نکاتی برای فرار از شلوغی استانبول در تعطیلات نوروزی

جاذبه‌های گردشگری استانبول
نکاتی برای فرار از شلوغی استانبول در تعطیلات نوروزی

استانبول از شهرهای اصلی ترکیه است که بیش از ۱۴ میلیون نفر جمعیت داشته و بر هیچ کسی پوشیده نیست که شهری شلوغ است. به علاوه تور استانبول از مقاصد اصلی ایرانی‌ها برای تعطیلات بوده و در زمانی‌هایی مثل ایام نوروزی به طور قابل ملاحظه‌ای این سفرها شدت می‌گیرد. بنابراین در این شهر توریست‌زده‌ی شلوغ چگونه تعطیلات خوبی را سپری کنید؟ ما در این مقاله راه‌های برای فرار از این شلوغی به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

 

در طول هفته و صبح‌های زود به گردش بروید

اگر برای بار اول است که به استانبول سفر می‌کنید احتمالا دوست دارید از جاذبه‌های برتری که هر گردشگری در این شهر از آن‌ها دیدن می‌کند بازدید کنید. شما می‌توانید در طول روزهای هفته و صبح زود از جاهایی مثل ایاصوفیه و قصر توپکاپی دیدن کنید. زیرا مردم گردشگردی که تمام روز را در حال کاوش هستند و فقط شب برای خواب به هتل می‌روند از شدت خستگی صبح‌هایشان را عموما دیر شروع می‌کنند و تا خودشان را به نقاط دیدنی برسانند به حوالی ظهر نزدیک می‌شوند. در این مدت شما وقت کافی دارید تا روزتان را زودتر شروع کرده و در آرامش کافی از جاهایی که دوست دارید دیدن کنید. آخرهفته‌‌ها نیز مردم بومی برا گذراندن اوقات بی‌کاری و بودن در کنار دوستان و خانواده‌شان به جاهای دیدنی می‌روند و بر شلوغی گردشگرها می‌افزاید. شما می‌توانید بازدید از جاهای دیدنی را برای طول هفته برنامه بریزید.

 

گردش در محله فاتح استانبول

 

 

 استانبول

 

 

در محله‌های کم‌تر شناخته شده بگردید

همه دنیا سلطان احمد را می‌شناسند و رفتن به آن را در صدر اهداف خود قرار می‌دهند. البته درست است که سلطان احمد محله‌ای واقعا زیبا با نقاط دیدنی متعدد است اما همه استانبول در این محله خلاصه نشده و محله‌های کم‌تر شناخته شده دیگری هم هستند که منتظرند تا کشف‌شان کنید. یکی از بهترینِ این محلات، بالات است که با خانه‌های رنگی ارتدوکس یونانی نمای بسیار زیبایی را خلق کرده‌اند. به علاوه کلیسای جامع یونانی نیز در این محله قرار گرفته و از نقاط برجسته آن محسوب می‌شود. محلات دیگری که از شلوغی توریستی به دورند و ارزش بازدید دارند شامل آرناووتکوی، آکارتلر، مودا، تشویکیه، ینیکوی و امیرگان می‌شود.

 

 

محله بالات استانبول

 

 

از مناظر رده دوم دیدن کنید

تاریخ استانبول به طور گسترده‌ای پر از فراز و نشیب بوده و آثار آن نیز در تمام سطح شهر پراکنده است به طوری که هر طرفی را بگردید می‌توانید چیزی برای بازدید پیدا کنید. این یعنی شما اصلا مجبور نیستید تمام تمرکزتان را بر روی نقاطی خاص بگذارید مخصوصا زمانی که دوست ندارید وارد جمعیت عظیم گردشگران شوید. از خانه سابق لئون تروتسکی در بویوک‌آدا گرفته تا کلیسای پاماکاریستوس شما انتخاب‌های زیادی برای گشت و گذار و بازدید خواهید داشت.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در قسمت آسیایی استانبول

 

 

کلیسای پاماکاریستوس

 

 

در سمت آسیایی بگردید

بیشتر گردشگران بازدید از بخش آسیایی استانبول را نادیده می‌گیرند زیرا تصور می‌کنند این منطقه به کل مسکونی و خالی از نقاط دیدنی است. با این وجود تصورات غلطی که در مورد بخش آسیایی رواج دارد اما این منطقه بزرگ پر از جاهای دیدنی، کافه‌های دنج، رستوران‌های صمیمی و بازار و خیابان‌های خرید است. در حقیقت این خیلی اشتباه است که تصور کنیم بخش بزرگی از یک شهر خالی از نقاط گردشی باشد. پس سعی کنید در محله مودا غرق شوید و در بین بهترین رستوران‌ها و کافه‌ها غذاهای خوشمزه‌ای بخورید، و از مغازه‌های تازه تاسیسی که توسط کارآفرینان جوان راه‌اندازی شده‌اند دیدن کنید. با کشتی به اوسکودار بروید و از آنجا با اتوبوس و یا پای پیاده به سمت بسفر بروید. شما می‌توانید امتداد ساحل را قدم بزنید و از چیزهایی که توجه‌تان را جلب می‌کنند دیدن کنید. از این قسمت شما می‌توانید به دیدن چنگلکوی، کوزگونچوک و کاندیلی بروید.

 

 

بخش آسیایی استانبول

 

 

به جزایر پرنس بروید

اگر برای آخرهفته برنامه بازدید از یکی از جزایر پرنس را دارید ولی می‌خواهید از شلوغی جمعیت مردم در کشتی‌های مسافربری دور بمانید حتما صبح زود حرکت کنید تا با جمعیت زیاد و سر و صدای مردم مواجه نشوید. روی صندلی‌تان به آرامی بنشینید و از منظره دریا لذت ببرید. به جای بویوک‌آدا که همه به آن می‌روند به یکی از جزایر کم بازدیدتر مثل هیبلی‌آدا و بورگازآدا بروید. این جزایر به نسبت بویوک‌آدا کوچک‌تر هستند اما سهم برابری از زیبایی برده‌اند و مانند بویوک‌آدا چندین عمارت عثمانی باشکوه هم برای بازدید ارئه می‌دهند. اما اگر به بویوک‌آدا رفتید دوچرخه کرایه کنید، از مرکز شهر دور شوید و به دیدن زیبایی‌های اطراف بروید.

 

گشت و گذار یک روزه از استانبول به مقصد جزایر پرنس

 

 

جزایر پرنس

 

۲۶ اسفند ۱۳۹۷

نظرات کاربران