جزیره کوه آدانگ تایلند: بخش دوم

جاذبه‌های گردشگری تایلند
جزیره کوه آدانگ تایلند: بخش دوم

دراز کشیدن بر روی ماسه‌های نرم و شنا در میان آب‌های شفاف دریای آندامان، گشت و گذار در میان جنگل‌های کاج، وزش نسیم خنک اقیانوس و رقص موج‌ها و اشتیاقشان به رسیدن و پیوستن به ساحل، تصاویری شگفت‌انگیز هستند که کوه آدانگ به گردشگران هدیه می‌دهد. به این جزیره خوش آمدید! این فضای بکر، طبیعت ۱۰ سال پیش کوه لیپ را تداعی می‌کند. بیایید به روال مقاله قبل، به جزیره کوه آدانگ تایلند سفر کنیم و با فضا و امکانات این خطه بیشتر آشنا شویم.

 

گشت و گذار در ساحل غربی

در اطراف کوه آدانگ تایلند سواحل زیادی وجود دارند که اکثر آنها کاملا متروکه هستند و برای مسافران تور تایلند شناخته شده نیستند. تنها راه اکتشاف این سواحل، اجاره روزانه یک قایق بلند از کوه لیپ است.

در ساحل غربی جزیره کوه آدانگ، چندین سواحل شنی خالی از سکنه وجود دارد. یک صخره مرجانی شگفت‌انگیز در فاصله ۲۰۰ متری از شن و ماسه ساحل به چشم می‌خورد که یک شناگر قوی به راحتی می‌تواند به آن برسد، اما اگر نمی‌خواهید شنا کنید می‌توانید با قایق خود را به آنجا برسانید.

در ادامه در ساحل غربی کوه آدانگ، یک تالاب آب شیرین وجود دارد. از اینجا، آب شیرین جنگل بیرون می‌آید و به اقیانوس می‌ریزد. آب به اندازه کافی کم عمق است، بنابراین می‌توانید در این حوالی قدم بزنید، شنا کنید و یا از تماشای پرندگان تالاب لذت ببرید.

اردو زدن در کوه آدانگ

تعداد محدودی اقامت‌گاه در جزیره کوه آدانگ وجود دارد، بنابراین اگر جایی را پیدا کردید از دست ندهید. بعلاوه شما امکان اردو زدن را نیز در این حوالی دارید. می‌توانید با اجاره تجهیزات کامل چادر و تشک به مبلغ ۳۴۰ بات، در بسیاری از مناطق مناسب برای اینکار اردو بزنید. انتخاب با خودتان است که بخواهید دقیقا کنار ساحل باشید و یا به سمت جنگل کاج به عقب بروید. به هر حال همه گزینه‌ها عالی هستند و کمپینگ در این جزیره گرمسیری، تجربه‌ای بی‌نظیر و به یاد ماندنی برایتان رقم خواهد زد.

 

جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای

کلبه‌های ییلاقی

گزینه اقامتی دیگر، کلبه‌های ییلاقی هستند. پارک ملی دریایی تاروتائو دارای ۱۶ کلبه ییلاقی در کوه آدانگ است که آنها را با قیمت ۶۰۰ بات، به ازای هر شب اجاره می‌دهد.  این کلبه‌ها دارای یک تختخواب، دوش و پنکه سقفی هستند. هیچ سیستم تهویه مطبوع یا یخچال و فریزری وجود ندارد و برق از ساعت ۶ بعد از ظهر تا ۶ صبح وجود دارد.

رزرو این کلبه‌های ییلاقی در کوه آدانگ، می‌تواند یک چالش واقعی باشد. شما باید رزرو را از طریق وب سایت پارک ملی انجام دهید. بهترین گزینه، تماس با مرکز خدمات پارک ملی دریایی تارتائو با شماره تلفن ۶۶۷۴۷۸۳۴۸۵ است. از اینجا کارمندان یک برگه رزرو را برای شما تهیه می‌کنند تا ظرف ۲۴ ساعت، پرداخت را در یک بانک محلی انجام دهید. گفتنی است که این کلبه‌های ییلاقی، چشم‌اندازی بی‌نظیر به اقیانوس و جزیره کوه لیپ دارند و به لحاظ اقتصادی بسیار مقرون به صرفه هستند.

 

معرفی هتل‌های عاشقانه کنار ساحلی بانکوک

استراحت‌گاه کوه آدانگ

در نهایت باید گفت که استراحت‌گاه کوه آدانگ، اقامتگاه اصلی در این جزیره است. این استراحتگاه ۳ ستاره، در ساحل دیگری به فاصله ۱.۴ کیلومتری غرب مرکز پارک ملی واقع شده است و دارای کلبه‌های ییلاقی ساحلی با کلیه امکانات معمولی مانند تهویه مطبوع، رستوران، بار و استخر روباز است. اتاق‌ها نیز دارای تلویزیون با کانال ماهواره‌ای و وای فای رایگان هستند. اینجا همچنین امکانات ورزشی آبی و وسایل مخصوص حمل و نقل ورزشی نظیر کایاک را در اختیار مهمانان قرار می‌دهد. لازم به ذکر است که اجاره اتاق در این محدوده، از ۶۵ دلار به ازای هر شب شروع می‌شود.

 

معرفی ۷ ساحل معروف و زیبای پاتایا

امکانات

پارک ملی، امکانات اصلی نظیر توالت‌های عمومی و رستوران را در کوه آدانگ ارائه می‌دهد. رستوران، روزانه از ساعت ۷ صبح تا ۲:۳۰ ظهر و نیز از ساعت ۵:۳۰ بعد از ظهر تا ۹ شب باز است. در اینجا غذاهای خوشمزه تایلندی مانند برنج سرخ شده، سوپ تام یام و پد تایلندی با قیمتی حدود ۸۰ تا ۲۰۰ بات در اختیار شما قرار می‌گیرد.

همچنین در اینجا آب میوه‌های بسیار سرد نیز به قیمت ۶۰ بات به فروش می‌رسند. اگر نیاز دارید که خوراکی را در طول روز در یخچال نگه دارید، این امر را از آشپزخانه پارک ملی درخواست کنید و آنها ممکن است آنرا برای شما در یخچال نگهداری کنند. در نهایت باید گفت که هیچ دستگاه خودپردازی در کوه آدانگ وجود ندارد، بنابراین حتما حداقل ۱۰۰۰ بات وجه نقد همراه خود داشته باشید.

چگونه به جزیره برویم؟

رسیدن از کوه لیپ به کوه آدانگ بسیار ساده است. برای این امر، می‌توانید یکی از گزینه‌های زیر را برای اجاره قایق‌های بلند انتخاب کنید:

سفر یکطرفه از ساحل پاتایا، به قیمت ۲۰۰ بات به ازای هر نفر.

سفر یکطرفه از ساحل Sunset در هنگام طلوع آفتاب، به قیمت ۱۰۰ بات به ازای هر نفر.

سفر دو طرفه و کرایه قایق برای یک روز کامل، ۱۲۰۰ بات.

گفتنی است که سفر قایقی از کوه لیپ به کوه آدانگ فقط ۱۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

۱۰ هتل ساحلی مجلل پوکت در ساحل پاتونگ

در انتهای سفر به جزیره کوه آدانگ تایلند، باید گفت که این جزیره بزرگ بدون شک آینده گردشگری بسیار روشنی دارد. این خطه صلح آمیز که بخشی از پارک ملی دریایی کوه تارتائو به شمار می‌آید، سفری خاطره‌انگیز و فراموش نشدنی را از یکی از شاهکارهای مادر طبیعت برای بشر به ارمغان می‌آورد.

۰۵ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران