آشنایی با شرایط آب و هوایی مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
آشنایی با شرایط آب و هوایی مالزی

اگر برنامه سفر با تور مالزی را دارید قبل از اینکه چمدان خود را ببندید یا تاریخ سفر خود را مشخص کنید بهتر است با شرایط آب و هوایی آن بیشتر آشنا شوید. چرا که سفر در بهترین موقع سال از لحاظ دما و بارش‌ها سبب می‌شود تا بتوانید حداکثر استفاده را از زمان خود بکنید و خاطرات به یاد ماندنی بسیاری را برای خود و خانواده رقم بزنید. به همین دلیل سعی کرده‌ایم در این مقاله به بررسی کلی شرایط آب و هوایی مالزی و دو شهر پر توریست کوالالامپور و پنانگ بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر همراه ما باشید.

 

معرفی آب و هوای مالزی

مالزی یکی از کشورهای واقع در محدوده خط استوا است. همچنین کوه‌های بسیاری دور تا دور این کشور دیدنی را احاطه کرده است. به همین دلیل آب و هوای استوایی و گونه‌های گیاهی و حیوانی بسیار متنوع و گوناگونی در آن ایجاد شده است. در برخی از روزهای سال باران‌های موسمی بسیار شدیدی در سطح کشور شروع به بارش می‌کنند که گردش و حتی خارج شدن از هتل را برای توریست‌های این کشور غیر ممکن می‌سازند. بنابراین اگر قصد سفر به یکی از شهرهای معروف مالزی را دارید حتما قبل از سفر در مورد تاریخ آن بررسی‌های لازم را انجام دهید تا مصادف با این بارش‌ها نباشد. البته اکثر این بارش‌ها در کمتر از دو ساعت متوقف می‌شوند و اگر دنبال هیجان در یک روز بارانی هستید می‌توانید تغییری در مورد برنامه سفر خود ایجاد نکنید.

علاوه بر آن موقعیت جغرافیایی مالزی سبب شده تا در اکثر روزهای سال هوای شهرها شرجی باشد. میانگین دمایی که می‌توان در طول سال در شهرهای مالزی احساس کرد در حدود ۲۳ تا ۳۴ درجه سانتی‌گراد است. پس در طول سفر خود در هر فصلی که باشد احساس سرما و یا گرمای شدید و کلافه کننده‌ای را احساس نخواهید کرد. در حالت کلی کشور مالزی یکی از بهترین مقصدهای گردشگری از لحاظ شرایط آب و هوایی است که در هر موقعی از سال می‌توانید به آن سفر کرده و از گردش خود لذت ببرید.

 

راهنمای سفر لاکچری با تور مالزی

آشنایی با شرایط آب و هوایی شهر کوالالامپور در مالزی

شهر کوالالامپور پایتخت کشور مالزی بوده و به همین دلیل سالانه توریست‌های بسیاری این شهر را برای سفر به مالزی ترجیح می‌دهند. خوشبختانه کوالالامپور در اکثر روزهای سال دارای آب و هوایی ملایم و دوست داشتنی است. پس می‌توانید در هر زمانی که وقت آزاد داشتید تور مالزی را انتخاب کرده و از پایتخت آن دیدن کنید. البته ناگفته نماند که کوالالامپور نیز همانند اکثر شهرهای کشور دارای هوایی شرجی است. نکته جالب دیگر امکان تغییرات ناگهانی دما در ساعات مختلف روز در این شهر می‌باشد. اگر طرفدار پیاده‌روی و گشت شهری هستید توصیه می‌کنیم فصل‌های بهار و تابستان را برای سفر خود انتخاب کنید. زیرا در فصل پاییز و زمستان باران‌های موسمی شروع می‌شوند و این می‌تواند در برخی از ساعات روز شما را مجبور به ماندن در هتل کند.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی شهر پنانگ در مالزی

پنانگ از دیگر شهرهای پر توریست مالزی محسوب می‌شود که در سمت شمال غربی کشور قرار گرفته است. موقعیت جغرافیایی این شهر سبب شده تا میزان رطوبت در آن نسبت یه شهر کوالالامپور بیشتر باشد. بنابراین اگر این شهر را برای سفر انتخاب کردید هوای شرجی بیشتری را تجربه خواهید کرد. اگر علاقه‌ای به هوای شرجی ندارید و از طرفی دیگر دوست دارید تا از شهر پنانگ دیدن کنید بهتر است نیمه اول فصل زمستان را انتخاب کنید. زیرا در این روزها میزان رطوبت هوا به کمترین حد خود در طول سال می‌رسد. از طرفی دیگر فصل پاییز در شهر پنانگ شاهد بارش‌های شدید موسمی خواهد بود که این سبب می‌شود گردشگران این فصل را برای سفر خود انتخاب نکنند.

تفاوت دیگری که شهر پنانگ از لحاظ آب و هوایی با کوالالامپور دارد تعداد ساعت‌های آفتابی در طول روز است. به این صورت که شهر پنانگ از آفتاب بیشتری در طول روز برخوردار است. گرم‌ترین روزهای سال در این شهر بهمن ماه بوده و سردترین روزهای سال در ماه‌های شهریور و مهر احساس می‌شود. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله راهنمای سفر از کوالالامپور به پنانگ نیز بزنید.

 

راهنمای سفر به لنکاوی برای ماه عسل

 

نکته آخر

اکنون که با شرایط آب و هوایی مالزی و دو تا از توریستی‌ترین شهرهای آن آشنا شدید می‌توان متوجه شد که این کشور یکی از خوش آب و هواترین کشورهای دنیا به حساب می‌آید. چرا که دارای آب و هوایی معتدل و ملایم بوده و در هر روز از سال می‌توانید برنامه سفر به آن را بچینید. پس در هر فصلی از سال که هستید اگر علاقه‌ای به گشتن در کشور مالزی و دیدن جاذبه‌های گردشگری و تفریحی آن را دارید همین الان تلفن خود را برداشته و نسبت به رزرو تور مالزی اقدام کنید.

۰۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران