بودجه مورد نیاز برای سفر به استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بودجه مورد نیاز برای سفر به استانبول

اگر قصد سفر با تور استانبول را دارید بهتر است قبل از هر چیزی در مورد هزینه‌های اصلی سفر خود فکر کنید تا بتوانید سفری راحت و آسوده داشته باشید. هزینه سفر به استانبول به عوامل بسیار زیادی بستگی دارد. به همین دلیل این هزینه‌های می‌تواند از شخصی به شخص دیگر متفاوت باشد. ما در این مقاله سعی کرده‌ایم تا قیمت الویت‌های اولیه را که در هر سفری باید به آن‌ها توجه کرد را مورد بررسی قرار دهیم. همراه ما باشید تا با تک تک این موارد آشنا شوید.

 

واحد پول ترکیه

قبل از اینکه در مورد هزینه‌های شهر استانبول صحبت کنیم بهتر است معرفی در خصوص واحد پول ترکیه داشته باشیم. لیر واحد رسمی پول در ترکیه بوده و تمامی خریدها توسط آن انجام می‌شوند. با توجه به نوسانات نرخ ارز قیمت لیر ترکیه نیز دچار تغییر می‌شود. به همین دلیل در بخش‌هایی که صحبت از لیر می‌شود باید آن‌ها را با توجه به نرخ روز ارز به واحد پول ترکیه تبدیل کنید. در حالت کلی ارزش لیر نسبت به ارزش ریال خیلی بالا نبوده و سفر به استانبول از جمله سفرهای خارجی قیمت مناسب برای ایرانیان به شمار می‌رود.

 

معرفی مرکز خرید پالادیوم استانبول

 

هزینه‌های قبل از سفر به استانبول

از آنجایی که تور استانبول یک سفر خارجی برای ایرانیان به حساب می‌آید باید قبل از سفر یک سری آمادگی‌های لازم را انجام داد. این آمادگی‌ها شامل پرداخت عوارض خروج از کشور و دریافت گذرنامه است. خوشبختانه ترکیه برای مسافران ایرانی ویزا درخواست نمی‌کند و شما بدون پرداخت هزینه ویزا می‌توانید وارد این کشور شوید. هزینه عوارض خروج از کشور برای اولین بار تا سومین بار متفاوت است و امکان دارد هر سال تغییر کند.

 

هزینه حمل و نقل به استانبول

برای سفر به استانبول می‌توان یکی از دو گزینه سفر زمینی و یا هوایی را انتخاب کرد. افرادی که به دنبال سفری اقتصادی هستند سفر زمینی به آن‌ها پیشنهاد داده می‌شود. در صورتی که دوست دارید سریع و راحت به مقصد برسید باید کمی بیشتر هزینه کنید و بلیط هواپیما رزرو کنید. برای اینکه بهترین قیمت‌ بلیط را بتوانید تهیه کنید بهتر است با آژانس مسافرتی معتبر هماهنگی‌های لازم را انجام دهید. آژانس مقتدرسیر تورهای ویژه با قیمت‌های استثنایی را برای مسافران استانبول برگزار می‌کند. برای اطلاع از قیمت دقیق تورهای زمینی و هوایی استانبول می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

راهنمای سفری فرهنگی به استانبول

 

هزینه اقامت در استانبول

استانبول یکی از توریستی‌ترین شهرهای ترکیه و همچنین دنیا به حساب می‌آید. به همین دلیل اقامتگاه‌های متنوع و گوناگونی در آن بنا شده‌اند. هر مسافری با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارد می‌تواند یکی از این اقامتگاه‌ها را انتخاب کرده و از سفر خود لذت ببرد. به طور حدودی قیمت ارزان‌ترین هتل‌ها در استانبول از شبی ۳۰۰ هزار تومان شروع می‌شود. این قیمت برای یک هتل دو ستاره سطح پایین است. در صورت تمایل می‌توانید هتل‌های بهتری را نیز رزرو کنید. قیمت گران‌ترین هتل‌ها نیز به شبی ۷ میلیون تومان می‌رسند. همان طور که می‌توان متوجه شد بازه قیمتی برای رزرو هتل بسیار گسترده بوده و هر شخصی می‌تواند اقامتگاه دلخواه خود را انتخاب کند. ناگفته نماند که این قیمت‌ها در فصل‌ها توریستی بیشتر شده و در فصل‌های کم‌توریست سال کاهش می‌یابند.

 

هزینه شکم‌گردی در استانبول

شکم‌گردی بخش اصلی تفریحات در هر سفری محسوب می‌شود. استانبول نیز نه تنها از این قاعده مستثنی نبوده بلکه یکی از بهترین مقصدهای گردشگری برای شکم‌گردی است. شما می‌توانید در هر نقطه شهر رستوران‌های متنوع با غذاهای خوشمزه را دیده و تست کردن غذا در آن‌ها را تجربه کنید. هزینه هر وعده غذایی در رستوران ارزان شهر چیزی در حدود ۱۵ تا ۳۰ لیر است. در حالی که با انتخاب رستوران‌های لوکس و رستوران‌های گران‌ استانبول باید هزینه‌ای در حدود ۱۰۰ تا ۴۰۰ لیر بابت هر یک وعده پرداخت کنید.

 

آشنایی با فرهنگ مردم استانبول پیش از سفر

هزینه بازدید از جاذبه‌های گردشگری استانبول

استانبول شهری پر از جاذبه‌های گردشگری متنوع و گوناگون است. به طوری که امکان ندارد به شهر استانبول سفر کرد ولی از جاذبه‌های گردشگری تاریخی استانبول جاذبه‌های مدرن آن دیدن نکرد. در زیر به معرفی چند مورد از معروف‌ترین این مکان‌های دیدنی به همراه قیمت بلیط ورودیه آن‌ها اشاره کرده‌ایم:

  • بلیط ورودی کاخ توپکاپی ۶۰ لیر
  • بلیط ورودی مسجد ایاصوفیه ۶۰ لیر
  • بلیط ورودی کاخ دولمه باغچه ۶۰ لیر
  • بلیط ورودی باسیلیکا سیترن ۲۰ لیر
  • بلیط ورودی پارک آبی کلاب دلفین ۷۰ لیر
  • بلیط ورودی پارک آبی آکوامارین ۷۰ لیر
  • بلیط ورودی برج گالاتا ۳۵ لیر
  • بلیط ورودی آکواریوم سی لایف استانبول ۵۷ لیر
  • بلیط ورودی آکواریوم استانبول ۸۵ لیر

هزینه خرید در استانبول

بسیاری از گردشگران ایرانی استانبول را با مراکز خرید لوکس و متنوع آن می‌شناسند. اگر عاشق خرید هستید پس هرگز نباید مراکز خرید در استانبول را از دست دهید. گردشگران می‌توانند اجناس با کیفیتی را با قیمت معقول در این شهر تهیه کنند. به خصوص اگر فصل‌های پرحراج سال را برای سفر انتخاب کنید می‌توانید از تخفیف‌های بالای ۵۰ درصدی نیز بهره‌مند شوید و خریدهای بسیار خوبی را برای خود و حتی دوستان و آشنایانتان انجام دهید. در برخی از مغازه‌های ترکیه فروشنده‌ها استقبال خوبی از چانه‌زنی می‌کنند. به خصوص اگر بازار توریستی در فصلی که سفر کرده‌اید داغ نباشد تخفیف‌های خوبی را می‌توانید دریافت کنید.

۲۵ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران