نکاتی برای بهتر شدن سفر استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
نکاتی برای بهتر شدن سفر استانبول

استانبول یکی از اولین‌ انتخاب‌ها برای گردشگران در تمام دنیا به حساب می‌آید. در سفر به این شهر شما میان غذای اصیل ترکی، ابنیه تاریخی و جاذبه‌های طبیعی، چیزی عمیق و پر معنی پیدا خواهید کرد و معنا و مفهوم یک شهر اصیل و دیدنی را درک می‌کنید. از همین رو بسیاری از افرادی که با تور استانبول سفر کرده اند ، بار دیگر سفر به این شهر را انتخاب می‌کنند.

اما اگر اولین بار است به استانبول سفر می‌کنید یا نکاتی هست که می‌خواهید برای بهتر شدن سفر خود بدانید، بهتر است راهنمای امروز ما را مطالعه بفرمایید.

 

سفر بدون ویزا

یکی از نکات مهم در سفر به ترکیه این است که شما می‌توانید به عنوان گردشگر تا ۹۰ روز بدون گرفتن ویزا در خاک این کشور از جمله استانبول بمانید. تنها برای روزهای بیشتر باید به سفارت رفته و ویزا تهیه کنید.

 

 آشنایی با آب و هوای استانبول 

  استانبول

 

بهترین زمان برای بازدید از استانبول

حقیقت امر این است که سفر به استانبول می‌تواند در زمان‌های مختلف انجام پذیرد اما در مجموع دو بازه را به عنوان بهترین زمان سفر به استانبول انتخاب می‌کنند. یکی بین ماه مارس تا ماه می و دیگری بین ماه سپتامبر تا ماه نوامبر. بین این ماه‌ها، هوا بسیار دلپذیر بوده و گردشگران کم‌تری نیز در شهر حضور دارند. همچنین بعضی فستیوال‌ها هم هستند که باعث می‌شوند آن روزها را به عنوان بهترین موقع سفر به استانبول در نظر گرفت. یکی از آن‌ها فستیوال گل‌های لاله و دیگر فستیوال خرید استانبول است. اولی ابتدای بهار انجام می‌شود و دیگری آخر ماه جون.

 

 İstanbul

 

سفر به استانبول

این روزها مسیر ریلی به استانبول نیز بازگشایی شده است، اما با احتساب هزینه‌ها و مدت زمانی که در مسیر هستید، هنوز هم مسیر هوایی مخصوصا تورهای گردشگری، بهترین گزینه برای سفر با تور استانبول خواهد بود.

 

رفت و آمد در استانبول

استانبول دارای یک سیستم حمل و نقل عمومی بسیار خوب است که شامل خطوط متنوع اتوبوس، مترو، تراموا و حتی قایق‌های فری می‌شود. همین است که رفت و آمد از طریق این سیستم حمل و نقل می‌تواند برایتان بسیار ارزان باشد، مخصوصا اگر از کارت‌های مدت‌دار به جای خرید بلیط تک استفاده کنید. در عوض تاکسی قیمت بالایی داشته و اگر بخواهید برای هر جایی تاکسی بگیرید، هزینه‌های سفرتان بسیار سنگین خواهد شد.

 

  استانبول

 

سیم کارت و WIFI در استانبول

شما به راحتی می‌توانید در بدو ورود از فرودگاه سیم کارت تهیه کنید، اما هزینه‌ی این سیم‌کارت‌ها حتی در استاندارد کشورهای گرانی همچون انگلستان نیز بالاست. یکی از سیم‌کارت‌هایی که خیلی به شما توصیه خواهد شد، سیم کارت مختص اینترنت ترک سل است، اما این سیم کارت‌ها هم هزینه‌ی زیادی دارند.  در عوض شما می‌توانید به جای هزینه‌ی الکی گران دیتای سیم کارت، دستگاه‌های WIFI قابل حمل اجاره کرده و یک تعرفه یک هفته‌ای یا بیشتر تهیه کنید. قیمت این شکل اینترنت بسیار پایین‌تر خواهد بود و از فرودگاه قابل تهیه است. همچنین اکثر رستوران‌ها، کافه‌ها و هتل‌های شهر دارای اینترنت رایگان هستند و اگر همین‌ها کار شما را راه می‌اندازد، نیازی به خرید هیچ کدام از محصولات را ندارید.

