جزیره Koh Kradan کرابی: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری تایلند
جزیره Koh Kradan کرابی: بخش اول

Ko Kradan، جزیره‌ای در سواحل استان ترانگ است. این جزیره، دارای یک ساحل ماسه‌ای باشکوه است که در میان تپه‌های کم ارتفاع و نرم و کوه‌های رنگارنگ و دریای آندامان قرار دارد. در اینجا می‌توانید از جاذبه‌هایی همچون اسنورکلینگ‌های عالی و پیاده روی‌های خاطره انگیز ساحلی برخوردار شوید. از گردشگران کوله پشتی تا عشاقی که به ماه عسل می‌روند و یا خانواده‌هایی که به دنبال یک سفر تفریحی آرامش بخش در تور کرابی هستند، می‌توانند سفر به این جزیره رویایی را تجربه کنند.

هرچند که در اینجا به اندازه همسایه‌اش جزیره Ko Muk از دهکده‌های ماهیگیری خبری نیست، اما به اندازه کافی جذابیت دارد که گردشگران بسیاری را از سراسر دنیا به سوی خود بکشاند. این جزیره شاعرانه، در نزدیکی کرابی واقع شده و اگر در سفر با تور تایلند مایلید با مکان‌های زیبای دیگری در این حوالی آشنا شوید، پیشنهاد می‌کنیم سری به مقاله بهترین سفرهای روزانه از کرابی بزنید.

به هر حال اگر به اندازه کافی کنجکاوی شما را تحریک کرده‌ایم، با ما همراه شوید تا یک سفر مجازی داشته باشیم و از گشت و گذار در جزیره Koh Kradan لذت ببریم.

 

درباره جزیره Koh Kradan

Koh Kradan در استان ترانگ در جنوب غربی تایلند واقع شده و یک ساحل ۱۳ کیلومتری دارد. اینجا بسیار دنج و آرام است و البته آبهای بسیار کریستالی و تمیز و قیمت‌هایی بالا را شامل می‌شود. ساحل طولانی اما باریک جزیره که توسط خوانندگان گاردین در سال ۲۰۱۶ به عنوان نهمین ساحل برتر جهان انتخاب شد، دارای شن و ماسه سفید بسیار نرم و چشم اندازهای شگفت انگیزی به جزایر Ko Ngai ، Ko Muk ، Ko Libong ، سرزمین اصلی، حتی Ko Lao Liang و Ko Phetra است.

از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۴:۰۰ که مسافران در اینجا از قایق‌ها پیاده می‌شوند کمی شلوغ می‌شود، اما در ساعات دیگر فقط صدای دل انگیز امواج، رفت آمد قایق‌های دم بلند و خنده‌های کودکانی که در شن ها بازی می‌کنند را خواهید شنید. اگر رویای یک بهشت گرمسیری با مناظر کارت پستالی را دارید، سفر به این جزیره به یاد ماندنی را از دست ندهید.

 

۷ ماجراجویی طبیعی و جذاب در کرابی

البته اینجا هم به لحاظ قیمت‌های بالا و هم فقدان دهکده، بسیار شبیه همسایه‌اش Ko Ngai در شمال شرقی استان ترانگ است. اما هر دو سواحل بسیار چشم گیری دارند. بنابراین اگر به دنبال "شور و نشاط محلی" بیشتر هستید یا می‌خواهید هزینه کمتری صرف کنید، توصیه می‌کنیم اقامت در همسایگی این جزیره، یعنی جزیره Ko Muk را تجربه کنید که دارای اقامتگاه‌هایی بسیار مقرون به صرفه‌تر، غذاهای تایلندی بهتر و زندگی و رنگ محلی فراوان است. بازدید از Ko Kradan در یک سفر روزانه از Ko Muk بسیار آسان است.

بهترین زمان سفر به Koh Kradan

Ko Kradan، تحت همان شرایط جوی بقیه سواحل جنوب غربی تایلند قرار دارد. فصل بارندگی، تقریبا از ماه مه تا اکتبر ادامه دارد و در این مدت بسیاری از مکان‌های گردشگری این جزیره بسته و غیرفعال می‌شوند. در طول فصل خشک و البته پر از توریست، انتظار دریاهای آرام و آفتاب درخشان را داشته باشید. در این فصل اوج که تقریبا از ماه نوامبر شروع می‌شود و تا آوریل ادامه دارد و به ویژه در ژانویه و فوریه، جزیره بسیار شلوغ و البته گران می‌شود. به یاد داشته باشید که رزروهای قبلی برای اقامتگاه در ماه فوریه، بسیار ضروری است.

 

جزایر زیبا اما پنهان اطراف کرابی

خورد و خوراک

واقعیت این است که خورد و خوراک در اینجا گران تمام می‌شود و لازم است چیزی در حدود ۳ برابر قیمتی که در سرزمین اصلی تایلند پرداخت می‌کنید، هزینه نمایید. زیرا هیچ دهکده‌ای در این حوالی نیست و همه چیز از طریق قایق از جزایر اطراف تامین می‌شود.

اما یک استثنا وجود دارد و آن رستوران کوچک در دفتر پارک ملی است. در اینجا krapao muu (گوشت خوک سرخ شده همراه با فلفل و ریحان) و khao pad talay (غذای دریای همراه با برنج سرخ شده) در حدود ۷۰ تا ۱۰۰ علامت بات سرو می‌شوند. آنها همچنین صبحانه‌های غربی و قوطی‌های آبجو و نوشیدنی‌های غیر الکلی را با قیمت کمتری نسبت به استراحتگاه‌ها به فروش می‌رسانند.

اما از لحاظ کیفیت باید گفت به لطف برخی از استراحتگاه‌هایی که مدیریت ایتالیایی دارند، غذای عالی ایتالیایی این جزیره عالی است. اغلب آنها، ماکارونی و پیتزا را در منوی خود دارند. در نهایت باید گفت که جزیره پس از تاریک شدن هوا، ساکت و آرام می‌شود و بیشتر کافه‌ها و بارهای تفریحی تا ساعت ۲۳:۰۰ بسته می‌شوند.

شنا در جزیره

هر زمان که مایل باشید، می‌توانید از شنا کردن در آبهای کریستالی این جزیره لذت ببرید. مناسب‌ترین مکان برای شنا، در جنوب جزیره است که بهترین قسمت‌های شن و ماسه‌ای در اردوگاه پارک ملی Hat Chao Mai را داراست. سمت شمالی جزیره در هنگام جزر و مد کم نیز، برای شنا و ساحل گردی عالی است. عمق آب در اینجا آنقدر کم می‌شود که گاهی خیال می‌کنید بدون قایق و با پای پیاده، می‌توانید خود را در آبها به جزیره Ko Muk برسانید!

 

۷ اقامتگاه دنج و رمانتیک کرابی

 

اسنورکلینگ

این جزیره، گزینه بی‌نظیری برای اسنورکلینگ است. درست در جنوب ایستگاه پارک ملی، صخره وسیع جنوبی و نیز بخش صعب العبور شمالی جزیره، هر دو سهم خود را از زندگی دریایی دارند. اکثر تفریحگاه‌ها و نیز پارک ملی، امکانات و تجهیزات اسنورکلینگ را به قیمت ۵۰ تا ۱۰۰ بات اجاره می‌دهند.

بعلاوه ریزورت Seven Seas، تورهای غواصی و اسنورکلینگ حرفه‌ای را به صورت سفرهای روزانه به Hin Daeng ، Ko Haa و سایر مناطق ارزشمند این حوالی برگزار می‌کند. همچنین با پرداخت هزینه‌ای بین ۶۰۰ تا ۱۵۰۰ بات، می‌توانید به جزایر Ko Waen و Ko Chueak سفر کنید که از قابلیت‌های بیشتری برای اسنورکلینگ برخوردارند.

امکانات

جزیره Koh Kradan با مساحت تقریبی ۲۴۰ هکتار مربع جزیره‌ای کوچک است که فاقد جاده، روستا و دستگاه خودپرداز بوده و حداقل تجهیزات بزرگ، ایستگاه‌های پلیس یا کلینیک‌های پزشکی را داراست. حدود ۹۰ درصد از زمین این جزیره تحت نظر پارک ملی Hat Chao Mai محافظت می‌شود، که دارای یک ایستگاه کوچک به سمت انتهای جنوبی ساحل همراه با یک کمپ است.

در گذشته، گفته می‌شد که امکان ساخت اقامتگاه‌های دیگر در جزیره وجود ندارد، اما جدیدا، یک تفریحگاه جدید در انتهای شمالی ساحل اصلی در حال اتمام بود. کشیده‌ترین و نازک‌ترین ساحل در این محدوده، ساحلی اصلی است که دارای تفریحگاه‌های کوچک تا متوسط و استراحتگاه‌های میان رده، از جمله چندین مورد اقامتگاه با مدیریت ایتالیایی است.

 

برای خرید در کرابی به کجا برویم؟

۲۹ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران