نکات کلیدی برای رزرو تور قشم

جاذبه‌های گردشگری قشم
نکات کلیدی برای رزرو تور قشم

برای کسانی که به دنبال سفری رنگارنگ و هیجان انگیز هستند هیچ فرصتی بهتر از رزرو تور قشم نخواهد بود. چرا که قشم به عنوان بزرگترین جزیره ایران مقصدی بسیار دوست داشتنی و سرگرم‌کننده برای گردشگران است. جزیره قشم از فرهنگ و آداب و رسوم خاصی برخوردار بوده و جای جای این سرزمین چیزهایی برای ارائه و هیجان زده کردن مسافران دارا است. چنانچه تصمیم خود را برای سفر به جزیره قشم گرفته‌اید در این مقاله همراه ما باشید تا قبل از رزرو تور با نکات مهمی که دانستن آن‌ها نقش قابل توجهی در کیفیت سفر شما خواهد داشت آشنا شوید.

 

آشنایی با جزیره قشم

قشم یکی از پرطرفدارترین جزیره‌های ایران می‌باشد که در قسمت جنوبی کشور قرار گرفته است. قشم از سمت شمال به بندر عباس و از سمت شرق و جنوب به جزیره لارک ختم می شود. همچنین علاقه‌مندان می‌توانند در سفر به این جزیره از جزایر زیبای دیگر کشور مثل ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک نیز که در همین نزدیکی‌ها قرار گرفته‌اند دیدن کنند.

این جزیره با در بر داشتن طبیعتی منحصر به فرد گردشگران داخلی و حتی خارجی بسیاری را در طول سال جذب خود می‌کند. اما آنچه سبب شده تا تور قشم در بین مردم محبوبیت بالایی پیدا کند تنها محدود به طبیعت زیبای آن نبوده و جاذبه‌های تاریخی، فرهنگ و آداب و رسوم جذاب بومیان، امکان خرید با قیمت های استثنایی و ... از جمله دلایلی هستند که شما را وادار خواهند کرد تا از این مقصد گردشگری دیدن کنید. جزیره قشم هیچ شباهتی به دیگر نقاط کشور نداشته و اگر آماده تجربه چیزهای جدید هستید با فراهم کردن مقدمات سفر به این جزیره خود را آماده خاطراتی به یادماندنی کنید.

 

معرفی هتل‌های ۴ ستاره قشم

معرفی جاذبه‌های گردشگری جزیره قشم

همان طور که گفته شد جزیره قشم به قدری مملو از جاذبه‌های گردشگری متنوع و دیدنی است که گردشگران برای لحظه‌ای وقت آزاد نخواهند داشت. به طوری که اگر قصد بازدید از تمامی جاذبه‌ها و دیدنی‌های این جزیره را داشته باشید باید سفری چند هفته‌‌ای به قشم ترتیب دهید. البته که در این میان برخی از جاذبه‌های گردشگری قشم نقش پررنگ‌تری در جذب توریست دارند. در ادامه جاذبه‌های قشم را در سه دسته طبیعی، تاریخی و تفریحی قرار داده و معرفی کرده‌‌ایم:

جاذبه‌های تاریخی قشم

جزیره زیبای قشم از تاریخی غنی و چند هزار ساله برخوردار است. بنابراین جای تعجبی نیست که در آن جاذبه‌های تاریخی گوناگونی برای بازدید گردشگران وجود داشته باشد. از جمله محبوب‌ترین این موارد می‌توان به آب انبارها، گورستان‌های باستانی، مدرسه کمالیه با قدمتی ۳۰۰ ساله، تپه کولغان، مقبره تم سنیتی، قلعه پرتغالی‌ها و بسیاری موارد دیگر را نام برد.

 

بازدید از روستای طبل در تور قشم

جاذبه‌های طبیعی قشم

جزیره قشم به دلیل موقعیت جغرافیایی و به لطف خدا از جاذبه‌های طبیعی متنوع و خاصی برخوردار است. به طوری که برخی از آن‌ها مشابهی در دنیا ندارند. از جمله جاذبه‌های طبیعی قشم که بازدید از آن‌ها پیشنهاد می‌شود عبارتند از: سواحل نقره فام، دره ستارگان، دره تندیس‌ها، سد گوران، جنگل‌های حرا، جزایر ناز، جزیره هنگام، جزیره هرمز، غار نمک، غارهای خربس و ...

جاذبه‌های تفریحی قشم

جزیره قشم با داشتن سواحل زیبا و منحصر به فرد خود تفریحات آبی و ساحلی بسیار هیجان‌انگیزی را در اختیار گردشگران قرار می‌دهد. به طوری که شما می‌توانید به سواحل قشم رفته و در آنجا از قایق سواری، پاراسل، غواصی و ... لذت ببرید. علاوه بر آن همه چیز محدود به این موارد نبوده و تفریحات دیگری از قبیل پیست سافاری، آکواریوم پروانه طلایی، باغ وحش دریایی و ... نیز در این سفر در انتظار شما خواهد بود.

شرایط آب و هوایی جزیره قشم

جزیره قشم به ندرت شاهد بارندگی می باشد. با این حال به دلیل موقعیت جزیره‌ای خود شرایط هوایی مرطوب و شرجی را دارا است. در اغلب روزهای سال قشم روزهای افتابی و گرمی را تجربه می‌کند. به طوری که تابستان‌های این جزیره سوزناک و زمستان‌های آن بسیار معتدل و ملایم است. در حالت کلی میانگین دمای جزیره قشم در طول یک سال ۲۶ درجه سانتی‌گراد عنوان می‌شود. به این صورت که سردترین روز سال دمایی در حدود ۱۸ درجه سانتی گراد را دارد. این روزها به ماه‌های دی و بهمن اختصاص دارد. از طرفی دیگر گرم‌ترین روز سال دمای تقریبی ۴۶ درجه سانتی گراد را در جزیره قشم خواهد داشت. مرداد و شهریور گرم‌ترین روزهای سال در قشم نامیده می‌شوند.

 

راهنمای کامل سفر به قشم برای بار اولی‌ها

 

بهترین زمان برای رزرو تور قشم

از نظر بسیاری از گردشگران بهترین زمان برای رزرو تور قشم ایام خوش آب و هوای سال است. به این معنا که سفر در روزهای گرم تابستان به مقصد قشم کمتر ترجیح داده می‌شود. در حالی که ماه‌های دی، بهمن و اسفند از جمله پرطرفدارترین زمان‌ها برای در پیش گرفتن مسیر این جزیره زیبا است. تقریبا در تمامی روزهای سال لذت بردن از تفریحات دریایی و آبتنی در سواحل قشم امکان پذیر است. بنابراین از این نظر مشکلی برای توریست‌ها ایجاد نخواهد شد. نکته مهم دیگری که باید در نظر بگیرید همانند اغلب تورهای مسافرتی تور قش نیز در ایام پیک گردشگری گران‌تر خواهد بود. چرا که قسیمت پروازها و هتل‌ها در این روزها رو به افزایش می‌رود. پس اگر محدودیتی در بودجه خود دارید یکی از بهترین زمان‌ها برای شما فصل‌های کم توریست سال مثل تابستان خواهد بود.

 

رزرو تور قشم

رزرو تور قشم به دو صورت زمینی و هوایی برای گردشگران امکان‌پذیر است. البته تورهای هوایی قیمت بالاتری داشته و در عوض ظرف چند ساعت به فرودگاه قشم دسترسی خواهید داشت. در عوض تورهای زمینی قشم بسیار ارزان‌تر بوده اما باید حدود یک روز خود را به مسیر این جزیره اختصاص دهید. سفر زمینی به قشم از دو قسمت سفر با قطار یا اتوبوس و سفر از طریق دریا تشکیل می‌شود. همچنین علاقه‌مندان بسته به تعداد روزهایی که قصد اقامت در جزیره قشم را دارند و همچنین کیفیت هتلی که تمایل به رزرو آن را دارند، هزینه‌های متغیری را حین رزرو تور خود پرداخت خواهند کرد. برای اینکه بتوانید تور دلخواه خود را رزرو کنید بهتر است هر چه سریع‌تر تصمیم خود را قطعی کرده و اقدامات سفر را بچینید.

 

غذاهای خاورمیانه‌ای در رستوران‌های قشم

۰۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

نظرات کاربران