 

 معرفی هتل‌های استانبول با بهترین اینترنت بی‌سیم رایگان

  استانبول

 

کجا اقامت داشته باشید؟

انتخاب‌ها در استانبول بسیار متنوع است و با توجه به توری که انتخاب می‌کنید، همیشه بهترین هتل‌ها با هزینه‌های مختلف در دسترس شما خواهند بود. پس بهتر است برای هتل با کارشناسان ما در مقتدرسیر تابان تماس بگیرید یا این که از لیست‌های متنوعی که قبلا در سایت منتشر کرده‌ایم استفاده کنید.

 

 ۱۰ هتل ۳ ستاره‌ی استانبول که می‌توانید اقامتی ارزان در آنها داشته باشید

  استانبول

 

از کجاها دیدن کنیم و چه به انجام چه فعالیت‌هایی در استانبول بپردازیم

فعالیت‌های متنوعی را می‌توان به شما معرفی کرد که در سال ۲۰۲۰ همه به دنبال انجام آن‌ها هستند. اول از همه، بازدید از برج گالاتا و تماشای نمای زیبای شهر از آن بالا بسیار طرفدار دارد و الحق و الانصاف، یکی از بهترین تجربه‌های شما در استانبول خواهد بود که برای تجربه‌اش باید ۲۵ لیر پرداخت کنید. بازدید از مسجد ایاصوفیه، موزه‌ی این مسجد و همچنین مسجد آبی نیز از جمله فعالیت‌های مهم شهر است و وقتی به این سه مکان سر زدید، تقریبا تمامی نمادهای مهم شهر را دیده‌اید و با آن‌ها عکس گرفته‌اید.

 

 مسجد رستم پاشا، گنجینه‌ای پنهان در استانبول

 استانبول

 

اما گردش شما در استانبول تازه شروع شده است. شما می‌توانید در محله‌های زیبای این شهر گردش کنید و مهم‌تر این که سوار فری‌ها و کشتی‌های تفریحی شوید و تنگه‌ی جذاب بسفر را ببینید. حتی می‌توانید پا را فراتر گذاشته و در روزهای خوش آب و هوای سال، به جزایر پرنس رفته و از این بخش از ترکیه نیز دیدن کنید.

 

 استانبول

 

جاذبه‌های دیدنی استانبول آنقدر زیاد است که نمی‌توان همه‌ی موارد را یک جا آورد، اما در آخر به قصر توپکاپی استانبول هم اشاره کنیم که حضور در آن حس و حالی  شاهانه به شما خواهد داد.

 

خرید در استانبول

استانبول میزبان چندین مرکز خرید بسیار بزرگ و مدرن است. مراکز خریدی همچون ایستینیه پارک، مرکز خرید استانبول، مرکز خرید فروم استانبول و ... . البته باید در نظر داشته باشید که اکثر این مراکز، جاهایی گران قیمت با برندهای لوکس هستند که اجناسی از طرح‌های روز و مطرح دنیا را به فروش می‌رسانند. از طرفی برخی نقاط شهر همچون میدان تکسیم، بوتیک‌ها و فروشگاه‌های مختلفی دارد که می‌توانید برای خرید به آن‌ها نیز مراجعه کنید.

 

 استانبول

 

بازار بزرگ استانبول نیز از جمله جاهای مهمی است که حتما در طول تور استانبول، باید از آن بازدید به عمل آورید. حتی اگر نخواهید از میان چندین و چند فروشگاه بازار بزرگ خرید کنید، بازدید از این مکان نیز از جمله فعالیت‌های مهم استانبول به حساب می‌آید.

 

نکات مهم ایمنی در استانبول

بر خلاف بسیاری از چیزهایی که در مورد استانبول می‌گویند، این شهر جایی امن برای همه اقشار از جمله بانوان است. امنیت این شهر همچون بسیاری شهرهای بزرگ و شلوغ است و شما در نهایت باید بعضی نکات را رعایت کنید. بهتر است ساعات پایانی شب تنها به خیابان نروید، سوار ماشین شخصی نشوید و از کسی قرص یا نوشیدنی نگیرید. قوانین مربوط به مواد مخدر در ترکیه سخت‌گیرانه‌ است و باید سعی کنید هیچ گاه به مشکل نخورید.

 

 استانبول

 

یکی از مواردی که همیشه باید در سفر به شهرهای گردشگرپذیر رعایت کنید، داشتن یک کپی از مدارکتان است. به این ترتیب کپی مدارک را همیشه همراه داشته باشید و اصل آن‌ها را در گاو صندوق اتاق هتل نگهداری کنید.

۱۹ بهمن ۱۳۹۸

نظرات کاربران