استانبول در دسامبر ۲۰۲۰ (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
استانبول در دسامبر ۲۰۲۰ (قسمت دوم)

استانبول مقصد فوق‌العاده‌ای برای تمام طول سال است که هر فصل آن زیبایی‌های خودش را دارد. در واقع زمانی نیست که به این شهر اروپایی آسیایی بروید و به شما خوش نگذرد. یکی از بهترین زمان‌ها در استانبول ماه آخر سال میلادی یعنی دسامبر و برنامه‌های کریسمسی است. این زمانی است که حال و هوای شهر تغییر کرده و رنگ و لعاب زمستانی با چراغ‌های رنگی و درختان سبز کاج به خود می‌گیرد.در قسمت قبل گفتیم استانبول چقدر برای ایام کریسمس پویا و پر از کارهای جذاب توریستی است. در ادامه این مبحث شما را در تور استانبول زمستانی همراهی می‌کنیم.

 

از کافه‌ها و کلاب‌ها فضای پر جنب و جوش لذت ببرید

در دسامبر استانبول پر از سرگرمی‌های مختلفی است که در سراسر شهر پراکنده شده‌اند. زندگی شبانه در استانبول در سال‌های رشد فراوانی کرده و اگر از مردم محلی بپرسید آن‌ها به شما خواهند گفت که زندگی شبانه از همه جهات در سراسر شهر گسترش یافته و انتخاب‌های فراوانی برای رفتن و دیدن وجود دارد. با داشتن رستوران‌ها و کافه‌های بالای پشت بام، کلاب‌های موسیقی، کافه‌ها، کلوپ‌های شبانه، نقاط اجرا موسیقی و رستوران‌های استانبول، می توانید شب را از یک مکان به مکان دیگر به راحتی پشت سر بگذارید و چیزهای زیادی را ببینید.

 

جذاب‌ترین برج‌ها و قلعه‌های استانبول

بازدید از آکواریوم استانبول و مرکز خرید Aqua Florya

آکواریوم استانبول، واقع در منطقه فلوریا باکرکوی، یکی از بهترین پارک‌های تفریحی استانبول است که تمامی گروه‌های توریستی در تور استانبول و مخصوصا خانواده‌ها از گردش و بازدید آن لذت خواهند برد. با داشتن ۶۰۰۰ متر مربع مساحت، گونه‌های مختلف ماهی و گونه‌هایی از جنگل بارانی از نقاط مختلف زمین جمع آوری شده و به این آکواریوم منتقل شده‌اند. به علاوه این مجموعه دارای یک فروشگاه خرید هدیه و سوغاتی با مساحت ۴۷۰ متر مربع و ۱ رستوران دارای نمای بی‌نظیر پارانوما که از یک طرف به داخل و از یک طرف به دریا دید دارد را هم ارائه داده است. در ایام کریسمس حال و هوای این آکواریوم با تزئینات کریسمسی بسیار دلچسب‌تر و زیباتر از هر زمان دیگری خواهد بود. همچنین شما می‌توانید از اوقات فراغت عالی در Aqua Florya Mall نیز لذت ببرید.

 

معرفی برترین رستوران‌های گیاهی در استانبول

از جشنواره Gastronomy لذت ببرید

جشنواره بین‌المللی غذا در استانبول جشنواره‌ای ۳ روزه ای برای دوستداران غذای سنتی و غذاهای جهانی است که توسط فدراسیون آشپزی و آشپزهای ترکیه در مرکز همایش‌های نمایشگاه TUYAP در منطقه Buyukcekmece در استانبول برگزار می‌شود. این سازمان همچنین یک سازمان مشترک با انجمن جهانی جوامع آشپزی (WACS) هم هست. در اینجا شما می‌توانید سلیقه‌های مختلف دنیا را همراه با معروف‌ترین غذاهای ترکی پیدا کرده و بچشید. باید اشاره کنیم که حدود بیش از ۲ هزار سرآشپز از ۳۰ کشور مختلف دنیا با ارائه غذاهای جدید و بهترین غذاهای دنیا در این رقابت شرکت می‌کنند.

حمام ترکی را تجربه کنید

این یکی از اصیل‌ترین تجارب در استانبول است که فارغ از زمان سفرتان باید آن را تجربه کنید و چه چیزی بهتر از این که در یکی از وزهای زمستانی به حمام ترکی گرم و خاطره‌انگیر بروید و با ماساژهای حرفه‌ای و درمانی گرفتگی‌های غضلات بدن‌تان را از بین ببرید و حس نشاطی بی‌نظیر را تجربه کنید.

 

تفریح در استانبول همچون محلی‌ها

نکاتی برای بازدیدکنندگان بار اولی در تور استانبول

  • استانبول شهری بی‌نظیر و رنگارنگ است که محال است در یک بار سفر بتوانید همه آن را جستجو کنید، اما با مراجعه به راهنمای ما درباره گردش زمستانه در استانبول می‌توانید بهترین کارهایی که باید در این شهر انجام را دنبال کنید.
  • اگر می‌خواهید در قلب جاذبه‌های گردشگری شهر اقامت داشته باشید به محله سلطان احمد بروید که اصلی‌ترین نقاط شهر در فاصله پیاده‌روی کوتاهی از شما واقع شده‌اند. اما اگر با سر و صدا و شلوغی شهری مدرن و همیشه بیدار مشکل ندارید در بهترین هتل‌های منطقه تقسیم استانبول و غرق در شور و حال کریسمسی این شهر شوید. با اقامت در تقسیم می‌توانید به راحتی به خیابان استقلال بروید و تقریبا از موزه تا بوتیک و کافه هر چیزی که نیاز دارید را در دسترس داشته باشید.
  • همانطور که اشاره کردیم در استانبول بیش از ۲۰۰ مرکز خرید وجود دارد که پر واضح است همه آن‌ها در یک سطح قرار ندارند نبابراین، در سفری کریسمسی به این شهر به گردش در ۵ مرکز خرید اصلی و برتر بروید و از تخفیفات جذاب زمستانه نهایت استفاده را ببرید. مخصوصا این که این مراکز خرید دارای امکانات متنوعی هستند که گشت و گذار طولانی را برای گروه‌های خانوادگی راحت‌تر می‌کنند.
  • نکته آخر این که روزهای کریسمس ایام شب زنده‌داری استانبول است، حراج‌های پر شوری در جریان است و فروشگاه‌ها و خیابان‌ها فعال‌تر از هر زمان دیگری هستند. بنابراین در گردشی آخرشبی احساس گرسنگی کردید می‌توانید با مراجعه به راهنمای ما درباره ۵ رستوران ارزان و خوشمزه در استانبولاز خوردن غذاهای بسیار خوشمزه و عالی نهایت لذت را ببرید.

 

۲۰ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران