مواردی برای کاهش هزینه سفر به استانبول (قسمت دوم)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
مواردی برای کاهش هزینه سفر به استانبول (قسمت دوم)

بدون شک استابنول یکی از ویژه‎‌ترین شهرهای جهان است که تعداد زیادی از گردشگران تمامی دنیا را بی‌تاب خودش کرده. شهری آسیایی و اروپایی با یک تنگه‌‌ی آبی جذاب و رویایی که در بهترین هتل‌ها از مهمانانش میزبانی و در بهترین رستوران‌ها از آنها پذیرایی می‌کند. در قسمت اول این مطلب ۵ پیشنهاد کاهش هزینه‌ی سفر به استانبول را خدمتتان ارائه دادیم. از اینکه چه فصلی به آن سفر کنیم، از کجاها خرید کنید و چه ارزی همراه داشته باشید گفتیم و حالا وقت آن رسیده است که نکاتی دیگر درباره‌ی سفری ارزان به این شهر را خدمتتان عرض کنیم. بنابراین اگر مشتاق به یک سفر هیجان‌انگیز و در عین حال کم هزینه با تور استانبول هستید در ادامه‌ی این مطلب نیز همراه ما باشید.


۶- در هتل‌های دو ستاره و یا هاستل‌ها اقامت کنید


استانبول پر از هتل‌ها و هاستل‌ هاست. از لوکس‌ترین‎‌های جهان تا معمولی‌ترین‌های آنها. این شهر از آنجایی که یکی از شهرهای توریستی مهم دنیا به حساب می‌آید تمامی امکانات لازم برای داشتن اقامتی دلچسب و مناسب را برای مسافرانش فراهم آورده است. بنابراین اگر می‌خواهید ارزان به این شهر سفر کنید پیشنهاد ما به شما این است که در صورت داشتن سفری انفرادی و یا جمعی به همراه دوستان‌ و آشنایان، هاستل‌های شیک وارزان استانبول را برای اقامت انتخاب کنید و در سفر خانوادگی به سراغ هتل‌های ۲ ستاره بروید. هم هتل‌های ۲ ستاره‌ی این شهر و هم هاستل‌ها آن امکانات مطلوب مورد نظر برای داشتن یک اقامت خاطره‌انگیز را دارند و به صورت چشمگیر هزینه‌ی سفر شما به این شهر را کاهش می‌دهند.

 

۱۰ هتل ۳ ستاره‌ی استانبول که می‌توانید اقامتی ارزان در آنها داشته باشید

 

 

سفر به استانبول

 


۷- کارت گردشگری تهیه کنید


بیشتر شهرهای توریستی دنیا برای ترغیب گردشگران به انواع گشت و گذارها، کارت‌هایی را تهیه می‌کنند که با تهیه‌ی آن کارت‌ها می‌شود از تسهیلات مختلف استفاده کرد و شهرها را ارزان‌تر از همیشه گشت و دید. استانبول نیز به عنوان یکی از مهمترین شهرهای توریستی منطقه از این قافله جا نمانده است و با تدارک دیدن استانبول کارت امکانات ویژه‌ای برای مسافرانش فراهم آورده است. با تهیه‌ی این کارت‌ها می‌توانید از وسایل حمل و نقل عمومی استانبول ارزان‌تر از حالت معمول استفاده کنید، به دیدن جاذبه‌های توریستی و تاریخی‌ استانبول با صرف هزینه‌ای کمتر بروید و همینطور در برخی رستوران‌ها با تخفیفات ویژه غذا نوش جان کنید. این کارت‌ها را در جای‌جای استانبول، از فرودگاه تا مرکزخریدها و دیگر اماکن گردشگری و معتبر این شهر می‌توانید تهیه کنید.

 

 

 سفر به استانبول

 


۸- از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید


استانبول هم مترو دارد، هم اتوبوس، هم ون‌های مسافربری و هم تاکسی. برای جابه‌جایی‌هایتان در این شهر می‌توانید از هر وسیله‌ی حمل و نقلی که می‌خواهید به راحتی استفاده کنید. حتی اگر بودجه و علاقه‌ی لازم را داشته باشید می‌توانید ماشین اجاره کنید تا خودتان رانندگی کرده و این شهر را بپیمایید اما برای داشتن سفری ارزان به این شهر پیشنهاد ما به شما این است که از وسایل حمل و نقل عمومی استفاده کنید و حتی الامکان تاکسی نگیرید. چرا که تاکسی هزینه‌ی جابه‌جایی‌ها و به دنبال آن هزینه‌ی سفر شما را افزایش می‌دهد. اگر چند نفری و با دوستان‌تان به این شهر رفته‌اید می‌توانید ون بگیرید و هزینه‎‌ی آن را میان خودتان تقسیم کنید تا هم با کیفیت و هم ارزان درون این شهر جابه‌جا شوید.

 

 

 سفر به استانبول

 


۹- استانبول را در رخدادهای رایگان و جمعی کشف کنید


همه روزه تورهای پیاده‌روی زیادی در استانبول برگزار می‌شود که طی شرکت در آنها می‌توانید پیاده به محله‌های مختلف این شهر بروید و آنها را بگردید. تورهایی که رایگان برگزار می‌شوند و به دلخواه خودتان اگر مایل باشید می‌توانید به راهنمایش انعام بپردازید. این تورها را از طریق سایت‌ها و اپلیکیشن‎‌های مختلف می‌توانید بیابید و طبق برنامه‌ای که آنها اعلام می‌کنند درآنها شرکت کنید. در سفرتان با تور استانبول برای گشت و گذارهای مختلف به شما توصیه می‌کنیم حتما در این تورها شرکت کنید. چرا که به دلیل جمعی بودن، هم امن می‌باشند و هم خاطره‌ای ماندگار از استانبول و بخش‌های مختلف آن برای شما می‌سازند.

 

 

 سفر به استانبول

 


۱۰- رستوران‎‌های محلی وغذاهای خیابانی را فراموش نکنید


رستوران‌های محلی در همه‌ی شهرهای توریستی دنیا جایگاه ویژه‌ای دارند و ترجیح بسیاری از مسافران آن است که حداقل یک وعده‌ی غذایی خود را در این رستوران‌ها نوش جان کنند. از آنجا که ذائقه‌ی غذایی ما ایرانی‌ها با ترک‌ها نزدیکی زیادی دارد بنابراین خوردن غذاهای سنتی آنها ؛ از غذاهای گوشتی تا گیاهی، برایمان بسیار لذت‌بخش خواهد بود و همچنین هزینه‌ی خورد و خوراکمان در این شهر را نیز به میزان قابل توجهی کاهش خواهد داد. بنابراین به شما توصیه می‌کنیم حتما رستوران‌های محلی این شهر را از نظر بگذرانید. همچنین از غذاهای خیابانی استانبول غافل نشوید. چرا که هم ارزان هستند و هم لذیذ.

 

۴ اپلیکیشن کاربردی برای سفارش دادن غذاها و دسرهای لذیذ ترکی در سفر به استانبول

 

 

سفر به استانبول

۰۱ تیر ۱۳۹۸

نظرات کاربران