گشت و گذار در جزیره koh ngai تایلند

جاذبه‌های گردشگری تایلند
گشت و گذار در جزیره koh ngai تایلند

اگر به دنبال یک جزیره بکر و کاملا خارج از مسیر عبور و مرور در سفر با تور تایلند هستید، پس باید از koh ngai دیدن کنید. تقریبا می‌توان گفت که در اینجا اثری از تکنولوژی، جاده‌های پیشرفته و وسایل نقلیه حتی ماشین و موتور هم نیست. چنین تصور می‌شود که شما با ۳۰ سال پیش جزایر معروفی همچون جزیره فی فی در تایلند و کوه لانتا در تایلند مواجه هستید! حالا بیایید به گشت و گذار در جزیره koh ngai تایلند بپردازیم و با جاذبه‌های اصلی این جزیره آرام و دنج بیشتر آشنا شویم.

 

خنک شدن در ساحل

سواحل متعددی را می‌توان دراین جزیره یافت اما در ادامه به معروف‌ترین و پرطرفدارترین آنها اشاره خواهیم کرد:

ساحل اصلی: اینجا یک مسیر زیبا به طول ۲.۵ کیلومتر در امتداد ساحل شرقی جزیره را به شما هدیه می‌دهد. بیشتر هتل‌ها را در این مسیر خواهید یافت. شن و ماسه سفید و نرم بوده و بسیار مناسب آفتاب گرفتن و پیاده روی است. همچنین این مکان، بهترین نقطه برای تماشای طلوع آفتاب به شمار می‌آید.
ساحل Paradise: این محدوده، خلوت‌تر بوده و ساحل جنوبی جزیره محسوب می‌شود. برای رسیدن به اینجا، باید مسیر پیاده‌روی را که از پشت تفریحگاه Thanya شروع می‌شود دنبال کنید که طی کردن آن حدود ۳۰ دقیقه طول می‌کشد. در این نقطه، یک استراحتگاه به نام Koh Ngai Paradise Beach Resort را خواهید یافت.

Ao Muang: این جا در واقع یک خلیج کوچک خلوت و زیبا در امتداد ساحل جنوبی، در میانه راه بین ساحل اصلی و ساحل Paradise است.

 

شگفت‌انگیزترین هتل‌های ساحلی تایلند

اسنورکلینگ در جزیره koh ngai

بهترین مکان برای اسنورکلینگ در این جزیره، در امتداد سواحل اصلی و Paradise جای دارد. وقتی دل به دریا می‌زنید، حدود ۲۰ دقیقه اول را صرفا با مرجان‌های مرده مواجه خواهید شد. اما فراتر از آن، می‌توانید مرجان‌های زیبا و طیف گسترده‌ای از ماهی‌های گرمسیری را بیابید و از عکاسی در این مناظر بی‌بدیل لذت ببرید. برای آشنا شدن با مشخصه‌های تفریحات آبی در تایلند، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله بهترین زمان‌ و مکان تفریحات آبی در تایلند را مطالعه کنید.

پیاده روی در جزیره koh ngai

از جنوب غربی جزیره، به چشم انداز زیباتری دسترسی خواهید داشت. برای رسیدن به این نقطه، کافی است یک مسیر کوچک یک ساعته را از ساحل اصلی تا ساحل پارادایز در بخش جنوبی جزیره پیاده طی کنید. سپس یک پیاده روی ۳۰ دقیقه‌ای در مسیری شیب دار تا رسیدن به چشم انداز جنوب غربی در پیش رو خواهید داشت.

کایاکینگ در جزیره koh ngai

برای کسانی که به دنبال هیجان بیشتر هستند، کایاک سواری بهترین گزینه برای یک ماجراجویی نیم روزه ارزان قیمت است. بسته به مهارت شما در این ورزش، کایاکینگ می‌تواند ساعت‌ها به طول انجامد. اگر در این زمینه حرفه‌ای نیستید، فقط از ساحل شرقی و اطراف ساحل جنوبی کایاک بگیرید. لازم است بدانید که بسیاری از استراحتگاه‌های کنار ساحل Paradise، کایاک کرایه می‌دهند. شما می‌توانید به طور معمول، کایاک را در Koh Ngai با قیمت ۱۰۰ بات برای یک ساعت یا ۵۰۰ بات برای کل روز کرایه کنید.

 

۵ ساحل نزدیک به بانکوک

یوگا در هنگام غروب آفتاب

در جزیره، برخی کلاس‌های یوگای عصرگاهی در کنار ساحل برگزار می‌شود. اگر می‌خواهید عضو شوید، قبل از ساعت ۴:۴۵ بعد از ظهر برای ثبت نام اقدام کنید. این کلاس‌ها، حدود ۷۵ دقیقه و با هزینه ۴۰۰ بات به ازای هر جلسه برگزار می‌شوند. همچنین یک پکیج پیشنهادی ۵ ساعته، به ارزش ۱،۶۰۰ بات نیز ارائه می‌شود.

غواصی و قایق سواری در جزیره koh ngai

در Koh Ngai سه فروشگاه لوازم غواصی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به  Laytrang Diving، Koh Hai Divers  و Sea Camp Divers اشاره کرد. تمام این مغازه‌ها، در امتداد ساحل اصلی در بخش شرقی جزیره واقع شده‌اند. البته باید گفت که این فروشگاه‌ها، در فصول سبز و اوج گردشگری یعنی اول نوامبر تا اول مه باز هستند. در فصل موسمی که آب کدر می‌شود، غواصی در اینجا لطف چندانی ندارد.

بهترین مکان برای غواصی و یا قایق سواری نیم روزه با قایق‌های بلند چوبی در اطراف جزیره، Koh Waen است و هزینه‌ها به ازای هر نفر حدود ۲۰۰۰ بات و برای سه سانس ۴۰۰۰ بات است. هر چند که راندن در آبهای Koh Haa ، Koh Rok و Hin Daeng و Hin Muang  نیز خالی از لطف نیست و البته هزینه بالاتری را می‌طلبد.

 

۷ باشگاه ساحلی ساموئی

امکانات در جزیره koh ngai

پول: در Koh Ngai هیچ دستگاه خودپردازی وجود ندارد، بنابراین لازم است که برای خرید غذا و نوشیدنی پول نقد همراه داشته باشید. البته بیشتر هتل‌ها، کارت اعتباری را می‌پذیرند.

فروشگاه: در این جزیره یک فروشگاه کوچک در استراحتگاه Fantasy وجود دارد که می‌توانید کالاهای اولیه نظیر آب، تنقلات و میوه را از آنجا خریداری کنید. قیمت‌ها کمی از سرزمین اصلی تایلند بیشتر هستند، زیرا هزینه حمل و نقل به این منطقه به کالاها تحمیل می‌شود. بعنوان مثلا یک بطری بزرگ آب، حدود ۵۰ بات قیمت دارد.
اجاره موتورسیکلت: در Koh Ngai هیچ جاده‌ای و وسیله نقلیه‌ای وجود ندارد، بنابراین برای رفت و آمد چاره‌ای جز پیاده روی نخواهید داشت.

چگونه به جزیره Koh Ngai برویم؟

برای رفتن به این جزیره زیبا و بکر، روش‌های مختلفی وجود دارد که در ادامه به برخی از آنها اشاره خواهیم کرد:

از بانکوک: اگر با تور بانکوک سفر کرده‌اید ابندار به ترانگ، پوکت یا کرابی پرواز کنید. سپس خود را به جزیره برسانید.
از فرودگاه Trang: این فرودگاه، نزدیک‌ترین فرودگاه به Koh Ngai است. باید از فرودگاه ترانگ به اسکله Hat Yao بروید و سپس سوار تاکسی شوید و به دنبال آن با یک قایق به  Koh Ngaiسفر کنید. کل سفر حدود ۹۰ دقیقه طول خواهد کشید.

از کرابی: اگر در کرابی اقامت دارید، با یک تاکسی به اسکله Klong Jilad بروید و با یک قایق تندرو ظرف ۲ ساعت خود را به  Koh Ngai  برسانید.
از فرودگاه کرابی: در صورت ورود مستقیم از فرودگاه کرابی، می‌توانید بلیط ترکیبی ون + قایق را نیز برای سفر به جزیره Koh Ngai  رزرو کنید.

هتل‌های جزیره در جزیره koh ngai

لازم به ذکر است که هتل‌های Koh Ngai، دارای کیفیت‌های متنوعی از سطح پایین تا خوب را پوشش می‌دهند. در ادامه به معرفی برخی از بهترین هتل‌های جزیره خواهیم پرداخت:

استراحت‌گاه Thanya Beach

هتل استراحت‌گاه Thanya Beach، یکی از هتل‌های ممتاز و پرطرفدار در Koh Ngai  است. خانه‌های ییلاقی لوکس چوبی با تهویه مطبوع، یخچال، چای ساز و حمام اختصاصی و نیز استخر روباز و ماساژ تایلندی در این استراحت‌گاه به استقبال مهمانان می‌آیند. این استراحتگاه، در انتهای جنوبی ساحل اصلی واقع شده که بهترین مکان برای تماشای طلوع آفتاب نیز محسوب می‌شود. در این حوالی، کافه بار Sea Breeze را نیز خواهید یافت که بهترین مکان برای صرف نوشیدنی و عصرانه در یک بعد از ظهر عالی است. 

 

۱۰ هتل ساحلی مجلل پوکت در ساحل پاتونگ

استراحت‌گاه Koh Ngai

استراحت‌گاه Koh Ngai ،به طور قابل توجهی ارزان‌تر از استراحت‌گاه Thanya Beach  در ساحل اصلی است. به یاد داشته باشید که در هنگام جزر و مد، بسیار دشوار است که با پای پیاده به استراحت‌گاه بروید. همچنین قیمت غذا در این جا، حدود ۲۰٪ بیشتر از سایر هتل‌های ساحل اصلی است.

کمپینگ Koh Ngai

اگر به دنبال کاهش هزینه‌های سفرتان هستید، کمپینگ در ساحل اصلی برای اقامت، گزینه‌‌ای عالی به شمار می‌آید. چادرهای بزرگ با تخت‌های دو نفره، فاصله چند متری با دریا، حمام‌های مشترک و وای فای رایگان از مشخصه‌های اصلی این کمپینگ‌ها به شمار می‌آیند.

 

۸ اقامتگاه معروف ساحلی پاتایا

۱۲ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران