

 

بهترین رستوران های محله نیشانتاشی

آدرس: Levent Mah., İş Kuleleri Kule 2 D:43, 34330 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

China Stix & Sushi

اگر می‌خواهید در اتیلر نودل بخورید، سری به این رستوران بزنید. اینجا مکانی دلپذیر با فضای داخلی جادار و دکوراسیون مینیمال، میز و صندلی‌هایی چیده شده در فضای باز و کارکنانی دلسوز است.  بعلاوه سوشی‌های بی نظیری را در اینجا خواهید یافت که از صیدهای روزانه و بسیار تازه تهیه شده‌اند.

آدرس: Etiler, Nispetiye Cd No:63, 34337 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Ioki Kandilli

Ioki، رستورانی در استانبول است که سه شعبه در شهر داشته و با انواع غذاهای سنتی ژاپنی و ترکی از مشتریانش پذیرایی می‌کند. این غذاکده که در محله اسکودار واقع شده دارای محیطی زیبا و صمیمی، خدمات باکیفیت و غذاهایی به شدت خوشمزه است و از محبوب‌ترین رستورانهای آسیایی در استانبول به شمار می‌آید. اما عمدتا مشتریان باهوشی که برای ناهار، شام یا صرف غذا به اینجا می‌آیند، تحت‌ تاثیر خلاقیت‌های تهیه سوشی منحصربفرد این مکان قرار می‌گیرند که بسته به بهترین صید روز، هر روز تغییر می‌کنند.

آدرس: Kandilli, Kandilli Cd. No:11/A, 34684 Üsküdar/İstanbul, Turkey

 

Udonya

رستوران Udonya، در نزدیکی میدان تقسیم واقع شده و با غذاهای لذیذ ژاپنی و ترکی و تهیه شده از مواد تازه و با قیمت‌هایی مناسب به استقبال مخاطبانش می‌آید. فضای اینجا بسیار آرام است و در عین حال می‌توانید از تماشای منظره دریا نیز لذت ببرید. بعلاوه دسرهای خوشمزه‌ای در این غذاکده در انتظارتان است و در این میان، بستنی چای سبز را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

آدرس: Kocatepe, Topçu Cd., 34437 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Kaen Sushi

این غذاکده نیز با منویی غنی از سوشی‌های خوشمزه و فضایی که بسیار مناسب ناهارهای کاری و جلسات دورهمی با همکاران و یا دوستان است، شهرت زیادی در شهر دارد. محیط این رستوران، بسیار آرام و تمیز است و پرسنل نیز خوش برخورد و صمیمی هستند. همچنین باید گفت محدوده قیمت در مقایسه با سایر رستوران‌های لوکس آسیایی در استانبول، بسیار مناسب است.

آدرس: Koşuyolu Mahallesi, Asmadalı Sk. No:6, 34718 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Burger Ruby

این رستوران که در کنار دریا واقع شده، چشم اندازی جالب توجه به مناظر اطراف داشته و علاوه بر فضای داخلی زیبا و راحت، از یک بار تراس دار نیز برخوردار است. گفتنی است مناظر شبانه اینجا نیز، بسیار شگفت انگیز و زیبا هستند. البته اگر می‌خواهید از فضای بیرونی استفاده کنید، باید از قبل میز رزرو نمایید. شوشی‌های این غذاکده در مقایسه با سایر سوشی رستوران‌های استانبول کمی گران هستند، اما بسیار لذیذ بوده و از پرداخت این مبلغ پشیمان نخواهید شد. بعلاوه می‌توانید از شنیدن موسیقی دل انگیز در حین صرف غذا و تماشای دریا، نهایت لذت را ببرید.

 

۶ رستوران عالی در کادیکوی استانبول

آدرس: Güneşli, Fevzi Çakmak Cd No:2, 34212, 34000 Bağcılar/İstanbul, Turkey

 

Isokyo

و در نهایت، سفرمان را در این رستوران زیبا خاتمه می‌دهیم که غذای درجه یک پان آسیایی سرو می‌کند و خدمات و فضایی شگفت انگیز دارد. سوپ، پیراشکی، خوراک اردک، سوشی و ماهی سیاه از جمله پرطرفدارترین غذاهای این رستوران محسوب می‌شوند. بعلاوه می‌توانید از این فضای تحسین برانگیز، برای برگزاری جشن‌های تولد و سالگردها و دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی نهایت استفاده را ببرید.

آدرس: Levazım, Zorlu Center, Koru Sokağı, 34340 Raffles/İstanbul, Turkey 

۲۷ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران