معرفی و راهنمای فرودگاه بین‌المللی آنتالیا

جاذبه‌های گردشگری آنتالیا
معرفی و راهنمای فرودگاه بین‌المللی آنتالیا

آنتالیا یکی از محبوب‌ترین مراکز گردشگری در بین ایرانیان است و به همین سبب سالانه تعداد بسیار زیادی مسافر در فرودگاه این شهر تردد می‌کنند. فرودگاهی نسبتا بزرگ که از امکانات خوبی برخوردار بوده و میزبانی آبرومند برای این تعداد از مسافران از کشورهای مختلف است. با توجه به اهمیتی که فرودگاه‌ بین‌المللی آنتالیا از جهات مختلف دارد، راهنما و معرفی جمع و جوری برایش تدارک دیده‌ایم که پیشنهاد می‌کنیم اگر مسافر تور آنتالیا هستید، در ادامه مطالعه‌اش کنید.

 


انتظاری که از فرودگاه آنتالیا باید داشته باشید


فرودگاه بین‌المللی آنتالیا از طریق سه ترمینال به مسافران خود خدمات می‌دهد. دو مورد از این ترمینال‌ها برای پروازهای بین‌المللی و یک مورد دیگر مربوط به پروازهای داخلی می‌شود. امکانات فرودگاه مدرن و زیبا بوده و می‌توانید در سالن‌های آن مراکزی برای خوردن غذا، صرف نوشیدنی، استراحت و خرید پیدا کنید. همچنین اینترنت رایگان در دسترستان خواهد بود و محل‌های اختصاصی نیز برای استراحت و انتظار برای مسافران در نظر گرفته شده است.

 

معرفی لوکس‌ترین اقامتگاه‌های آنتالیا در تعطیلات نوروز 98

 

 

 فرودگاه آنتالیا

 


برای غذا خوردن به کجا مراجعه کنید


در مجموع ۳۶ مکان برای سفارش غذا، نوشیدنی یا دسر در فرودگاه آنتالیا در نظر گرفته شده است که البته شامل چند برند مختلف می‌شود که در ترمینال‌های مختلف به عرضه مشغولند. برای مثال برگر کینگ دو شعبه در این فرودگاه دارد که یکی در ترمینال یک و دیگری در ترمینال پروازهای داخلی است. در کل نباید انتظار یک رستوران بسیار عالی را در این فرودگاه داشته باشید و بخش زیادی از غذاخوری‌ها، شامل فست‌فودها و کافه‌ها می‌شود. از نظر غذایی امکان سفارش غذاهای محلی ترکی از جمله کباب‌ها را خواهید داشت.
از طرفی کافه‌ها و شیرینی‌ فروشی‌هایی نیز در فرودگاه وجود دارند تا بتوانید نوشیدنی و دسر سفارش دهید. برند معروف استارباک در ترمینال یک و دو و ترمینال داخلی وجود دارد و کافه ورزشی که جایی عالی برای گذران وقت و سفارش نوشیدنی و غذا به شمار می‌رود نیز در ترمینال یک در نظر گرفته شده است. در صورت نیاز بستنی فروشی نیز در ترمینال یک فرودگاه پیدا خواهید کرد تا همه چیز در سالن‌های آن کامل شود.

 

 بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن ۱۰ غذای خوشمزه‌ و لذیذ

 

 

 فرودگاه آنتالیا

 


فروشگاه تمام وقت فرودگاه


فروشگاه بزرگ فرودگاه بین‌المللی آنتالیا اجناس بسیار متنوعی برای فروش دارد. از انواع عطرها و ادکلن‌ها تا شکلات و لباس و کیف و کفش. اگر چه بخش زیادی از برندهای این فروشگاه به اجناس ترک اختصاص دارد، اما برندهای معتبری همچون آرمانی، هوگو باس یا لاگوست را نیز در این بین مشاهده خواهید کرد. یکی از بخش‌های پرطرفدار و پر و پیمان این فروشگاه نیز مربوط به اجناس آرایشی بهداشتی می‌شود که بخش بزرگی از فروشگاه را به خود اختصاص داده است.

 

معرفی مرکز خرید Ozdilek Park در آنتالیا

 

 

  فرودگاه آنتالیا

 


کجا استراحت کنید


اگر هزینه‌ی ورود به بخش‌های VIP فرودگاه را نداده باشید، مجبور به استراحت بر روی صندلی‌های فرودگاه خواهید شد، در غیر این صورت باید به هتل‌های اطراف فرودگاه مراجعه کنید چون جایی برای خوابیدن در این مکان در نظر گرفته نشده است. با این حال فضای کلی فرودگاه برای استراحت چند ساعته مناسب است.

 

چند برنامه‌ی هیجان‌انگیز در آنتالیا که باید با فرزندتان انجام دهید

 

 

 فرودگاه آنتالیا

 


خدمات فرودگاه


• دستگاه‌های کارت خوان: در تمامی ترمینال‌ها می‌توانید دستگاه‌های کارت‌خوان برای گرفتن پول نقد را مشاهده کنید
• اتاق نگهداری بچه
• گاری‌های مخصوص حمل بار به صورت رایگان در پارکینگ، سالن انتظار و سالن ورودی وجود دارند
• منطقه بازی کودکان نزیک گیت هر دو ترمینال در دسترس است
• چند باجه برای تبدیل پول به صورت ۲۴ ساعته فعال هستند
• کلینیک پزشکی به صورت ۲۴ ساعته در ترمینال دو و داخلی فعال است
• بخش امانات و نگهداری بار در این فرودگاه وجود دارد
• اتاق نماز برای نماز گزاران به صورت ۲۴ ساعته باز است
• جایگاه‌های شارژ موبایل در بخش‌های مختلفی از فرودگاه فعال است
• دو داروخانه به صورت ۲۴ ساعته در ترمینال‌های بین‌المللی فعالیت دارند

 

 

 فرودگاه آنتالیا

 


رفت و آمد به شهر


شیوه‌های بسیار متنوعی برای رفت و آمد بین شهر و فرودگاه در نظر گرفته شده است که شامل وسایل نقلیه عمومی و اجاره ماشین می‌شود:
اتوبوس: دو خط اتوبوس از فرودگاه به آنتالیا می‌رود. خط ۶۰۰ که هر نیم ساعت یک بار از فروداه حرکت می‌کند به محله اتوگار می‌رود. خط ۸۰۰ که هر دو ساعت یک بار حرکت دارد از فرودگاه آنتالیا به محله لارا حرکت می‌کند. می‌توانید زمان حرکت این اتوبوس‌ها را از بخش اطلاعات فرودگاه دریافت کنید.

 

برنامه‌ی ساده برای یک روز گشت و گذار در شهر قدیم آنتالیا

 

 

 فرودگاه آنتالیا

 


تاکسی: تاکسی‌های فرودگاهی بیرون سالن ورودی انتظار شما را می‌کشند که به راحتی می‌توانید با مراجعه به بخش تاکسی فرودگاه یکی از آن‌ها را هر مقصدی که می‌خواهید درخواست کنید. این تاکسی‌ها از تاکسی‌متر برای تخمین هزینه استفاده می‌کنند.
اجاره ماشین: چند شرکت مختلف برای اجاره ماشین در این فرودگاه فعالند که بر حسب سیاست‌های خود، شرایط متفاوتی برای ارائه خودرو دارند. از جمله این شرکت‌ها می‌توان به Europcar، Avis و ... اشاره کرد.
در نظر داشته باشید که شاتل‌های داخلی فرودگاه برای حرکت بین ترمینال‌ها هم عموما در فاصله‌ی ۳۰ دقیقه از هم بین ترمینال یک و دو حرکت می‌کنند.

۱۲ اردیبهشت ۱۳۹۸

نظرات کاربران