نکات کلیدی که باید قبل از رزرو تور مشهد بدانید

جاذبه‌های گردشگری مشهد
نکات کلیدی که باید قبل از رزرو تور مشهد بدانید

چنانچه دلتان هوس حرم امام رضا (ع) را کرده بدون درنگ باید برای خرید تور مشهد اقدام کنید. اما قبل از برنامه ریزی و چیدن اقدامات سفر بهتر است تا با یکسری نکات و اطلاعات در این خصوص آشنا شوید. چرا که شهر مقدس مشهد از جمله کلان شهرهای ایران بوده و گردشگران و زائران باید برای اینکه بتوانند از تمامی لحظات خود بهره ببرند با شرایط سفر و چیزهایی که در این مقصد گردشگری در انتظار آن‌ها است اطلاعات لازم را داشته باشند. برای این منظور در این مقاله تصمیم گرفته‌ایم تا یک سری نکات کلیدی و کلی که باید قبل از رزرو تور مشهد بدانید، را گردآوری و بررسی کنیم.

 

آشنایی با شهر مقدس مشهد

اکثر گردشگران مشهد را صرفا با حرم هشتمین امام شیعیان می‌شناسند. در حالی که کلان شهر مشهد به غیر از حرم مقدس امام رضا (ع) جاذبه‌های گردشگری و امکانات تفریحی متنوع بسیار زیادی را دارا است. همان طور که گفته شد مشهد از جمله شهرهای بزرگ و مدرن ایران است که در سمت شمال شرقی کشور قرار گرفته و در حقیقت مرکز استان خراسان رضوی محسوب می‌شود. شهر مشهد همواره در دوره‌های مختلف تاریخی از اهمیت بالایی برخوردار بوده به طوری که در دوران افشاریان پایتخت ایران نامیده شده بود. شهر زیبای مشهد مساحتی در حدود ۳۵۱ کیلومتر مربع از کشور را به خود اختصاص داده است. بنابراین بعد از تهران می‌توان آن‌ را دومین شهر بزرگ کشور دانست. اولین و اصلی‌ترین هدف مسافران تور مشهد زیارت حرم امام رضا (ع) است. به طوری که سالانه حدود ۳۰ میلیون زائر داخلی و خارجی قصد سفر به مشهد را می‌کنند. مردم مشهد به زبان فارسی صحبت می‌کنند.

 

۱۲ هتل نزدیک به مراکز خرید در مشهد

 

معرفی جاذبه‌های گردشگری مشهد

کلان شهر مشهد دارای جاذبه‌های گردشگری متنوع بسیار زیادی است. به طوری که افراد با هر بازه سنی و علاقه‌ای تفریح خاص خود را پیدا کرده و می‌تواند سفری به یاد ماندنی را برای خود و خانواده رقم بزند. پس اگر بعد از زیارت حرم امام هشتم وقت اضافی داشتید می‌توانید از جاذبه‌های گردشگری زیر در مشهد نیز دیدن کنید:

  • پارک‌های آبی (پارک آبی ایرانیان و موج‌های آبی)
  • مراکز خرید لوکس و مدرن مشهد (آلتون، بازار رضا، الماس شرق، پروما، زیست خاور و ...)
  • طرقبه مشهد
  • روستاهای تاریخی اطراف مشهد (روستای جاغرق، روستای پاژ)
  • یقعه پیر پالان دوز
  • آرامگاه‌ها‌ی مشهد (آرامگاه نادری و حکیم ابولقاسم فردوسی)
  • و ....

در کنار تمامی موارد عنوان شده در بالا مسافران تور مشهد این امکان را خواهند داشت تا به رستوران‌ها و کافه های مشهد رفته و وعده‌های غذایی خوشمزه و خاطره‌انگیزی را داشته باشند.

 

شرایط آب و هوایی مشهد

همانطور که گفته شد شهر مشهد در سمت شمال شرقی کشور واقع شده است. به طوری که کشف رود و کوه‌های هزار مسجد و بینالود در نزدیکی‌های آن واقع شده‌اند. همین موضوع سبب شده تا مشهد آب و هوایی تقریبا سرد داشته باشد. گردشگران در فصل تابستان شاهد آب و هوایی گرم و خشک در مشهد خواهند بود. در حالی که زمستان‌ها در مشهد سرد و مرطوب است. بالاترین دما در تابستان‌های مشهد می‌تواند حوالی ۴۳ درجه سانتی گراد باشد. حداقل دما در فصل زمستان نیز منفی ۲۰ درجه سانتی گراد خواهد بود. پس اگر قصد رزرو تور مشهد در فصل تابستان را دارید حتما لباس‌های خنک و نخی و در سفر با تور زمستانی مشهد لباس‌های ضخیم و گرم را به همراه داشته باشید.

 

بهترین زمان برای رزرو تور مشهد

همان طور که گفته شد تورهای مشهد در تمامی روزهای سال با استقبال زیاد زائران داخلی و حتی خارجی روبرو هستند. چرا که عشق امام رضا (ع) در هر روز و ماه از سال سبب جذب زائران بسیاری به خاک این شهر می‌شوند. اما سوالی که ایجاد می‌شود این است که بهترین زمان برای رزرو تور مشهد چه زمانی می‌باشد؟ در پاسخ به این سوال باید جنبه‌های مختلفی را در نظر گرفت. به عنوان مثال از لحاظ شرایط آب و هوایی فصل‌های بهار و پاییز برای در امان بودن از گرما و سرمای آزاردهنده بهترین زمان‌ها هستند. از طرفی دیگر اگر قصد دارید تا در روزهای ارزان تور مشهد خود را رزرو کنید بهتر است تا فصل‌های کم توریست سال را انتخاب کنید. برای این منظور پیشنهاد ما اواسط تابستان و اواسط زمستان است. در این زمان‌بندی‌ها شاهد حرم و خیابان‌های به نسبت خلوت،  مراکز خرید و بلیط‌های نسبتا ارزان خواهید بود.

 

فعالیت‌های هیجان انگیز در مشهد

 

رزرو تور مشهد

به دلیل کلان شهر بودن و همچنین ارزش مذهبی این شهر سعی شده تا تمامی امکانات رفاهی در اختیار مسافران مشهد قرار بگیرد. به عنوان مثال زائران می‌توانند بسته به بودجه، شریط و همچنین سلیقه خود تورهای متنوع زمینی و هوایی را برای سفر به این شهر مقدس انتخاب کنند. چرا که مشهد از یک فرودگاه بین‌المللی، ایستگاه راه آهن و همچنین ترمینال اتوبوس رانی برخوردار می‌باشد. با توجه به همین موضوع نیز آژانس‌های گردشگری تورهای هوایی و زمینی با قطار و اتوبوس را برگزار می‌کنند. برای گردشگرانی که قصد صرفه‌جویی در هزینه‌های سفر خود را دارند، تور زمینی مشهد پیشنهاد می‌شود.

نکته قابل توجه اینکه رزرو تور مشهد محدودیت زمانی خاصی نداشته و اغلب در تمامی فصل‌ها و ماه‌های سال با استقبال زائران روبرو است. اما در برخی از روزهای سال این موضوع به اوج خود می‌رسد. به عنوان مثال در روزهای خاص مثل ولادت امام رضا (ع)، ایام عید نوروز و ... شهر مشهد در شلوغ‌ترین روزهای خود خواهد بود. بنابراین کسانی که قصد رزرو تور مشهد را در چنین روزهای خاصی از سال دارند باید از چند روز قبل اقدامات و هماهنگی‌های لازم را در خصوص خرید بلیط رفت و برگشت و رزرو هتل انجام دهند.

 

معرفی دیدنی‌ترین جاهای مشهد

۲۷ فروردین ۱۴۰۱

نظرات کاربران