آشنایی با بهترین کلیساهای مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
آشنایی با بهترین کلیساهای مالزی

تور مالزی یکی از سفرهای پرطرفدار در بین توریست‌ها محسوب می‌شود. علت این محبوبیت‌ را می‌توان به تاریخ غنی و طبیعت بسیار زیبای آن ربط داد. یکی از بناهای مذهبی که تا حد زیادی نمایانگر پیشینه تاریخی این کشور است کلیساها هستند. علت آن نیز به دوران استعمار مالزی توسط بسیاری از ملت‌ها برمی‌گردد. چرا که بسیاری از این کلیساهای زیبا و خاص در همین زمان‌ها ساخته شده‌اند. اگر فکر سفر به این کشور رنگارنگ را در سر دارید با ما همراه باشید تا با بهترین کلیساهای مالزی آشنا شوید.

 

کلیسای سنت پتر (St. Peter’s Church)

کلیسای سنت پتر در سال ۱۷۱۰ میلادی در شهر ملاکا مالزی توسط کاتولیک‌ها بنا شده است. از کلیسا به دلیل اینکه یکی از قدیمی‌ترین کلیسای کاتولیک در مالزی است از ارزش و اهمیت بالایی در این کشور برخوردار می‌باشد.

 

کلیسای مسیح (Christ Church)

یکی دیگر از بهترین کلیساهای مالزی که بازدید از آن به مسافران این کشور توصیه می‌شود کلیسای مسیح است. این کلیسا نیز در شهر ملاکا واقع شده و از قدمت بسیار زیادی برخوردار است. کلیسای مسیح که در ابتدا به رنگ سفید نقاشی شده بود، قدیمی‌ترین کلیسای پروتستان است که هنوز هم مورد استفاده قرار می‌گیرد. اما  تقریباً دو قرن بعد، در سال ۱۹۱۱ با رنگ قرمز رنگ آمیزی شد و امروزه نیز به همین شکل باقی مانده است.

 

معرفی معروف‌ترین مساجد مالزی

کلیسای سنت جورج آنجلیکا (St. George’s Anglican Church)

کلیسای سنت جورج آنجلیکا در سال ۱۸۱۸ در شهر پنانگ مالزی بنا شده است. این کلیسا در سال ۲۰۰۷ به عنوان یکی از گنجینه‌های ملی مالزی معرفی شد. از ویژگی‌ قابل توجه آن می‌توان به قرار گرفتن آن بر روی یک پایه سنگی اشاره کرد که گفته می‌شود توسط محکومین آن زمان انجام شده است.

کلیسای سنت فرانسیس خاویر (St. Francis Xavier’s Church)

از جمله بهترین کلیساهای مالزی که در شهر ملاکا قرار گرفته می‌توان به کلیسای سنت فرانسیس خاویر اشاره کرد. این بنا متعلق به سال ۱۸۵۶ میلادی بوده و به سبک بناهای مذهبی فرانسوی‌های آن دوران ساخته شده است.

 

۶ ساحل زیبا اما کم‌تر شناخته شده در مالزی

کلیسای معراج (Church of the Assumption)

کلیسای معراج که در شهر پنانگ مالزی واقع شده یکی از جاذبه‌های گردشگری مذهبی این کشور محسوب می‌شود که در سال ۱۸۶۱ ساخته شده است. طراحی آن طوری که است وقتی از بالا به ان نگاه شود به شکل یک صلیب دیده می‌شود. علاوه بر آن کلیسا دارای دو برج ناقوس و یک محراب بزرگ است که در سال ۱۹۱۶ نصب شده است.

کلیسای مقدسین (All Saints’ Church)

کلیسای مقدسین بازمانده‌ای از سال ۱۸۸۷ بوده و در شهر پراک مالزی بنا شده است. البته به مرور زمان نیز بخش‌های مختلفی به آن افزوده شده است. از ویژگی‌های جالب این کلیسا در برداشتن یک گورستان در محوطه آن می‌باشد که مملو از سنگ قبرهای پیچیده از نظامیان اروپایی است.

 

زیباترین جاذبه‌های طبیعی در مالزی

کلیسای سنت آن (St. Anne’s Church)

کلیسای سنت آن در شهر پنانگ مالزی و در سال ۱۸۸۸ ساخته شد. این کلیسا یکی از بهترین کلیساهای مالزی برای بازدید بوده و از اهمیت بالایی برخوردار است. به طوری که هر ساله، جشن عید مقدس به همراه ۱۰۰۰۰۰ زائر در آن برگزار می‌شود. امروزه یک کلیسای جدید نیز در جوار آن به منظور فراهم کردن فضایی برای عبادت منظم بنا شده است.

کلیسای سنت میکائیل و فرشتگان (St. Michael and All Angels’ Church)

کلیسای سنت میکائیل و فرشتگان در سال ۱۸۹۳ در شهر صباح مالزی ساخته شده و امروزه قدیمی‌ترین کلیسای سنگی در این شهر محسوب می‌شود. گفته می‌شود ساخت و تکمیل شدن آن بیش از ۳۰ سال طول کشید. اگر به شهر صباح سفر کردید هرگز بازدید از این کلیسای منحصر به فرد و تاریخی را فراموش نکنید.

 

بازدید از مسجد زیبای نگارا کوالالامپور

کلیسای جامع مری (St. Mary’s Cathedral)

بدون شک یکی از بهترین کلیساهای مالزی در شهر کوالالامپور آن واقع شده است. این کلیسا که با نام کلیسای جامع مری شناخته می‌شود متعلق به سال‌های ۱۸۹۵ میلادی است. ساختمان اصلی آن محل فعلی پلیس سلطنتی مالزی بوده و از سبک معماری زیبا و دیدنی برخوردار است.

کلیسای سنت آندرو پرسبیتریان (St. Andrew’s Presbyterian Church)

کلیسای سنت آندرو پرسبیتریان در سال ۱۹۰۲ در پایتخت مالزی به منظور تأمین نیازهای افسران استعمار انگلیس مستقر در کوالالامپور ساخته شد. این کلیسا توانسته از طغیان بزرگ در سال ۱۹۲۶ و جنگ جهانی دوم جان سالم به در ببرد و هم اکنون بسیاری از خانواده‌های مهاجر به آن رفت و آمد می‌کنند.

کلیسای جامع سنت جان (St. John’s Cathedral)

کلیسای جامع سنت جان در سال ۱۹۵۵ در شهر کوالالامپور ساخته شده و امروزه نام آن را می‌توان در لیست بهترین کلیساهای مالزی ذکر کرد. ساختمان فعلی این کلیسا که شناخته شده‌ترین مکان برای عبادت کاتولیک‌های مالزی است دارای شیشه‌های ویترای فرانسه است. این شیشه‌ها و این سبک از طراحی داستان‌هایی از کتاب مقدس مسیحیان را به تصویر می‌کشد. در سفر با تور کوالالامپور به راحتی می‌توانید روزی را برای بازدید از این کلیسا اختصاص دهید.

 

سفری خاطره‌انگیز از کوالالامپور به پنانگ

۱۲ آبان ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران