جزیره کوه آدانگ تایلند: بخش اول

جاذبه‌های گردشگری تایلند
جزیره کوه آدانگ تایلند: بخش اول

جزیره کوه آدانگ، در کنار دریای آندامان در ساحل غربی تایلند واقع شده و بسیار نزدیک به جزیره کوه لیپ است به نحوی که می‌توانید یک سفر پرماجرا را بین این دو جزیره با کایاک تجربه کنید.  

در سفر با تور تایلند، اکثر گردشگرانی که به استان Satun می‌روند کوه لیپ را انتخاب می‌کنند، از این‌رو بسیار شناخته شده است و هر سال شلوغ‌تر از سال قبل می‌شود. اما می‌توان گفت که کوه آدانگ جزیره‌ای بزرگ و دست نخورده است و به نظر می‌رسد که کمتر کسی به آنجا سفر کرده است. این قطعه بهاری تمام نشدنی، ما را بر آن داشت تا راهنمای سفر به جزیره کوه آدانگ تایلند را ارائه دهیم. اگر شما نیز بر سر ذوق آمده‌اید، فرصت را از دست ندهید و در این سفر مجازی ما را همراهی کنید تا با جاذبه‌های توریستی این منطقه آشنا شوید.

 

بخش‌های توریستی جزیره

با رسیدن به ساحل کوه آدانگ، بلافاصله متوجه تفاوت آن با سایر جزایر اطراف خواهید شد. اینجا خالی از سکنه است و با جنگل‌های کاج بلند و سواحل خالی احاطه شده: بدون هیچ جاده و هتلی و اثری از دنیای مدرن.

ساحل انتهای جنوبی کوه آدانگ، یک پارک ملی بزرگ به طول ۱.۳ کیلومتر دارد. ماسه‌های سفید، به یک جنگل کاج منتهی می‌شوند و فراتر از آنها، کوه‌هایی زیبا خودنمایی می‌کنند.

انتهای غربی ساحل، ورودی به جنگلی پنهان است که از آبشار دزدان دریایی یا همان Pirate’s Waterfall بهره برده و انتهای شرقی نیز دارای یک خط ساحلی صخره‌ای است که یک منظره خارق‌العاده از طلوع آفتاب را به مخاطبان هدیه می‌دهد.

 

بهترین سواحل جزیره سامت در تایلند

پیاده روی در مسیر Koh Adang Viewpoint

بالاترین نقطه جزیره که در ارتفاع ۶۹۰ متری قرار دارد، ۳ چشم انداز و مسیر بی‌نظیر برای پیاده‌روی در اختیارتان می‌گذارد که طی کردن هر کدام تقریبا به ۴۵ دقیقه زمان نیاز دارد. در واقع این مسیرها، نمایی باشکوه از جزیره کوه لیپ را در آنسوی آبها ارائه می‌دهند. اینجا منظره‌ای زیبا از طلوع و غروب آفتاب دارد و حوالی ظهر، اقیانوس شفاف‌تر به نظر می‌رسد. اثری از آسفالت نیست و به دلیل صخره‌های شیب‌دار و لغزنده در طول مسیر، توصیه می‌کنیم که حتما کفش‌های مناسب و محکم بپوشید و ضد آفتاب و اسپری حشره کش همراه داشته باشید. بهتر است که پیاده‌روی را از صبح زود شروع کنید که هنوز هوا گرم نشده است.

آبشار دزدان دریایی

همانطور که گفتیم ورودی غربی ساحل جزیره به یک جنگل منتهی می‌شود. شما می‌توانید یک پیاده‌روی ۳ کیلومتری را در این جنگل تجربه کنید. در این مسیر با رشد بیش از حد و انبوه گیاهان، شیب‌های لغزنده و پشه‌های فراوان مواجه می‌شوید، اما تقریبا بعد از ۴۵ دقیقه یک هوای خنک و باطراوت را احساس خواهید کرد که به شما نوید رسیدن به آبشار دزدان دریایی را می‌دهد. پیشنهاد می‌کنیم که در این مسیر حتما از کفش‌های مناسب پیاده‌روی استفاده کنید و مقدار زیادی آب همراه داشته باشید، زیرا در این حوالی آب شرب یافت نمی‌شود.

 

۸ دلیل برای سفر به جزیره ساموئی

آبشار Kinaree

این آبشار، مجموعه‌ای باریک و بلند از جریان‌های آب را شامل می‌شود که از یک صخره شیب‌دار به دره سقوط می‌کنند. این آبشار، در وسط جزیره کوه آدانگ واقع شده و هنگام نزدیک شده به مسیر پیاده‌روی Koh Adang Viewpoint شماره ۳ قابل مشاهده است. برخی افراد معتقدند که امکان پیاده‌روی های عالی در این حوالی نیز وجود دارد که ما آنرا به عاشقان پیاده‌روی پیشنهاد می‌کنیم زیرا یکی از زیباترین مسیرهای پیاده‌روی در تایلند است.

اسنورکلینگ

در کوه آدانگ امکانات متعددی برای انواع تفریحات آبی وجود دارد و اسنورکلینگ در سواحل کوه آدانگ شگفت‌انگیز است. کافی است فقط ۲۰ متر از ساحل شنا کنید تا درست در بالای صخره‌های مرجانی پر شده از ماهی‌های گرمسیری شناور شوید. انتظار می‌رود دلقک ماهی‌ها، ماهی‌های پفی و باراکودا را در داخل و خارج از شقایق‌ها در حال خنک شدن ببیند. شما می‌توانید با صرف هزینه ۵۰ بات به ازای هر شخص، تجهیزات اسنورکلینگ را ایستگاه موجود به صورت روزانه اجاره کنید. البته از کیفیت بالایی برخوردار نیستند، اما کارتان را راه می‌اندازند.

 

جزیره راچا یای، بهشتی در نزدیکی پوکت

غواصی

چندین سایت غواصی در نزدیکی کوه آدانگ وجود دارند که معروف‌ترین آنها خلیج Nursery و صخره‌های مرجانی Hin Yai هستند. Nursery، فضایی زیبا و عمدتا کم عمق بین ۱ تا ۱۵ متری را برای گشت و گذار و تماشای دنیای زیرآب فراهم می‌کند و در این محدوده می‌توانید شاهد ماهی‌های متنوع و باراکودا و صخره‌های سرسخت مرجانی باشید.

Hin Yai نیز عمقی بین ۵ تا ۳۰ متر را در اختیار غواصان حرفه‌ای می‌گذارد. جریان‌های تند و قوی آب، مهارت و عکس‌العملی سریع را از سوی علاقمندان به این ورزش آبی می‌طلبد. دلقک ماهی‌ها، ماهی‌های فرشته ماهی‌های امپراتور و کوسه‌های پرستار در اینجا شما را احاطه خواهند کرد. برای آشنایی با جاذبه‌های مشابه در تایلند، پیشنهاد می‌کنیم که مقاله همه چیز درباره‌ی غواصی تفریحی در تایلند را نیز مطالعه کنید.

شنا

ساحل اصلی جزیره، یک نمای کامل و خارق‌العاده از غروب آفتاب ارائه می‌دهد. بنابراین پیشنهاد می‌کنیم که برای شنا، در اواخر بعد از ظهر به ساحل اصلی کوه آدانگ بروید و همزمان از تماشای اقیانوس و بازتاب رنگ‌های غلیظ غروب آفتاب روی آن لذت ببرید.

 

۸ حقیقت درباره جزیره زیبای کرابی

تماشای جلبک‌های فسفورسنت

آیا تا به حال درخشیدن شبانه اقیانوس را از نزدیک دیده‌اید؟ این امر، یکی از جاذبه‌های بی‌نظیر جزیره کوه آدانگ به شمار می‌آید. کافی است که بعد از ساعت ۹ شب به ساحل بروید. نور زیبای فسفورسنت‌های اقیانوس در پیچ و تاب امواجی که خود را به ساحل می‌ریزند، شگفت‌انگیز است. اگر نمی‌ترسید می‌توانید به درون آب بروید و در میان جلبک‌های فسفورسنت شنا کنید و به تماشای طبیعت بی‌نظیر اطراف بپردازید.

۰۸ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران