راهنمای خرید در قشم برای گردشگران

جاذبه‌های گردشگری قشم
راهنمای خرید در قشم برای گردشگران

خرید کردن، برای خیلی‌ها دلیل رفتن به قشم است و خیلی‌های دیگر نیز در کنار بازدید از جاذبه‌های توریستی، حتما سری به مراکز خرید و بازارها می‌زنند. چند باری در نوشته‌های مختلف به معرفی مراکز خرید جزیره پرداخته‌ایم، اما امروز یک راهنمای کلی خرید در تور قشم برایتان تدارک دیده‌ایم و به نکاتی که ممکن است به شما در این زمینه کمک کند، خواهیم پرداخت.

 

نکات مهم درباره خرید خرید در قشم

جاهای مختلفی در قشم هستند که شما می‌توانید برای خرید به آن‌ها سر بزنید. مراکز خرید، بازارها و البته مغازه‌هایی که در سطح شهر وجود دارند. البته خیلی اوقات پیشنهاد می‌شود که برای خرید ارزان‌تر به بازارها رفته و در مراکز خرید دنبال برندها باشید، اما این نکته همیشه صادق نیست و خیلی اوقات در مراکز خرید نیز، فروشگاه‌هایی را پیدا خواهید کرد که با تخفیف‌های عالی (مخصوصا برای جنس‌هایی که فصلشان نیست) یک خرید عالی را برایتان به ارمغان می‌آورند.

در گذشته خرید کردن در قشم، به معنی تفاوت قیمت فاحش بین اجناس جزیره و شهرهای دیگر همچون تهران بود، اما در حال حاضر خیلی از اجناس از نظر قیمتی تفاوت چندانی ندارند، پس پیشنهاد می‌کنیم، حتما قبل از این که سفر خود را آغاز کنید، از قیمت اجناسی که قصد خریدشان را دارید، با خبر شده تا بتوانید در میان فروشگاه‌ها، قیمت‌های مناسب را تشخیص دهید.

 

۴ جزیره زیبای اطراف قشم

در سفر به قشم، چه چیزهایی بخریم؟

قبل از هر چیز شما باید سوغات قشم را بشناسید. در این جزیره، زنان صنایع دستی بسیار زیبایی می‌سازند که خیلی‌هایشان با صدف‌ها و مرجان‌های دریایی هستند و جذابیت منحصر به فردی دارند. همچنین یک سری ادویه‌جات هستند که جزو سوغات اصلی قشم به حساب می‌آیند که خرید آن‌ها نیز خالی از لطف نیست.

اما اگر به سراغ مراکز خرید و بازارها رفتید، حتما متوجه خواهید شد که قیمت پوشاک بسیار خوب بوده و مخصوصا اگر به خوبی بگردید، می‌توانید تخفیف‌های عالی پیدا کنید. غیر از این موارد، خرید عطر و ادکلن، لوازم خانگی و البته لوازم ورزشی نیز به شدت توصیه می‌شود که اغلب اوقات قیمت آن‌ها با تهران و دیگر شهرها، متفاوت است.

بهترین مراکز خرید قشم

همانطور که گفتیم، یکی از بهترین جاهایی که می‌توانید در آن‌ها اجناس مختلف را خریداری کنید، مراکز خرید قشم هستند. اما آیا بهترینِ این مراکز خرید را می‌شناسید؟ با هم مروری داشته باشیم به بهترین مراکز خرید قشم:

 

۱- بازار ستاره: مرکز خرید ستاره قشم از جمله معروف‌ترین و البته بهترین مراکز خرید است که هم فروشگاه‌های متعدد و بسیار خوبی داشته و همچنین بخش‌های تفریحی نیز در خود دارد. این مرکز خرید ۳ طبقه بیش از ۳ هزار متر مربع وسعت داشته و بیش از ۶۰۰ فروشگاه در خود میزبانی می‌کند.

 

۸ کافه‌ی عالی برای لذت بردن از غروب زیبای قشم

آدرس: بلوار ولیعصر، بالاتر از میدان گل‌ها

 

۲- مجتمع تجاری سیتی سنتر: سیتی سنتر یکی از مراکز خرید مدرن جزیره است که البته دو شعبه نزدیک به هم دارد. این مجتمع را نباید تنها یک مرکز تجاری به شمار آورد بلکه این مکان یک مکان تفریحی نیز هست. فروشگاه‌های متعدد، برندهای متنوع و نکات زیاد دیگری هستند که باعث شده تا ما سیتی سنتر قشم را برای خرید به شما معرفی کنیم.

آدرس: خیابان ولیعصر، نبش خیابان دریا

 

۳- بازار بزرگ فردوسی قشم: دیگر جایی که برای خرید به شما معرفی می‌کنیم، بازار بزرگ فردوسی است که در بنایی سه طبقه بنا شده که البته تنها طبقه اول و دوم آن برای خرید بوده و طبقه سومش واحدهای اداری است. ۴۵۰ فروشگاه که در آن‌جا هر چیزی از پوشاک، لوازم شخصی تا لوازم خانگی و ... را می‌توانید در آن‌جا پیدا کنید.

 

۵ مرکز غواصی معروف قشم

آدرس: بلوار ولیعصر، بین خیابان فلسطین و میدان گل‌ها

 

البته این‌ها تنها سه مورد از مراکز خرید قشم هستند و شما در این جزیره‌ی زیبا، می‌توانید مراکز بسیار بیشتری همچون مرکز خرید پردیس،  بازار خلیج فارس و ... را پیدا کنید.

قدیمی‌ترین بازار قشم را بشناسید

بازار قدیمی قشم از سال ۱۲۹۰ فعالیت می‌کند و هنوز هم جزو شلوغ‌ترین بازارهای این جزیره به حساب می‌آید، جایی که خیلی از محلی‌ها هم لوازم مورد نیاز خود را از آن‌جا تهیه می‌کنند. غیر از اجناس معمول، چیزهای جالبی همچون لباس‌های محلی، پارچه‌های سنتی، وسایل خیاطی، زیورآلات و صنایع دستی در آن‌جا پیدا خواهید کرد. این بازار جذاب نه تنها برای خرید سوغات محلی عالی به حساب می‌آید، بلکه خود یکی از جاذبه‌های شهری در سفر به قشم نیز محسوب می‌شود.

۳۱ شهریور ۱۴۰۰

نظرات کاربران