توصیه‌هایی برای اولین سفر به استانبول (قسمت اول)

جاذبه‌های گردشگری استانبول
توصیه‌هایی برای اولین سفر به استانبول (قسمت اول)

سفر به استانبول برای اولین بار یکی از بهترین تجربه‌های هر گردشگری می‌تواند باشد. رفتن به این شهر خارق‌العاده که پر از شگفتی‌ها و بخشی از میراث جهانی یونسکو است برای عاشقان سفر بسیار هیجان انگیز خواهد بود. به همین دلیل این بار قصد داریم تا توصیه‌هایی کاربردی برای این دسته از افراد را در این مقاله جمع‌آوری کنیم تا از مرتکب شدن به یکسری اشتباهات رایج در اولین سفرشان با تور استانبول جلوگیری شود. این مقصد رویایی با داشتن تاریخ غنی و بافتی مدرن، تنها شهر جهان است که در ۲ قاره آسیا و اروپا قرار دارد. لذا استانبول یکی از شهرهای مهم توریستی جهان است که سالانه بالغ بر ۳۹ میلیون گردشگر را میزبانی می‌کند. با ما باشید تا بتوانید در اولین سفر خود به این شهر زیبا نهایت لذت را ببرید.

 

بازدید از تنگه بسفر

سفر به استانبول بدون سفر بازدید از تنگه بسفر کاملا بیهوده خواهد بود. بسفر در اصل وسیله‌ای برای کشف هر دو بخش اروپایی استانبول و بخش آسیایی استانبول است. پس حتما برنامه‌ای برای پیاده‌روی در سواحل تنگه بسفر و نشستن در چایخانه‌های اطراف آن را داشته باشید. همچنین از شناورها برای رفتن به سمت دیگر تنگه را می‌توانید استفاده کنید و از غروب زیبای آن لذت ببرید.

 تنگه بسفر

تماشای نمایش دراویش گرداب

تماشای این رقص سنتی دراویش که بخشی از فرهنگ ترکیه و یکی از مهمترین میراث فرهنگ اسلامی است برای اکثر مسافران استانبول جذاب است. این نمایش از مولانا جلالدین الدین مولوی الهام گرفته شده است. مکان‌های مختلفی برای تماشای این رقص در استانبول وجود دارد. اما یکی از معروف‌ترین مکان‌ها که برای اکثر گردشگران توصیه می‌شود فرهنگسرای HodjaPasha است. قبل از رفتن به آن تهیه بلیط ورودیه را فراموش نکنید.

 

تفاوت قسمت آسیایی و قسمت اروپایی استانبول

نمایش دراویش گرداب 

سعی نکنید در سفر چند روزه خود تمامی مکان‌های دیدنی استانبول را ببینید

استانبول بسیار گسترده است و تصور اینکه بتوانید همه چیز را در طول سفر چند روزه خود ببینید تقریبا غیر ممکن است. پیشنهاد می‌کنیم به جای اینکه با عجله از جایی به جای دیگر بروید سعی کنید از جاهای محدودی دیدن کنید. در نتیجه از مکان‌هایی که می‌روید نهایت لذت را ببرید. برای این کار قبل از شروع سفر یک برنامه‌ریزی ساده‌ای را با توجه به علایق خود انجام دهید. استانبول ترکیبی از تاریخ، فرهنگ و زندگی مدرن است. بنابراین تصمیم بگیرید به کدام بخش بیشتر علاقه‌مندید.

استانبول

کارت مخصوص حمل و نقل عمومی تهیه کنید

حمل و نقل در استانبول با استفاده از تاکسی یا کرایه اتومبیل در طول سفر به استانبول برای مسافران بسیار پرهزینه خواهد بود. چرا که قیمت بنزین در کشور ترکیه بالا است. از این رو برای داشتن یک سفر اقتصادی بهتر است کارت مخصوص حمل و نقل عمومی تهیه کنید. با این کار می‌توانید با پرداخت پول کمتر توسط اتوبوس یا مترو و حتی کشتی‌های تنگه بسفر از جای جای استانبول دیدن کنید.

 

راهنمای استفاده از کارت گردشگری استانبول

استانبول

بازدید از موزه‌های استانبول را فراموش نکنید

حتی اگر علاقه‌ای به موزه‌گردی ندارید باز هم رفتن به موزه‌های استانبول را از دست ندهید. چرا که موزه‌های معروف استانبول شهرت جهانی دارند و قطعا از این بازدید لذت خواهید برد. در این موزه‌ها می‌توانید آثاری گرانبها و بسیار دیدنی را از دوران باشکوه سلطنت عثمانی پیدا کنید. همچنین آثاری ارزشمند از سایر کشورهای جهان نیز در آن‌ها یافت می‌شود.

 

باکیفیت‌ترین هتل‌های ۳ ستاره‌ در استانبول

استانبول 

از اپلیکیشن‌های مسافرتی مناسب برای تلفن همراه استفاده کنید

برای اینکه در اولین سفر خود به استانبول زیاد گمراه نشوید بهتر است تا از اولیکیشن‌های مسافرتی استفاده کنید. چرا که استانبول بسیار گسترده است و جاهای دیدنی بسیاری دارد. این اپلیکیشن‌ها می‌توانند تا حد زیادی شما را از گمراهی نجات دهند. این برنامه‌ها نه تنها موقعیت مکانی شما را نشان می‌دهند بلکه نحوه رسیدن به آنجا را از محل فعلی شما نیز نشان خواهند داد. از جمله اپلیکیشن‌های پیشنهادی عبارتند از:

BiTaksi

تاکسی‌های زرد به طور گسترده در استانبول رواج دارند. اما بیشتر مواقع در صورت نیاز فوری، ممکن است دسترسی به آن‌ها کمی سخت باشد. BiTaksi یک اپلیکیشن عالی برای سفارش تاکسی خصوصی است و فقط در چند دقیقه قابل دسترسی خواهد بود. بهترین بخش این است که با استفاده از این برنامه می‌توانید تمام جزئیات راننده را از جمله شماره پروانه، نام و شماره تلفن مشاهده کنید. همچنین هزینه سفر نیز برای شما از قبل مشخص خواهد شد.

 

۶ اپلیکیشن کاربردی و رایگان برای گشت‌وگذاری مفرح در استانبول

استانبول 

Trafi

یکی دیگر از برنامه‌های مفیدی که هر مسافری که برای اولین بار به استانبول می‌رود باید بر روی تلفن همراه خود نصب کند Trafi نام دارد. این اپلیکیشن نیز چیزی شبیه به BiTaksi و یا اسنپ ما ایرانیان است که تا حد بسیار زیادی می‌تواند به شما در طول سفر کمک کند. علاوه بر کرایه تاکسی در هر موقعیتی این امکان را به مسافران می‌دهد تا از وضعیت ترافیک و زمان واقعی برای رسیدن به مقصد مطلع شوند.

 

معروف‌ترین مراکز خرید بخش آسیایی استانبول

Trafi

حواستان به ساعات پر ترافیک خیابان‌های استانبول باشد

اگر بار اولتان است که به استانبول سفر می‌کنید حتما از ترافیک‌های سنگین آن نیز بی‌خبر هستید. برای آنکه وقت خود را تلف نکنید و از تمامی لحظات خود بتوانید به درستی استفاده کنید احتیاج به یک برنامه‌ریزی خوب و حرفه‌ای دارید. پس حتما حواستان به ساعات پر ترافیک خیابان‌های استانبول باشد. در این ساعات یا در هتل بمانید و یا پیاده‌روی کنید. سوار شدن به تاکسی در این ساعات به منزله اتلاف کامل وقت و زمان شما خواهد بود.

۳۰ فروردین ۱۳۹۹

نظرات کاربران