غذاهای فرانسوی در بهترین رستورا‌های استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
غذاهای فرانسوی در بهترین رستورا‌های استانبول

استانبول که در طول قرن‌ها مورد علاقه امپراتوری‌های مختلف بوده و به دلیل موقعیت مکانی‌اش هم در اروپا و هم در آسیا قرار گرفته است، یکی از کلان شهرهای بزرگ جهان به شمار می‌آید. این خطه که در حدود ۱۰۰۰ سال قبل از میلاد بنا نهاده شد، به پایتخت بزرگ امپراتوری بیزانس یعنی قسطنطنیه بدل گشت و پس از فتح شهر توسط عثمانی‌ها، جایگاه باشکوه خود را بعنوان قلب این امپراتوری حفظ کرد.

این شهر که پس از تاسیس جمهوری ترکیه به طور رسمی به استانبول تغییر نام داد، دارای بقایای باشکوه باستانی و درخشان با قدمتی طولانی است و جاذبه‌های توریستی فراوانی را به  گردشگران تور استانبول هدیه می‌دهد. البته مدرنیته نیز به مرور راه خود را به این شهر باز کرد و در کنار ویرانه‌های باستانی، می‌توانید معماری‌های معاصری را شاهد باشید.

در این منطقه از کرده زمین می‌توانید از تماشای مناظر طبیعی باشکوه، گردش در بازارهای شلوغ، بازدید از محله‌های قدیمی و زیبا، اقامت در یکی هتل‌های بی‌شمار با امکانات رفاهی کامل و تفریحات شبانه متعدد لذت ببرید. اکنون این بزرگ‌ترین شهر اروپا، در کرانه‌های تنگه بسفر حرف‌های بسیاری برای مسافران سراسر جهان دارد. بدون شک در این رابطه مطالعه مقاله ۱۵ جاذبه‌های گردشگری برتر در استانبول خالی از لطف نخواهد بود.

اگر هوس گردش در این شهر به سرتان زد، بدون شک نیاز به امکانات کافی برای شکم گردی نیز خواهید داشت. اما آیا شما از چشیدن طعم غذاهای بین المللی لذت می‌برید؟ اگر اینطور است پیشنهاد می‌کنیم در سفر با تور استانبول، سری هم بزنید به یکی از بهترین رستوران‌ها برای صرف غذاهای فرانسوی.

 

Antiochia

این رستوران، به دلیل سرو غذاهای لذیذ با قیمت‌هایی مناسب، همیشه شلوغ است. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در اوایل عصر به اینجا بیایید قبل از اینکه برای شام مملو از جمعیت شود، زیرا اگرچه تعداد میزها زیاد هستند اما به سرعت پر می‌شوند.

در اینجا می‌توانید از طعم غذاهای ترکی جنوب شرقی و مزه‌های سرد و گرم و کباب‌ها و بسیاری دیگر از گزینه‌های خوشمزه لذت ببرید. هرچند اکثر خوراک‌های ارائه شده با الهام از غذاهای شهر باستانی آنتاکیا در استان هاتای تهیه و طبخ می‌شوند، اما در عین حال می‌توانید از طعم‌های لبنانی، سوری و فرانسوی نیز برخوردار شوید.

آدرس: Asmalı Mescit, General Yazgan Sk. No:3, 34200 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Aman da Bravo

Aman Da Bravo ، در خیابانی آرام در شمال استانبول و دورتر از مرکز شهر پنهان شده‌ است. این غذاکه زیبا، محیطی بی نظیر در فضای باز بیرونی و محیط داخلی ارائه می‌کند. منوی اینجا نیز دارای تغییرات فصلی بوده و این امر، تنوع جالب توجهی را در سرو انواع غذاها رقم می‌زند. سرآشپزها و مالکین این رستوران، بسیار به مشتریان اهمیت می‌دهند به این معنا که غذا و خدمات همیشه درجه یک هستند. غذاهای ساده اما باکیفیت و لذیذ از جمله ریشه کرفس و به پخته شده در روغن زیتون، گردن برشته و کلم، بونیتو دودی با سالاد رازیانه و سیب سبز کوبیده شده طرفداران بیشتری دارند.

 

۷ کباب معروف ترکی را در استانبول نوش جان کنید

آدرس: Bebek, Bebeköy, Bebeköy Sok No.5, 34342 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

St. Regis Brasserie

اینجا بهترین مکان برای صرف غذاهای فرانسوی در استانبول است. این فضای مجلل، انواع غذاهای فصلی و معاصر را با الهام از دستور پخت‌های فرانسوی و ترکیب با اصول آشپزی ترکی و مدیترانه‌ای ارائه می‌دهد.

گفتنی است این کافه رستوران شیک، از مواد تازه و فصلی برای طبخ غذاها کمک گرفته و لذیذترین صبحانه‌های شهر، از ناسی لماک گرفته تا تخم مرغ بندیکت را سرو می‌کند. برای ناهار و شام نیز می‌توانید از منویی متنوع برخوردار شوید، هر چند که ماهی و سالادها محبوبیت بیشتری در این مکان دارد.  

آدرس: Harbiye, Mim Kemal Öke Cd. No:35, 34365 Şişli/İstanbul, Turkey

 

Backyard

این بار رستوران دنج که در بین زیبایی‌های باشکوه یک ساختمان فرانسوی قرار دارد، یکی از آرام‌ترین غذاخوری‌های استانبول به شمار می‌آید. اینجا مشرف به محله ببک بوده و بشقاب‌های خوشمزه با قیمت‌هایی مقرون به صرفه، آنرا به مکانی عالی برای لذت بردن از وعده‌های غذایی بدل کرده‌اند. توصیه می‌کنیم زاما، پکا و تخم مرغ بندیکت را در کنار پنکیک‌های تازه و سمیت بی نظیر و نوشیدنی‌های گوارا در این غذاکده امتحان کنید.

از دیگر نقاط قوت این رستوران، می‌توان به وجود پرسنلی حرفه‌ای اشاره کرد که به خوبی آموزش دیده‌اند و خدماتی عالی و فوری را ارائه می‌دهند. همچنین وای فای رایگان، تلویزیون، پارکینگ اختصاصی و میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز، این ترکیب بی نظیر را کامل می‌کنند.

 

۵ رستوران مشهور استانبول برای خوردن بهترین کباب‌های ترکی

آدرس: Bebek, 4 Bebeköy Sokak, 34342 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Le Fumoir

این تراس زیبا و رمانتیک را می‌توانید در طبقه پنجم هتل جورجز گالاتا بیابید که در نزدیکی برج گالاتا و در خیابان شیک و امروزی سردار اکرم واقع شده است. اینجا یک هتل بوتیک لوکس با رنگ و طرح فرانسوی به شمار می‌آید. از این تراس زیبا می‌توانید به چشم اندازی باشکوه از بسفر و شاخ طلایی دسترسی داشته باشید و ضمن خوردن غذاهای لذیذ و خوشمزه ترکی و بین المللی، از حظ بصری نیز برخوردار شوید.

آدرس: Bebek, 4 Bebeköy Sokak, 34342 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Chilai

قلب زندگی شبانه استانبول، در این بار رستوران در ببک می‌تپد. اینجا با دکوراسیون خارق العاده و مینیمال و اکسسوری‌های چوبی، منوهای منحصر به فرد که توسط سرآشپزهای مشهور ارائه می‌شوند و موسیقی جاز شما را غافلگیر می‌کند.

این فضای منحصر به فرد ۲ طبقه و مدرن، خدمات بار را در طبقه اول و غذاخوری را در طبقه دوم فراهم می‌کند. رستوران با انواع غذاهای اروپایی و آسیایی از جمله غذاهای فرانسوی از شما پذیرایی می‌کند و در این میان سالادها، ریزوتو، پد تای و خوراک اردک محبوبیت بیشتری دارند. همچنین باید گفت طبقه فوقانی، یک گالری هنری را نیز در خود جای داده است. اما نقطه عطف این غذاکده، چشم اندازهایی باشکوه به مناظر زیبای بسفر در حین صرف غذاست.

آدرس: Bebek, Cevdet Paşa Cd., 34342 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

Beyaz Fırın Kadıköy

این ساختمان در دهه ۱۸۰۰ در محله کادیکوی استانبول و در طول جنگ جهانی اول، به نانوایی زمان جنگ بدل شد که کلوچه بادام می‌فروخت. سپس به یک کافه بیکری تبدیل گشت و امروزه یکی از محبوب‌ترین مکان‌های صرف دسر و صبحانه در شهر به شمار می‌آید که ۸ شعبه دارد.  بعلاوه در اینجا می‌توانید خوراکی‌های خوش طعم و شیرین را در کنار گزینه‌های ترکی و بین الملی نوش جان کنید.  

کودکانی که در اینجا رفت و آمد می‌کردند، اکنون مادربزرگ و پدربزرگ شده‌اند، اما عادات آنها برای خوردن خوراکی‌های لذیذ این کافه تغییری نکرده است. بنابراین آنها را می‌بینید که دست در دست نوه‌هایشان به اینجا می‌آیند و مهمان Beyaz Fırın می‌شوند و یاد ایام جوانی را زنده می‌کنند.

 

۱۲ رستوران با چشم انداز عالی در استانبول

آدرس: Caferağa, Yasa Cd. No:23, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Basta

این اغذیه فروشی کوچک در گوشه‌ای از محله مودا در استانبول، غذاهای لذیذی همچون سینه بره، سوسیس بره خانگی، مرغ دودی و دنده گوشت گاو سرو می‌کند. همچنین ممکن است تعریف مردم محلی را در مورد هوموس و سوتلاچ رستوران و پودینگ‌های شیری با برنج شنیده باشید. لیموناد عالی، قهوه یا یخ چای نیز، از محبوب‌ترین نوشیدنی‌های این مکان به شمار می‌آیند.

بعلاوه این غذاکده، به دلیل خدمات عالی و پرسنل خوش برخوردش نیز شهرت دارد که همیشه برای خدمت رسانی و کمک آماده‌اند. و در نهایت باید گفت این مکان با وای فای رایگان، میز و صندلی‌های چیده شده در فضای باز و تلویزیون، امکانات راحتی هر چه بیشتر را برای مخاطبان فراهم می‌کند.

آدرس: Caferağa, Sakız Sk. No:1, 34710 Kadıköy/İstanbul, Turkey

 

Apartıman Yeniköy

این اغذیه فروشی محلی، اکنون به مقصدی پرطرفدار برای صبحانه‌های یکشنبه و خوردن غذاهای تهیه شده از مواد ارگانیک بدل شده است. گفتنی است غذاها، با دستورالعمل‌های کلاسیک غذاهای ترکی و بین المللی ارائه می‌شوند . اگر گذرتان به اینجا افتاد، پیشنهاد می‌کنیم سارمای خوب، زامای کاملا پخته شده، گراولاکس ماهی قزل آلا پخته شده با تمشک و رازیانه برش خورده و بوراتا با گریپ فروت را امتحان کنید. بعلاوه قهوه ایتالیایی نیز عالی است.

در اینجا دکوراسیون خلاقانه با  میزهای مرمری، مبلمان چوبی سبک و کاشی‌های کفپوش، محیطی گرم و دنج را ایجاد می‌کنند. این ظاهر مینیمالیستی به سبک اسکاندیناوی، فضایی زیبا و به یادماندنی را رقم می‌زند. و چشم اندازی به مناظر سرسبز اطراف همراه با مهمان نوازی پرسنل مهربان و خدمات سریع، قیمت‌های مناسب، وای فای رایگان و میز و صندلی‌های فضای باز، لذت بودن در این مکان را صدچندان می‌کنند. در حقیقت این غذاکده، بهترین مکان برای دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی به شمار می‌آید.

آدرس: Yeniköy, Köybaşı Cd. No:153, 34464 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

Divan Brasserie Beyoğlu

این روف رستوران تازه تاسیس که در بالای یک ساختمان بازسازی شده قرار دارد، مرکز تحقیقات دانشگاه کوچ برای تمدن‌های آناتولی را نیز در خود جای داده است. این رستوران با تراسی مشرف به تنگه بسفر و شهر قدیمی تاریخی، انتخاب خوبی برای صرف ناهارهای طولانی و قرارهای شام رمانتیک است و لذت بردن از مناظر اطراف است. بعلاوه منوی Divan Brasserie، سفری خاطره انگیز در میان غذاهای مدیترانه‌ای و گزینه‌های کلاسیک بین المللی را رقم می‌زند.

 

غذای دریایی در ۸ رستوران استانبول

آدرس: Tomtom, İstiklal Cd. No:181, 34433 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

 

Fumée

این غذاکده نیز با چشم اندازی تماشایی از تنگه بسفر از تراس بزرگ و زیبایش، لحظاتی باشکوه را برای مشتریانش به ارمغان می‌آورد. این فضای مدرن، یک منوی فصلی و متنوع از ترکیبات  ترکی-فرانسوی را ارائه می‌کند و از بکار بردن خلاقیت در سرو این غذاها و تزئینات و حتی دکوراسیون ابایی ندارد. گفتنی است اینجا، یکی از پرطرفدارترین رستوران‌های شهر بوده و معمولا پر از مشتری است. بنابراین توصیه می‌کنیم قبل از مراجعه، حتما میز رزرو کنید.

آدرس: Kuruçeşme, No:, Muallim Naci Cd. No:64, 34345 Beşiktaş/İstanbul, Turkey

 

La Petite Maison

اینجا یک فضای کلاسیک استانبولی است و در طول سالیان متمادی، توانسته تحسین مشتریان را در سرو انواع غذاهای فرانسوی - مدیترانه‌ای و فهرستی طولانی از نوشیدنی‌های گوارا و باکیفیت برانگیزد. محیط اطراف رستوران نیز، به منظره پر زرق و برق بسفر دید دارد. در عین حال این فضای رمانتیک با ارائه موسیقی زنده و جالب توجه، لحظاتی فراموش نشدنی را برایتان در سفر با تور استانبول رقم می‌زند.

 

بهترین رستوران‌های هندی استانبول

آدرس: Pınar, Pınar Markalar Sokağı & Katar Caddesi, İstinye Park AVM No:519, 34460 Sarıyer/İstanbul, Turkey

 

L'Entrecote de Paris

اینجا مکانی دنج و راحت را برای استراحت و شکم گردی فراهم کرده و با غذاهای لذیذ فرانسوی، از مشتریانش استقبال می‌کند. تخصص این غذاکده، در ارائه استیک‌های لذیذ همراه با سیب زمینی سرخ کرده است. هر چند که قهوه‌های امضایی این مکان نیز، طرفداران بسیاری دارند. در کنار اینها دکوراسیون ساده، رنگ‌های شاد قرمز و صورتی، مبلمان راحتی، پرسنل حرفه‌ای و مهربان، مزایای این غذاکده را تکمیل می‌کنند. جالب است بدانید این رستوران یک شعبه از برند جهانی L'Entrecote به شمار می‌آید و در سایر شهرهای جهان از جمله شانگ‌های، پاریس، دبی، اردن و غیره نیز می‌توانید شعباتی از این برند را بیابید.

آدرس: Levent, Büyükdere Caddesi, Kanyon AVM No:185 Kat:1, 34330 İstanbul, Turkey

 

Kara Lounge

و در نهایت سفر مجازی‌مان را با گذر از این رستوران خاتمه می‌دهیم که برخی از بهترین غذاهای گوشتی را در استانبول سرو می‌کند، هر چند که منویی مخصوص گیاهخواران نیز ارائه می‌دهد. اگر به دنبال مکانی هستید که همه امکانات را برای دورهمی‌های شاد و مفرح دوستانه داشته باشد، حتما سری به این رستوران بزنید. اینجا از دکوراسیونی مدرن، رنگ‌هایی خلاقانه و شاد، تابلوهایی جذاب و گل‌ها و گیاهان گلدانی برخوردار است و محیطی دنج و راحت را برایتان به ارمغان می‌آورد.

آدرس: Firuzağa, Cezayir Sk. no.1, 34425 Beyoğlu/İstanbul, Turkey

۳۰ بهمن ۱۴۰۰

نظرات کاربران