معرفی دیدنی‌ترین نقاط مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
معرفی دیدنی‌ترین نقاط مارماریس

مارمایس از جذاب‌ترین مقاصد در تور ترکیه است که مخصوصا تابستان‌ها میزبان مسافرانی از سراسر دنیا است. این منطقه ساحلی فوق‌العاده زیبا تفریحات فراوانی را در دسترس توریست‌های تور مارماریس قرار می‌دهد که شامل هر دو فعالیت‌های دریایی و ساحلی، و گشت و گذار‌های روی خشکی می‌شود. در حالی که تورهای کروز زیادی شما را با زیبایی‌های دریای آبی و زلالش آشنا می‌کند این شهر ساحلی چیزهای بیشتری برای ارائه دارد که حتما باید درباره سفرتان بازدید از آن‌ها را قرار دهید ما در اینجا بهترین نقاط دیدنی مارماریس را معرفی می‌کنیم.

 

قلعه و موزه مارماریس

قلعه مارماریس و موزه باستان شناسی از جاذبه‌های گردشگری مارماریس، تنها بنای تاریخی عظیم و تنها موزه مارماریس است. اعتقاد بر این است که قلعه مارماریس برای اولین بار توسط لونیان‌ها (۱۰۴۴ قبل از میلاد) ساخته شد و بعدها در دوره اسکندر کبیر مود بازسازی قرار گرفت. قلعه دارای چشم‌انداز بسیار زیبایی است که شما را محو خود می‌کند به علاوه این یکی از بهترین مناظر رو به خلیج مارماریس است. بازدید از این قلعه چه در روز باشد چه شب تجربه‌ای به یادماندنی خواهد بود زیرا نمای آن در هر حالتی زیبای خاص خودش را دارد. موزه باستان شناسی مارمایس نیز دارای ۷ منطقه اصلی در داخل است که ۲ بخش آن به عنوان سالن باستان شناسی فعالیت می‌کنند و یکی از آن‌ها نیز سالن مردم نگاری سازمان است.دیگر فضاهای این مجموعه نیز به عنوان نمایشگاه و گالری‌های هنری فعالیت می‌کنند.

 

بهترین سفرهای روزانه از مارماریس

آدرس: Tepe, 30. Sokak No:54, 48700 Marmaris/Muğla, Turkey

 

دالیان

دالیان یک منطقه آرام و استراحتگاهی محبوب است که در ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی مارماریس واقع شده است. دالیان را می‌توان از عجایب طبیعی دانست زیرا این جایی است که دریا و دریاچه به هم می‌پیوندند و منظره‌ای بسیار تماشایی خلق می‌کنند. دالیان جایی است که می‌توانید از زیبایی‌های طبیعی لذت ببرید، آفتاب بگیرید و به تفریحات جذاب ساحلی بپردازید.

Turunc

Turunc یک استراحتگاه ساحلی زیبا در مارماریس است که در خلیجی شگفت انگیز در ساحل جنوبی آن، در کنار تفرجگاه ساحلی محبوب ایچملر پنهان شده است. اینجا نیز یکی از دیدنی‌ترین نقاط مارماریس و از جاهایی است که حتما باید در برنامه سفرتان جایی داشته باشد. با این که تورونک روستایی پیشرفته و توریستی است اما توانسته همچنان حالت جذاب ماهیگیری و فضای آرام و روح نواز خود را حفظ کند که همین بر جذابیت آن افزوده است.

 

جذاب‌ترین تفریح‌ها در مارماریس

ساحل کلئوپاترا

جزیره سدیر، که به آن جزیره کلئوپاترا نیز می‌گویند، در ۱۸ کیلومتری شمال مارماریس واقع شده است. این جزیره به دلیل ساحل شنی طلایی معروف به ساحل کلئوپاترا و شهر باستانی Cedrae به شهرت رسیده است. اکثر بازدید کنندگان تور مارماریس در طول اقامت خود در این منطقه از این مکان بهشتی و رویایی نیز بازدید می‌کنند. این جزیره بسیار نزدیک به بندر دهکده Camli واقع شده است. شما می‌توانید در اینجا از ساحل شنی طلایی کلئوپاترا، خورشید و دریا در کنار بقایای شهر باستانی Cedrae یک روز فرهنگی را تجربه کنید.

اورهانیه، ساحل Kizkumu

اورهانیه از آنجاهایی است که به خاطر خلیج شگفت‌انگیز و ساحل بی نظیر Kizkumu معروف است. شما در این ساحل می‌توانید به وسط دریا بروید شنا کنید، قایق سواری کنید و از دیگر امکانات و تفریحات آبی در مارماریس لذت ببرید. همچنین خط ساحلی این منطقه دارای تعداد زیادی گزینه‌های غذاخوری و کافه است. قایق‌های تفریحی که در خلیج هیسارونو لنگر می‌اندازند همیشه شب‌های خود را در اورهانیه می‌گذرانند.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

Gunnucek، تنگه فیک و جزیره پارادایس

گونوچک، تنگه فیک و جزیره بهشت یکی از مکان‌های جذاب در مارماریس است. این منطقه درست در آن سوی خلیج مارماریس واقع شده و در تابستان‌های گرم مکانی محبوب برای گذراندن یک روز عالی در منطقه جنگلی در ساحل دریا است. اگر از مرکز مارماریس، از Marmaris Netsel Marina عبور کنید از طریق پارک ملی مارماریس به گونوچک و سپس به تنگه فیک و در نهایت به جزیره پارادایس خواهید رسید.

  • گونوچک یکی از نقاط محبوب و بسیار زیبای مارماریس است که بین طرفداران پیک نیک از توجه زیادی برخوردار است.
  • تنگه فیک دماغه‌ای طبیعی در آداکوی است که وقتی از مرکز مارماریس به آن نگاه می‌کنید ماننده یک تنگه به نظر می‌رسد در حالی که چنین نیست. به همین دلیل هم مردم به آن yalanci bogaz یعنی تنگه تقلبی می‌گویند.
  • جزیره پارادایس (شبه جزیره نیمارا)، همراه با جزیره کوچک بدیر در آن، یک نقطه توقفگاهی محبوب برای تورهای روزانه قایقرانی است. جزیره بهشت برای دوستداران طبیعت گردی مسیرهای دوست داشتنی پیاده روی دارد که نمی‌توان از آن‌ها چشم‌پوشی کرد. همچنین در اطراف بندر رستوران‌ها و کافه‌های زیبایی برای بازدیدکنندگان و تورهای روزانه قایقرانی که از مارماریس می‌آیند وجود دارد.

۲۰ اسفند ۱۳۹۹

نظرات کاربران