معرفی تفریحات آبی در مارماریس

جاذبه‌های گردشگری مارماریس
معرفی تفریحات آبی در مارماریس

اگر عاشق ورزش های آبی هستید، دو ساحل اصلی مارماریس یعنی ساحل Marmaris Urban  و ساحل Marmaris Long Beach  و هم‌چنین ساحل Icmeler بهشت شما خواهند بود. در این سه ساحل، تمام فعالیت‌های ورزش آبی و تفریح‌های وابسته به ساحل و دریا به شما عرضه می‌شوند؛ از جت اسکی و قایق پدالی و موتوری گرفته تا غواصی و بازی با دلفین‌ها! پس کوله‌بار خود را ببندید و با مقتدر سیر تابان راهی تور مارماریس شوید.

 

مراکز ورزش‌های آبی در مارماریس

از منطقه مرکزی مارماریس تا ساحل Icmeler  امکانات زیادی برای ورزش‌های آبی وجود دارد. این امکانات در کنار مربی‌های آموزش دیده و رعایت اصول ایمنی، به شما فرصت می‌دهند تا ورزش‌هایی مانند جت اسکی، اسکی روی آب، سواری با قایق‌های سرعت و قایق پدالی، فانتوم، پاراسل، پاراگلایدر و ... را امتحان کنید.

اگر در روزهای خلوت به مارماریس سفر کرده‌اید، یک راه برای پیدا کردن این مراکز، این است که به چادرهای زردرنگی که در سواحل مستقر هستند و برخی از این ورزش‌ها را ارائه می‌دهند، مراجعه کنید. البته برای ورزش‌های عمومی‌تری مانند قایق‌رانی کافی است خودتان را به قایق‌های ساحلی برسانید تا متصدیان این مراکز تفریحی به سراغ شما بیایند. یک راه دیگر هم توجه به کاتالوگ‌ها یا برنامه‌های پیشنهادی تورها است که به طور معمول در هتل‌های محل اقامت گردشگران عرضه می‌شود.

علاوه بر خود مارماریس، می‌توانید امکانات ورزشی متنوعی را در جزیره‌ها و شهرهای اطراف مارماریس هم پیدا کنید. بهترین مرکز برای استفاده از وزش‌های تلفیقی آبی و بادی در مارماریس به ساحل Akcapinar در خلیج گوکووا بروید. این منطقه یکی از بهترین‌های جهان برای کایت سواری و کایت سرفینگ است.

 

آشنایی با شرایط آب و هوایی مارماریس

پیشنهاد اول: ماجراجویی با غواصی در مارماریس

غواصی، یکی از ورزش‌های آبی محبوب در مارماریس است. آب و هوا، محیط زیبا و مطلوب، زندگی دریایی شگفت‌انگیز و آب‌های کریستالی و شفاف مارماریس این فرصت را برای عاشقان غواصی فراهم کرده است تا در سفر با تور ترکیه به مارماریس ماجراجویی غواصی در این آب‌های فیروزه‌ای را تجربه کنند.

آموزش غواصی: حتی اگر مبتدی هستید و یا آشنایی قبلی با غواصی ندارید، باز هم مکان‌های مناسبی برای غواصی در مارماریس وجود دارند که با رعایت اصول ایمنی و مربیهای حرفه‌ای همراه از شما میزبانی خواهند کرد. اگر وقت کافی برای اقامت در مارماریس داشته باشید هم می‌توانید در دوره‌های فشرده کوتاه مدت غواصی و یا دوره‌های مفصل و پیشرفته آن شرکت کنید و یا در نهایت با دریافت یک مدرک غواصی معتبر بین‌المللی به خانه بازگردید.

 

۷ نکته درباره سفر به مارماریس، جواهر ترکیه

خرید تجهیزات غواصی: دوستداران غواصی همچنین می‌توانند از فرصت سفر به مارماریس برای خرید تجهیزات غواصی، پیدا کردن تجهیزات آموزشی برای غواصی، لباس‌های مخصوص و ... استفاده کنند. تعداد فراوانی فروشگاه‌های لوازم ورزشی در مارماریس فعالیت می‌کنند و همین موضوع به شما فرصت می‌دهد تا بتوانید با قیمت مناسب و از برندهای متنوع، تجهیزات مورد نیاز خود را خریداری کنید.

پیشنهاد دوم: قایقرانی در رودخانه‌های اطراف مارماریس

قایقرانی یا همان Rafting  یک فعالیت ورزشی عالی در فضای باز است که هم برای دوستداران طبیعت و هم برای علاقمندان به ماجراجویی جذابیت فراوانی دارد. در این شیوه قایقرانی، چهار تا شش گروه از افراد علاقمند به این ورزش، همراه با راهنمای با تجربه و حرفه‌ای در امتداد آب‌های روان اطراف مارماریس و به ویژه در رودخانه دالیان راهی این ورزش جذاب می‌شوند.

 

بهترین کارهایی که باید در مارماریس انجام دهید

بیشتر تورهای قایقرانی از مارماریس در رودخانه دالیان و اطراف آن برگزار می‌شوند. برای هر تور باید زمانی معادل یک و نیم تا دو ساعت زمان در نظر بگیرید. این تورها در دو سطح مبتدی و دشوار برگزار می‌شوند که شما با توجه به آموزش‌های قبلی و تجربه خود می‌توانید یکی از آن‌ها را انتخاب کنید. اما اصلا نگران نباشید چراکه حتی برای نوجوانان و مبتدیان نیز تورهای ویژه‌ای برگزار می‌شود که می‌توانید در آن‌ها حضور داشته باشید.

پیشنهاد سوم: سفر دریایی با قایق‌های بادبانی

سفر دریایی آبی که به نام‌های دیگری مانند Blue Travelage،  VOYAGE BLUE و یا  CRUISING BLUE نیز شناخته می‌شود، یک سفر دریایی متفاوت است که با قایق‌های سنتی و قدیمی ترکیه در سواحل فیروزه‌ای دریای مدیترانه و دریای اژه انجام می‌شود. در مارماریس، این سفرهای قایقرانی در امتداد ساحل ماگلا برگزار می‌شوند.

 

۵ بازار جذاب برای خرید به یادماندنی در مارماریس

در این سفرهای قایقرانی شما می‌توانید علاوه بر ورزش در آب، از تجربه تماشای خلیج‌های دست نخورده، ییلاق‌های ترکیه، پارک‌های آبی، تپه‌های سرسبز برآمده از دل آب‌های فیروزه‌ای، پارک‌های طبیعی و مکان‌های تفریحی و تاریخی دیگر دیدن کنید. این یعنی فرصتی برای خوشگذرانی در بهشت مدیترانه که در خاطرتان خواهد ماند.

پیشنهاد چهارم: خوش‌گذرانی در پارک‌های آبی مارماریس

اگر برای تعطیلات خانوادگی به مارماریس سفر کرده‌اید، مقتدر سیر تابان به شما پیشنهاد می‌کند تا یک روز از سفر خود را به بازدید از یکی از پارک‌های آبی مارماریس اختصاص دهید. این پارک‌های آبی هیجان‌انگیز با آبشارها، رودخانه‌های خروشان، قایق‌های متنوع و بازی‌های نفس گیر از شما میزبانی خواهند کرد. تفریح‌هایی که هم برای بزرگسالان و هم برای کودکان جذابیت زیادی دارند.

 

تفریح‌های مناسب کودکان در مارماریس

بهترین پارک‌های آبی مارماریس: مارماریس دو پارک بزرگ آبی دارد که بیشتر گردشگران، این دو پارک را برای تفریح و ورزش انتخاب می‌کنند. یکی از این پارک‌ها، پارک آبی آکوا دریم (Aqua Dream Water Park) و دیگری پارک آبی آتلانتیس (Atlantis Water Park) است که قبلا در مطلبی با عنوان معرفی پارک آبی آتلانتیس مارماریس با آن آشنا شده‌اید. البته بسیاری از مراکز اقامتی بزرگ و هتل‌های مارماریس هم پارک‌های آبی کوچکی دارند که استفاده از آن‌ها برای ساکنان هتل رایگان است.

در پارک آبی آتلانتیس، می‌توانید کودکان خود را به استخر بچه‌ها بسپارید و خودتان هم از امکانات دیگری مانند استخر موج، مینی گلف، بولینگ، رستوران و کافه استفاده کنید. در پارک آبی آکوا دریم هم ورزش‌ها و بازی‌هایی مانند قایق سواری، برج آبی، سیاه چاله آبی، استخر موج، رستوران و کافه در انتظارتان هستند.

 

رودخانه دالیان، جزیره کلئوپاترا و داتچا در مارماریس

۱۳ خرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران