بودجه مورد نیاز برای سفر به قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
بودجه مورد نیاز برای سفر به قشم

افراد بسیاری هستند که قبل از برنامه‌ریزی برای یک سفر دوست دارند تا هزینه‌هایی که باید خرج کنند را محاسبه کنند. از آنجایی که یکی از سفرهای پرطرفدار داخلی بین مسافران تور قشم است در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تمامی هزینه‌های احتمالی برای رفتن به قشم را بررسی کنیم. این هزینه‌ها شامل خورد و خوراک، اقامت، تفریحات، خرید و مواردی از این قبیل خواهد بود که هر مسافر قشمی باید آن‌ها را در نظر بگیرد. پس اگر فکر سفر به این جزیره زیبای ایران را دارید در این مقاله همراه ما باشید تا اطلاعات لازم در خصوص مهم‌ترین بخش سفر را به دست آورید.

 

هزینه مربوط به حمل و نقل در قشم

راه‌های مختلف سفر به قشم متنوع است. این روش‌ها شامل هواپیما، اتوبوس، ماشین شخصی و یا قطار خواهد بود. ارزان‌ترین گزینه برای سفر قطار بوده و گران‌ترین آن سفر هوایی با هواپیما است. از آنجایی که قیمت بلیط‌ها در فصل‌های مختلف سال متفاوت است نمی‌توان هزینه دقیقی برای آن‌ها عنوان کرد. اما اگر به فکر یک سفر اقتصادی و ارزان هستید بهتر است گزینه‌های سفر زمینی را انتخاب کنید. البته ناگفته نماند که قیمت بلیط‌های هواپیما نیز در فصل‌های کم توریست سال به صورت قابل توجهی شکسته شده و اگر پیگیر باشید می‌توانید بلیط ارزان قیمتی را پیدا کرده و سفری راحت و ارزان را به جزیره قشم تجربه کنید.

 

معرفی بهترین جاذبه‌های طبیعی قشم

هزینه مربوط به اقامت در قشم

از آنجایی که قشم یک جزیره توریستی به حساب می‌آید اقامتگاه‌های متنوع بسیاری با قیمت‌های مختلف در آن تاسیس شده است. در نتیجه هر مسافری می‌تواند با توجه به سلیقه و بودجه‌ای که دارد یکی از آن‌ها را انتخاب کند. هتل‌های ارزان قیمت قشم از شبی ۷۰ هزار تومان شروع شده و با بالا رفتن تعداد ستاره‌ها قیمت‌ها نیز بالا می‌رود. همچنین اگر قصد سفر دسته‌جمعی دارید می‌توانید سوئیت اجاره کنید. سوئیت‌ها با توجه به امکانات و تعداد اتاق‌هایی که دارند رنج قیمت متفاوتی دارند. شروع قیمت‌ها از ۱۵۰ هزار تومان است. اقامتگاه‌های بومگردی قشم و چادر از دیگر گزینه‌های اقامت در قشم هستند که می‌توانند برای افرادی که به دنبال سفری ارزان و متفاوت هستند مناسب باشد. چادر زدن در قشم به غیر از ایام عید نوروز و پر توریست سال رایگان است. در این روزها هزینه‌هایی بین ۱۰ تا ۲۰ هزارتومان بابت چادر دریافت می‌شود.

هزینه مربوط به خورد و خوراک در قشم

جزیره قشم یکی از ارزان‌ترین نقاط کشور از لحاظ خورد و خوراک به حساب می‌آید. بنابراین مسافران می‌توانند غذاهای لذیذ و باکیفیت بسیاری را با قیمت بسیار مناسب در این جزیره پیدا کرده و میل کنند. پس اگر به شکم‌گردی در سفر علاقه دارید قشم بهترین گزینه برای شما خواهد بود. شما می‌توانید تا سقف ۵۰ هزار تومان در هر وعده غذایی بهترین غذاها را میل کند. خوردن غذاهای محلی قشم را در الویت کارهای خود قرار دهید.

 

معرفی تنگه چاهکوه در قشم

 

هزینه مربوط به تفریحات در قشم

بازگشت از قشم بدون انجام تفریحات دریایی غیر ممکن است. از جمله این تفریحات می‌توان به پاراگلایدر، جت اسکی، غواصی، بنانا سواری، قایق سواری و ... اشاره کرد. در بین این تفریحات پاراگلایدر و غواصی از همه آن‌ها گران‌تر بوده و تقریبا ۱۵۰ هزار تومان است. بقیه تفریحات در مقایسه با این دو مورد خیلی ارزان‌تر هستند. توصیه می‌کنیم حتما بخشی از بودجه خود را به این تفریحات اختصاص دهید تا سفری به یاد ماندنی و هیجان‌انگیز را برای خود رقم بزنید.

 

هزینه‌های مربوط به حمل و نقل درون جزیره قشم

برای اینکه مسافران بتوانند درون جزیره بگردند و از جاذبه‌های گردشگری تاریخی و طبیعی آن استفاده کنند نیاز به استفاده از وسایل حمل و نقل دارند. تاکسی و شناور دو تا از مهم‌ترین وسایل نقلیه در جزیره قشم هستند و بیشترین کاربرد را در بین گردشگران و بومیان برای جابجا شدن دارند. کرایه تاکسی‌های خطی برای پیمودن مسیر مستقیم ۲ هزار تومان بوده و تاکسی دربست بین مناطق نزریک به هم درون جزیره ۱۰ هزار تومان است. اگر قصد رفتن به درگهان از قشم را داشته باشید به ازای هر یک نفر باید ۱۰ هزار تومان پرداخت کنید. هزینه جابجایی با شناور از قشم به جزیره هرمز و جزیره لارک نیز ۳۰ هزار تومان است.

 

معرفی قلعه پرتغالی‌ها در قشم

 

هزینه‌های مربوط به بازدید از جاذبه‌های گردشگری قشم

جزیره قشم یکی از بزرگترین جزایر ایران بوده و جاذبه‌های گردشگری بسیاری را در خود جای داده است. بنابراین در این سفر حداکثر زمان شما صرف گردش و بازدید از آن‌ها خواهد شد. خوشبختانه هزینه‌های بازدید از جاذبه‌های قشم چندان بالا نبوده و شما می‌توانید با بودجه کم از اکثر آن‌ها دیدن کنید. قیمت بلیط ورودیه چند مورد از معروف‌ترین جاها برای رفتن در جزیره قشم در زیر آورده شده است:

  • موزه ژئوپارک پنج هزار تومان
  • پارک کروکودیل قشم پانزده هزار تومان
  • غارهای خربس پنج هزار تومان
  • دره ستارگان پنج هزار تومان
  • تنگه چاهکوه پنج هزار تومان
  • قایق هنگام بیست و هشت هزار تومان
  • قایق جنگل حرا پانزده هزار تومان
  • تورهای گشت جزیره شصت هزار تومان

۳۰ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران