توصیه‌هایی برای اولین سفر به استانبول (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
توصیه‌هایی برای اولین سفر به استانبول (قسمت دوم)

ترکیه مردمانی بسیار مهربان و مهمان‌نواز دارند. فقط کافی است تا چند کلمه‌ای با آن‌ها ترکی صحبت کنید تا آن‌ها به یک دوست صمیمی برای شما تبدیل شوند. این کار به آنها نشان می‌دهد که شما فقط از مکان‌های توریستی بازدید نمی‌کنید بلکه به مردم و زبان آنها اهمیت می‌دهید. نیازی نیست که جمله‌بندی به زبان استانبولی را بیاموزید. همینکه بتوانید سلام دهید و چند کلمه کاربردی ساده در طول سفر با تور استانبول یاد بگیرید کافی خواهد بود.

 

در استانبول ماشین اجاره نکنید

ترافیک استانبول یکی از بدترین ترافیک‌هایی است که می‌توانید در شهرهای آسیایی و حتی اروپایی ببینید. از این رو اگر بار اولتان است که به استانبول سفر می‌کنید توصیه می‌کنیم که هرگز به فکر کرایه اتومبیل نباشید. چرا که این کار به معنای واقعی فقط باعث هدر رفتن پول و زمان شما خواهد شد. گردشگران می‌توانند با پرداخت هزینه کمتر در مدت زمان کوتاه‌تر به وسیله وسایل حمل و نقل عمومی استانبول از جاذبه‌های گردشگری شهر دیدن کنند.

 استانبول

هتل خود را به موقع رزرو کنید

از آنجا که استانبول یک مکان توریستی با میلیون‌ها بازدید کننده است، بهتر است هتل خود را از قبل رزرو کنید. با اینکار می‌توانید مکان خوبی در مرکز استانبول با پرداخت هزینه مناسب پیدا کنید. البته آژانس مسافرتی مقتدرسیر همواره سعی دارد تا تور استانبول را با توجه به درخواست مشتریانش در اولین الویت‌های خود قرار دهد.

 

با بهترین خیابان‌های خرید استانبول آشنا شوید

 استانبول

حتما کفش راحتی برای سفر خود انتخاب کنید

استانبول بسیار بزرگ است. برای اینکه بتوانید اکثر جاذبه‌های گردشگری آن را ببینید باید پیاده‌روی کنید. بنابراین پوشیدن کفش راحت برای پیاده‌روی در سطح شهر از واجبات سفر است. همچنین خیابان‌های استانبول و کوچه‌های آن‌ها ناهموار هستند. بدون پوشیدن کفش مناسب نمی‌توانید به راحتی در آن‌ها قدم بزنید.

 استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول را برای خود لیست‌بندی کنید

استانبول دارای تعدادی مکان باورنکردنی برای بازدید است. این مکان‌ها شامل قدیمی‌ترین کلیسا، موزه‌ها و مسجدها می‌باشد. اگر بار اولتان است که به استانبول می‌روید باید بدانید که جاذبه‌های گردشگری استانبول خیلی زیاد است و شما قادر نخواهید بود تا از تمامی آن‌ها دیدن کنید. لذا بهتر است تا آن‌ها را با توجه به علایقی که دارید لیست بندی کنید. چند مورد از دیدنی‌ترین مکان‌ها برای بازدید عبارتند از:

 استانبول

مراقب باشید تا قربانی کلاهبرداری‌های رایج در استانبول نشوید

هر چه‌قدر که استانبول یک شهر توریستی رویایی برای هر گردشگری است همان قدر هم می‌تواند خطرناک باشد. درست است که اکثر مردمان ترکیه مهربان و صمیمی هستند ولی در بین آن‌ها افراد خلافکار و سودجوی زیادی نیز وجود دارد. اگر برای اولین بار قصد سفر به استانبول را دارید باید حواس خود را بیشتر برای این موارد جمع کنید. چرا که امنیت در هر سفری بحث اول را میزند. چرا که کوچکترین اتفاق بد مانند دزدیدن پول و مدارک شما می‌تواند بهترین مسافرت را به بدترین خاطره تبدیل کند.

استانبول 

حداقل ۵ روز خود را برای سفر به استانبول اختصاص دهید

هیچ قاعده خاصی در مورد اینکه چند روز باید در استانبول اقامت داشت وجود ندارد. در واقع، این موضوع به زمان و بودجه مسافرتی گردشگر بستگی دارد. اما در حالت کلی توصیه می‌کنیم حداقل ۵ روز را در استانبول بگذرانید تا بتوانید کمی بیشتر شهر را بشناسید. با وارد شدن به این شهر زیبا متوجه خواهید شد که یک ماه هم برای گشتن تمامی این شهر کافی نخواهد بود.

 

خرید و تفریح در بازار بزرگ استانبول

استانبول
 

هر لباسی دوست دارید در استانبول بپوشید

یکی از مهم‌ترین موضوع‌ها در سفر به یک کشور بیگانه این است که چه گونه لباس بپوشیم؟ با اینکه ترکیه کشوری مسلمان است اما می‌توان گفت که آن‌ها بیش از حد محافظه‌کار نیستند. به این معنا که چه مرد و چه زن در نوع پوشش آزاد خواهند بود. شما می‌توانید هر لباسی که دوست دارید را در استانبول بپوشید.

 استانبول

استانبول سفری مناسب هر فصل از سال

بهترین زمان برای بازدید از استانبول وجود ندارد و این یک انتخاب کاملا شخصی است. به این معنا که با توجه به این که دوست دارید فعالیت‌های تابستانی انجام دهید یا فعالیت‌های زمستانی این زمان متغیر خواهد بود. در حالت کلی می‌توانیم بگوییم که استانبول سفری مناسب برای هر فصل از سال است. پس اگر بار اولتان است که به استانبول می‌روید نگران زمان سفر خود نباشید چرا که هر فصل جذابیت خاص خود را دارد و در هر صورت برای شما تجربه‌ای فراموش نشدنی و جدید خواهد بود.

۰۱ اردیبهشت ۱۳۹۹

نظرات کاربران