راهنمای تنها سفر کردن به آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
راهنمای تنها سفر کردن به آنتالیا

برای بسیاری از مسافران به ترکیه، مخصوصا شهرهای ساحلی همچون آنتالیا، این سوال وجود دارد که آیا می‌توانند تنها به این شهر سفر کرده و از بودن در آن‌جا لذت ببرند؟ آیا تنها سفر کردن، تنها برای آقایان ممکن است یا این که بانوان نیز می‌توانند از چنین سفری لذت ببرند؟ این سوالاتی است که ما قصد داریم در نوشته‌ی امروز به دنبال جوابشان باشیم.

 

چرا باید به آنتالیا سفر کنیم؟

قبل از این که به سوالاتی که در بالا آن‌ها را طرح کردیم، جواب بدهیم، باید ابتدا بدانیم که چرا تور آنتالیا می‌تواند، مقصدی ایده‌آل برای تعطیلات شما باشد. آنتالیا یک شهر ساحلی بسیار زیباست که در کنار هتل‌های باشکوهش که همه‌ی امکانات تفریحی ممکن را در خود دارند، با سواحل دیدنی و تفریحات آبی متنوع به استقبالتان می‌رود.

با این حال، آنتالیا را نباید تنها به عنوان یک مقصد ساحلی در نظر گرفت، چون هم مراکز خرید بسیار خوبی دارد و هم مراکز تفریحی خارج از ساحل. همچنین نقاط تاریخی متعددی در خود آنتالیا و اطرافش واقع شده، که جذابیت سفر به این شهر را چند برابر می‌کند.

 

راهنمای گردش ۴۸ ساعته در آنتالیا ، مروارید مدیترانه

آیا تنها سفر کردن به آنتالیا برایتان جذابیتی خواهد داشت؟

اگر بخواهیم جایی در ترکیه برای تنها سفر کردن را پیشنهاد کنیم، مسلما جاهایی مثل تور استانبول، الویت بیشتری خواهند داشت، با این حال بستگی دارد که شما چه طور سفری را بپسندید. بسیاری از تفریحات آبی آنتالیا برای جمع‌های بزرگ مورد پسند است، اما بعضی از تفریحات همچون پاراگلایدر سواری، پاراسیلینگ و جت اسکی را می‌توانید تنها تجربه کنید یا این که برای غواصی، سافاری یا فعالیت‌های اینچنین وارد تورهای جمعی شوید و دوست‌های تازه در آنتالیا پیدا کنید.

اما به طور کلی، اگر دوست‌دار مراکز تاریخی هستید و می‌خواهید در سواحل خوش بگذرانید، آنتالیا می‌تواند یک مقصد بسیار خوب برای شما باشد.

سفر تنهای بانوان به آنتالیا

به طور کلی اگر به عنوان یک زن تنها به ترکیه سفر کنید، باید یک سری نکات کلی از جمله سوار نشدن بر ماشین‌های غریبه، پوشش نسبتا مناسب و تنها بیرون نرفتن در ساعت‌های پایانی شب را رعایت نمایید. اما در شهرهایی همچون آنتالیا کمی اوضاع متفاوت است. بسیاری از مراکز تفریحی آنتالیا شامل بار و محیط‌های رقص و ... می‌شود و گردشگرانی از سراسر دنیا و از فرهنگ‌های مختلف در آن حضور دارند.

به همین دلیل، برای این که از تور آنتالیا به بهترین شکل لذت ببرید، پیشنهاد می‌کنیم همراه شخص دیگری سفر کنید. حتی جمع‌های زنانه نیز در آنتالیا لذت فراوانی خواهند برد، اما تنها سفر کردن به آنتالیا را به شما پیشنهاد نمی‌کنیم.

 

کاوش در زیباترین نقاط طبیعی منطقه کمر در آنتالیا

نکات که در مورد تنها سفر کردن به آنتالیا باید رعایت کنید

بهتر است به جای رزرو هتل‌های گران قیمت، به سراغ هتل‌های ارزان‌تر اما خوب بروید. بعید است روزهایی که تنها به آنتالیا سفر کرده‌اید را در هتل بگذرانید، پس به جای هزینه کردن در هتل‌هایی که مراکز تفریحی بسیار دارند، آن پول‌ها را برای کارهای دیگر صرف کنید. آن‌هایی که قصد دارند خیلی کم هزینه کنند، گاهی به جای رفتن به رستوران نیز، خوراکی‌های خود را از سوپرمارکت‌های تخفیفی همچون Şok تهیه می‌کنند.

از مدارک خود حتما یک نسخه کپی تهیه کنید و همیشه کپی را همراه داشته باشید. در نهایت همیشه ممکن است مشکلاتی در سفر برای شما پیش بیاید، پس بهتر است مدارک اصلی شما گم نشود.

اپلیکیشن‌های اساسی و مهم را بر روی گوشی نصب داشته باشید. چون شما کمکی همراه خود ندارید و بهتر است همه چیز در اسرع وقت در دسترستان باشد. نصب برنامه‌های تاکسی آنلاین، ترجمه گوگل و ...، یکی از واجبات برای شما خواهد بود.

گردش‌های خارج از ترکیه را جدی بگیرید

قبلا هم گفتیم، تورهای گردشی به اطراف آنتالیا، برای کسانی که تنها به این شهر سفر کرده‌اند، فوق‌العاده عالی خواهد بود. برای مثال شما می‌توانید در تورهای نیم روزه به پاموکاله شرکت کرده و در جمعی از گردشگران، به دیدن این شگفتی زیبا در ترکیه بروید. تورهای متنوع زیادی با قیمت مناسب برگزار می‌شود که رفتن به شهرهای تاریخی، سافاری با موتورهای چهار چرخ یا رفتن به گردش‌های طبیعت گردی همچون بازدید از آبشارها، از جمله بهترین‌های آن‌ها به شمار می‌آیند.

با این حال پیشنهاد ما به شما این است که بیشتر در تورهای اینچنینی شرکت کنید، چون تورها دریایی برای جمع‌ها یا زوج‌ها بیشتر جذابیت خواهد داشت.

 

دیدنی‌های منطقه ماناوگات در نزدیکی آنتالیا

۰۷ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران