جزیره Koh Kradan کرابی: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری تایلند
جزیره Koh Kradan کرابی: بخش دوم

در سفر با تور تایلند، از وجود انواع جاذبه های طبیعی شگفت زده خواهید شد. واقعیت این است که مادر طبیعت، برای این خطه سنگ تمام گذاشته و انبوهی از جزایر بسیار زیبا و خاطره انگیز در دامان خود پرورش داده است. اگر به دنبال تعطیلاتی با کیفیت در یک ساحل آفتابی هستید، سفر به جزیره ایده آل Koh Kradan را از دست ندهید. در اینجا به آب‌های شفاف زمردین، مناظر خیره کننده و حریم خصوصی دنج و آرامش بخشی دسترسی خواهید یافت.

بسیاری از بازدیدکنندگان ادعا می‌کنند که این جزیره یکی از زیباترین سواحل تایلند را دارد. در سفر با تور تایلند، این جزیره بهشتی می‌تواند برای یک یا چند روز مال شما باشد. اما بیایید در ادامه مقاله قبل، به گشت و گذارمان در جزیره Koh Kradan ادامه دهیم و جنبه های دیگری از این منطقه باشکوه را کشف کنیم.

 

اقامتگاه‌های جزیره

هر چند اقامتگاه‌های ارزانی برای سفرهای کوله پشتی و انفرادی در این جزیره وجود دارند، اما به طور کلی اکثر آنها گرانقیمت هستند. جالب است بدانید که هر استراحتگاه، ژنراتور خود را دارد و برخی از آنها در طول روز برق را خاموش می کنند. تلفن‌های همراه تایلندی به خوبی در ساحل اصلی کار می‌کنند، اما سرویس در ساحل Sunset  و Ao Nieang چندان قابل قبول نیست. وای فای در اکثر مراکز تفریحی رایگان است، اما انتظار سرعت بالا را نداشته باشید.

اگر به دنبال ارزان‌ترین امکانات اقامتی هستید، پیشنهاد می‌کنیم به حوالی دفتر پارک ملی Hat Chao Mai بروید و به طور رایگان اردو بزنید. یک کافه رستوران محلی کوچک در اینجا وجود دارد که غذاهای خوشمزه تایلندی را با مناسب‌ترین قیمت بین ۷۰ -۱۰۰ بات سرو می‌کند. بنابراین ایده بسیار خوبی برای مسافران کوله پشی است که چادرشان را به اینجا بیاورند و اردو بزنند.

یکی از محبوب‌ترین اقامتگاه‌های این جزیره، ریزورت Kradan Beach است که ارزان‌ترین محل اقامت در ساحل اصلی به شمار می آید. پایین‌ترین قیمت‌ها برای یک اجاره ویلای معمولی همراه با تجهیزات خنک کننده، ۱۲۵۰ بات است. بسته به موقعیت ویلاها و امکانات، این قیمت‌ها اقزایش می‌یابند و خانه های ییلاقی بهتر این ریزورت که در ساحل در جنوب رستوران واقع شده‌اند ۴،۲۰۰ بات قیمت دارند. ساحل جلوی ریزورت، بهترین مکان برای شنا کردن بوده و اغلب پر از گردشگر است.  

گزینه بعدی، ریزورت سرسبز Seven Seas است که ویلاهای لوکس دارد و قیمتها در اینجا از حدود ۱۲۰۰۰ بات شروع می‌شوند. این ویلاها، بسیار جادار و خوب طراحی شده اند. همچنین استخر کوچکی نیز در اینجا وجود دارد که بسیار پرطرفدار است.

 

معروفترین سواحل تایلند به انتخاب گردشگران

ریزورت Reef، دارای اتاق‌های مدرن و زیبا تقریبا به سبک متل است و مجموعه ساختمان‌ها در اطراف یک استخر زیبا ساخته شده‌اند. این استخر ارزان قیمت است. بعلاوه کارمندان اینجا خوش برخورد بوده و یک کافه کوچک ساحلی و سرپوشیده نیز دارد.

اقامتگاه Kalume که در یک باغ واقع شده، از دو نمای فضای سبز و منظره دریا برخوردار است. قیمت ویلاهایی با چشم انداز باغ، ۲۳۰۰ بات و ویلاهای رو به دریا ۲۹۰۰ بات است. ویلاها چوبی بوده و تخت‌ها دارای پشه بند هستند. حمام آب گرم بسیار عالی است و رستوران بی‌نظیر ایتالیایی با چشم اندازی از دریا، غذاهای لذیذ و باکیفیتی سرو می‌کند. اینجا فقط ۸ ویلا دارد، بنابراین در فصول پرگردشگر توصیه می‌کنیم حتما رزرو را از قبل انجام دهید.

ریزورت Coral Garden با مدیریت ایتالیایی، تعداد انگشت شماری از خانه‌های ییلاقی لوکس و رو به دریا را بین ۸۰۰۰ تا ۱۲۰۰۰ بات بسته به فصل و میزان گردشگر، ارائه می‌دهد. این ویلاهای دنج و آرام، اتاق‌های داخلی زیبایی دارند.همچنین سه اتاق در یک ساختمان دوبلکس ارائه می‌دهد که اجاره آن بسته به فصل، از ۶۰۰۰ تا ۷۰۰۰ بات قیمت دارد. اینجا رستورانی عالی و مدیریتی خوش برخورد داشته و رزرواسیون آن برای فصول پرگردشگر ضروری است. در نهایت اگر به دنبال گذراندن یک تفریح عاشقانه و آرامش بخش هستید، این اقامتگاه را به شما پیشنهاد می‌کنیم.

 

بهترین سواحل سامویی برای شناکردن

غرب جزیره، به ساحل بسیار زیبای Ao Nieang خواهید رسید. تفریحگاه اینجا دارای کلبه‌هایی مناسب سفرهای ارزان و کوله پشتی است. اینجا سابقا یک مدرسه بوده و یک رستوران نیز در وسط آن قرار دارد که عمدتا غذاهای تایلندی را با قیمتی مناسب سرو می‌کند. دریا در این حوالی، بهترین مکان برای اسنورکلینگ و شنا به شمار می‌آید.

در انتهای غربی ساحل و جنگل، به ریزورت Paradise Lost خواهید رسید. اینجا انبوهی از خانه‌های ییلاقی چوبی با سقف کاهگلی را در میان باغ‌های پر گل و گیاه و شاخه‌های بامو و درختان نارگیل جای داده است. این ویلاها دارای اتاق‌هایی ساده و تمیز، پنکه‌های دیواری و تشک‌های نرم هستند. قیمت‌ها از ۱۰۰۰ بات شروع می‌شوند و تا ۱۶۰۰ بات که بسیار مناسب خانواده‌هاست و فضای بیشتری برای استراحت و حمام دارد متغیر هستند.

چگونه به جزیره برویم؟

چه از سرزمین اصلی و چه از جزایر دیگر بخواهید به Koh Kradan بروید، در هر صورت باید سفر دریایی با قایق را تجربه کنید:

از سرزمین اصلی تایلند: شهر ترانگ اصلی‌ترین نقطه برای رسیدن به Koh Kradan است، زیرا آژانس‌های مسافرتی در نزدیکی ایستگاه قطار، حمل و نقل ترکیبی مینی بوس و قایق‌های دم بلند را ارائه می‌دهند که در فصل‌های اوج گردگشری در ساعات ۱۱:۰۰ و ۱۶:۰۰ با قیمت ۴۵۰ انجام می‌شوند. پس از رسیدن به اسکله Kuan Thung Khu در سرزمین اصلی با مینی بوس، برای یک سفر تقریبا یک ساعته به Ko Kradan، سوار قایق دم بلند می‌شوید. در فصل‌هایی که گردشگر اندک است، هیچ قایق مشترکی برای رسیدن به جزیره وجود ندارد و باید با پرداخت ۲۲۰۰ بات به صورت خصوصی سفر کنید، البته به شرطی که شرایط آب و هوایی مناسب باشد و چند نفر باشید نه تک نفر!

 

بهترین سواحل پوکت در روزهای گرم تابستانی

از سایر جزایر: از حدود ۱ نوامبر تا ۳۱ مارس، قایق‌های تندرو و کشتی ها، Ko Kradan را به طور مستقیم به تعدادی جزیره دیگر متصل می‌کنند. بیشتر بلیط‌ها را می‌توان از طریق استراحتگاه‌های Ko Kradan رزرو کرد. هرکسی که بلیط را به شما بفروشد، باید با قایق تماس بگیرد.

سه شرکت قایق تندرو به نام‌های Bundhaya، Satun Pakbara  و Tigerline در حال سرویس‌دهی  در این رابطه هستند. در شرایط بد آب و هوایی، ممکن است حرکت قایق‌ها به تاخیر بیفتند یا اصلا انجام نشوند. 

۱۴ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران