بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

وقتی در استانبول گردش می‌کنید با دست‌فروشانی روبرو می‌شوید که در گوشه و کنار خیابان‌ها غذاهای خوشمزه، شیرینی‌های گرم و میان وعده‌های لذیذی را به فروش می‌رسانند. غذاهای خیابانی همیشه بخشی از فرهنگ و سلیقه مردم همان منطقه را روایت می‌کنند. خوشبختانه غذاهای خیابانی استانبول برجسته و قابل توجه هستند و گردشگران تور استانبول را در طول بازدید از شهر همراهی می‌کنند.

 

سیمیت، چاتال و آچما

هیچ شکی نیست که سیمیت یکی از محبوب‌ترین و بهترین غذاهای خیابانی استانبول، میان وعده‌ای لذیذ و صبحانه‌ای سریع برای ساکنین استانبول است. برای خرید سیمیت فقط کافی‌ست به دنبال چرخ دستی‌های پر از نان و کنجد باشید. در کنار سیمیت چاتال نوعی نان نرم و کره‌ای و همچنین آچما نوعی نان قندی کم‌شیرین نیز به فروش می‌رسد که آن‌ها نیز طرفداران زیادی دارند. به علاوه با تلفیق فرهنگ‌ها و به کارگیری خلاقیت، امروزه سیمیت را با نوتلا، پنیر خامه‌ای و سس هم سرو می‌کنند. حتی در بعضی گوشه و کنار شهر فروشنده‌ها آن‌ها را با پنیر، گوجه و خیار بسته بندی کرده و همچون میان وعده‌ای کامل به فروش می‌رسانند.

 

بهترین و تازه‌ترین غذاهای دریایی را در این ۵ رستوران استانبول میل کنید

 

ایچیلی کوفته

ایچیلی کوفته یکی از محبوب‌ترین غذاهای خیابانی ترکیه است که باید حتما در طول سفر در استانبول حداقل یک‌بار آن را امتحان کنید. خمیر این کوفته از آرد گندم تهیه می‌شود و کامل آن را نیز با گوشت و دانه کاج و سبزیجات پر می‌کنند. بهترین ایچیلی کوفته را می‌توانید در رستوران صابرتاشی و همچنین خوشمزه فروشی‌های خیابان استقلال استانبول پیدا کنید. امروزه این کوفته به عنوان بخش تفکیک ناپذیری از عادت روزمره مردم استانبول درآمده و همه روزه در سطح شهر پخته و به فروش می‌رسد.

 

 

بالیک اکمک

اگر وبسایت‌های گردشی را زیر رو کنید می‌بینید که گردشگران خوردن بالیک اکمک و یا همان ساندویچ ماهی استانبول را در نمای بی‌نظیر تنگه بسفر در استانبول به شدت توصیه کرده‌اند. اگر از طرفداران گوشت ماهی هستید پس حتما به محله‌های امینونو یا محله کاراکوی بروید و از دستفروشان بهترین ساندویچ‌های شهر را بخرید. معمولا بالیک اکمک را به گوشت ماهی کبابی درست کرده و با پیاز و سالاد سرو می‌کنند. با این همه انتخاب مزه‌های کبار ساندویچ بستگی به ذائقه شما دارد. شما می‌توانید با خریدن ساندویچ ماهی لذت قدم زدن در حاشیه بسفر را دو چندان کنید.

 

بهترین و معروفترین سوغاتی‌هایی که باید در سفر به استانبول بخریم

 

شاه بلوط بوداده

با آمدن پاییز و زمستان و شروع سفرهای زمستانی به استانبول، یکی از مواردی که لذت قدم‌زنی در خیابان‌های شهر را زیاد می‌کند بوی شاه بلوط بو‌داده است که دستفروشان به فروش می‌رسانند. همانطور که لبو پخته در خیابان‌های ایران همه را سمت خود می‌کشاند در استانبول هم ارابه‌های داغ و بخار گرفته شاه بلوط بو داده توجهات مردم را به خود جلب می‌کند. بنابراین اگر می‌خواهید از کسب تجارب منحصر به فرد در استانبول عقب نمانید باید سراغ یکی از این ارابه‌ها بروید. شاه بلوط بو داده عموما به صورت داغ در کیسه فریزر ریخته می‌شود. در حالی که به نظر می‌رسد نگه داشتن آن در دست کمی سخت باشد باشد اما بعد از دقایقی حس گرما و بوی خوش آن در شما احساس خوبی ایجاد می‌کند.

 

 

میدیه دولماسی

استانبول شهری ساحلی‌ست و اصلا عجیب نیست که غذاهای دریایی محبوب در آن از چند گزینه تشکیل شده باشد. میدیه دولماسی یکی از این غذاهاست که با صدف درست می‌شود و خیلی هم لذیذ است و بافت نرمی دارد. این غذا را با آب لیمو طعم می‌دهند و می‌توانید تا جایی که هنوز سیر نشده‌اید به خوردن ادامه دهید. معمولا با سرد شدن هوا مردم تمایل دارند در اطراف این ارابه‌ها پرسه بزنند و در بخار و حرارت آب از خوردن این غذای داغ لذت ببرند. مخصوصا این که اگر در اطراف بسفر باشند خوردن میدیه دولماسی به تنهایی تجربه‌ای فرهنگی خواهد بود.

 

۱۰ کاری که خاطره‌ای ماندگار از سفر به استانبول ودیدن بسفر برایتان خلق می‌کند

 

کوکورچ

شاید اگر بگوییم کوکورچ را با روده کبابی گوسفند درست می‌کنند به نظر جالب و خوشمزه نیاید اما توصیه می‌کنیم قبل از هر پیش داوری آن را امتحان کنید. برای درست کردن کوکورچ اول دل و روده گوسفندی را به صورت کبابی به سیخ می‌زنند و بعد از این که کاملا پخت آن را جدا کرده و خرد می‌کنند. کوکوچ را به صورت ساندویچ و همراه چاشنی سرو می‌کنند. حتما می‌دانید که این غذا به شدت چرب و سنگین است پس وقتی گرسنه هستید از خوردن کوکورچ‌های خوشمزه خیابانی لذت ببرید. شما می‌توانید آن را با چاشنی‌های مورد علاقه‌تان نوش جان کنید. قطعا همچین ساندویچ داغ و چربی شب‌های پاییزی را رنگ و لعابی به یادماندنی می‌بخشد.

 

۲۳ مهر ۱۳۹۸

نظرات کاربران