۱۰ نکته‌ برای کاهش هزینه‌ی سفر به استانبول (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
۱۰ نکته‌ برای کاهش هزینه‌ی سفر به استانبول (قسمت اول)

استانبول یکی از زیباترین شهرهای جهان است که باید پا به آن گذاشت و روزی چند را در آن خوش گذراند. شهری رمانتیک که دو قاره‌ی جهان را در خود جای داده است. شهری که یکی از تنگه‌های جذاب آبی را در خود دارد و به رستوران‌ها و کافه‌هایش شناخته می‌شود. شهری که هتل‌های لوکس و درجه یک در خود کم ندارد اما در کنار تمامی امکانات لوکس، امکانات ساده و معمولی برای داشتن سفری ارزان را نیز در خود فراهم آورده است. در سفرتان با تور استانبول به این شهر اگر بودجه‌ی چندانی در اختیار ندارید اما می‌خواهید از بیشتر امکانات تفریحی و توریستی آن استفاده کنید همراه ما باشید تا ۱۰ نکته‌ی ویژه برای داشتن سفری ارزان به این شهر را خدمتتان بازگو کنیم.

 


۱- در تابستان یا زمستان به این شهر سفر کنید


بهترین زمان سفر با تور استانبول بهار و پاییز است. چرا که هم آب و هوا برای انواع گشت و گذارها عالی است و هم تصاویر این شهر زیباتر از همیشه می‌باشد. این فصول اما برای داشتن سفری ارزان به استانبول مناسب نیست. چرا که جزو فصول گران به حساب می‎‌آیند و هزینه‌ی تمامی هتل‌ها و امکانات توریستی این شهر بیشتر از فصل‌های دیگر سال است. بنابراین اگر قصد سفری ارزان به این نقطه از جهان را دارید تابستان و یا زمستان را برای مسافرت انتخاب کنید.

 

 

سفر به استانبول 

 


۲- در بازارهای این شهر خرید کنید


خرید سوغاتی از مهمترین الزامات سفر است و یکی از مواردی‌ست که غالبا هزینه‌ی سفر مسافران را افزایش می‌دهد. بازار بزرگ تاریخی استانبول و چندین بازارچه‌ی درجه یک دیگر در این شهر وجود دارد که با رفتن به آنها می‌توانید اجناسی عالی با قیمت مناسب خریداری کنید. بازارهایی که در آن می‌توانید حسابی چانه بزنید و تخفیف بگیرید. پیشنهاد ما به شما برای خرید کردن در درجه‌ی اول رفتن به این بازارچه‌هاست و حتما یادتان باشد فروشندگان هر قیمتی به شما گفتند واقعی نیست و با چانه زدن تا جاییکه تیغ‌تان می‌برد از آنها تخفیف بگیرید.

 

 

سفر به استانبول

 


۳- اطلاعات مربوط به جشنواره‎های تخفیف و خرید را حسابی رصد کنید


استانبول پر از مرکزخرید است. آنقدر که در دوران رکود اقتصادی این کشور، مرکزخریدهایش معضلی جدی برای اداره‌ی شهر و کشور ترکیه به حساب می‌آمدند. مرکزخریدهایی مجلل که برترین برندهای دنیا در تمامی زمینه‌های پوشاک، مبلمان، لوازم الکترونیکی و کامپیوتری، اسباب بازی، کیف و کفش، جواهرات و ساعت، لوازم خانگی، آرایشی، بهداشتی و ... در آن شعبه دارند. در سفرتان با تور ارزان استانبول باید بدانید در روزهای خاصی از سال بسیاری از برندهای معتبر دنیا در مرکزخریدهای این شهر انواع جشنواره‌های حراج و تخفیف را برگزار می‌کنند که با رفتن به آنها می‌توانید تخفیفات خوب بگیرید. بنابراین در سفرتان به این شهر حواستان حسابی به مرکزخریدها و جشنواره‌هایش باشد. برای این کار به شما توصیه می‌کنیم آمار چند مرکز خرید که در نزدیکی محل اقامتتان قرار دارد را دربیاورید. به احتمال خیلی زیاد در یکی از آنها یک جشنواره حراج و تخفیف خوب پیدا خواهید کرد که با رفتن به آن می‌توانید بهترین سوغاتی‌های استانبول را با قیمت‌های ارزان تهیه کنید.

 

با خرید در بازارهای سنتی، استانبول را بیشتر بشناسید

 

 

 سفر به استانبول

 


۴- لیر به همراه داشته باشید


خیلی‌ها در سفر به این کشور دلار به همراه دارند و تلاش می‌کنند مبادلات مالی‌شان را با دلار انجام دهند. اما اگر می‌خواهید هزینه‌ی سفرتان به این شهر کاهش یابد به شما توصیه می‌کنیم لیر به همراه داشته باشید. ما به تفاوت لیر و دلار به ارز رایج کشور ما زیاد است و از همین روست که به شما توصیه می‌کنیم لیر به همراه داشته باشید. برای این کار می‌توانید دلارهایتان را در صرافی‌های مجاز داخلی ببرید و به لیر تبدیل کنید و یا در شهر استانبول به صرافی‌های مناسب بروید و پولتان را تعویض کنید. نکته‌ی مهم در تعویض پول اما آن هست که همراه تلاش داشته باشید تا لیر خورد نیز از صرافی‌ها دریافت کنید. چرا که لیر خورد در جابه‌جایی‌ها و گشت و گذارهایتان بسیار به کارتان می‌آید.

 

فعالیت‌های ارزان و مفرحی که در زمان سفر به استانبول باید انجام دهید

 

 

سفر به استانبول 

 


۵- محل اقامتی نزدیک به فرودگاه انتخاب کنید


استانبول پر از هتل و هاستل است. به جای‌جای این شهر اگر قدم بگذارید می‌توانید نظاره‌گر مکان‌هایی باشید که برای اقامت مسافران فراهم آمده‌اند. در سفرتان به این شهر اگر به دنبال اقامتی ارزان هستید به شما توصیه می‌کنیم در نزدیکی دو فرودگاه این شهر محل اقامتتان را تعیین کنید. چرا که هزینه‌ی جابه‌جایی شما از فرودگاه به محل اقامت‌تان و بالعکس کاهش می‌یابد. این شهر مجهز به دو فرودگاه به نام‌های آتاتورک و صبیحه گوگچن است که یکی در نزدیکی مرکز شهر و دیگری در خارج از شهر قرار دارد اما در نزدیکی هر دو مکان‌های زیادی برای اقامت شما فراهم آمده است.

 

معرفی فرودگاه جدید استانبول

 

 

سفر به استانبول

۲۹ خرداد ۱۳۹۸

نظرات کاربران