بهترین تجارب بوم گردی در مالزی

جاذبه‌های گردشگری مالزی
بهترین تجارب بوم گردی در مالزی

مالزی کشوری زیبا و گرمسیری در شرق آسیا است که به خاطر غذاهای متنوع و خوشمزه، قیمت پایین خوراکی‌ها، اقامتگاه‌های مجلل تا ارزان و طبیعت فوق‌العاده زیبا شناخته شده و محبوب است. کوله‌گردها عاشق سفر به این کشور هستند و طبیعت‌گردها خودشان را دست و دامن این کشور گم می‌کنند. مالزی کشوری عالی برای کسب تجارت اکوتوریسم و یا بوم‌گردی است. ما در این مقاله به بهترین تجارب بوم‌گردی در تور مالزی می‌پردازیم.

 

تجربه جنگل گردی

جنگل‌ها مناطق وسیعی از غرب مالزی و مناطق وسیع بورنئو مالزی را پوشش می‌دهند. یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید در مالزی انجام دهید رفتن به اعماق جنگل‌های بارانی و مرطوب و اقامت در ریزورت‌های جنگل‌های بارانی مالزی است. شما می‌توانید با تورهای گردشی به مسیرهای پیاده‌روی چند روزه وارد شوید و یا خودتان انفرادی به گردش و پیکنیک بروید. پارک‌های ملی ارزشمندی برای بازدید وجود دارد که می‌توانید به آن‌ها بروید. حتی در فاصله یک ساعتی از کوالالامپور هم کسب چنین تجاربی مقدور است.

پارک‌های ملی مالزی

از ده‌ها پارک ملی و مناطق حفاظت شده در مالزی، بیشتر آن‌ها به طرز شگفت انگیزی در دسترس هستند. یعنی شما بدون این که مجبور باشید ساعت‌های طولانی سفر کنید و یا از مسیرهای دشوار عبور کنید به این پارک‌های زیبا و دیدنی خواهید رسید. پارک‌های ملی مالزی شامل قسمت‌هایی از جنگل محافظت شده، غارهای ساراواک و کوه کینابالو در صباح هستند. عموما جنگل‌ها از مناطق مسکونی دور نیستند و تجربه بوم گردی در این جنگل‌ها از فعالیت‌های محبوب در مالزی محسوب می‌شود.

 

طبیعت‌گردی خاطره‌انگیز در پارک ملی پنانگ

گردش در جنگل مانگرو لنکاوی

پارک ملی Kilim Karst Geoforest واقع در ۱۰۰ کیلومتر مربع در گوشه شمال شرقی لنکاوی بهترین تجربه‌های بوم گردی در مالزی را ارائه می‌دهد. جنگل آبی مانگرو که در واقع از درختان پیچیده در هم با ریشه‌هایی در آب تشکیل شده زیستگاهی حیرت‌انگیز است. با یک قایق سواری در این جنگل می‌توانید از تماشای مناظر زیبا لذت ببرید، حیوانات مختلف و میمون‌ها ببینید و حتی مسحور پرواز عقاب‌ها شوید.

از حیات وحش دیدن کنید

هر کسی که به مالزی سفر می‌کند انتظار حیات وحشی متنوع و خیره کننده را دارد. با فاصله کمی از کوالالامپور به تپه‌هایی بروید که میمون‌ها از درختان آویزان شده‌اند. یا پرواز عقاب‌ها در لنکاوی را دنبال کنید. برای دیدن انواع مختلفی از گونه‌های بومی مثل اورانگوتان‌ها و میمون پوزه دراز به بورنئو بروید.

 

گردش در پارک تامان تامادون اسلام در مالزی

برخی از بهترین نقاط غواصی دنیا

یکی از بهترین تجارب بوم گردی رفتن به تماشای دنیای رنگی زیر آب در تور مالزی است. از دوره‌های PADI یا SSI در لنکاوی، پنانگ یا جزایر پرهنتیان گرفته تا سفر به مکان‌های غواصی کلاس جهانی در سواحل بورنئو، مالزی نوید یک تجربه غواصی بی نظیر را می‌دهد. ما جزایر سیپادان و لانکایان را در صباح پیشنهاد می‌کنیم. پیشنهاد می‌کنیم در این رابطه سری به مقاله ۵ نقطه غواصی در دنیای زیر آب مالزی نیز بزنید و با این نقاط آشنا شوید.

صدها جزیره گرمسیری

با تقریبا ۹۰۰ جزیره که هزاران کیلومتر خط ساحلی را در امتداد شبه جزیره مالزی و بورنئو پر کرده‌اند، دوستداران ساحل عاشق این خطه گرمسیری خواهند شد. در اینجا برای هر سلیقه‌ای چیزی وجود از جزایر متروکه و بکر تا نقاط امروزی و لوکس برای سفرهای خاطره‌انگیز گزینه‌های زیادی وجود دارد. بیشتر آن‌ها با شن و ماسه نرم، آب‌های زلال و جنگل‌های انبوه پوشیده شده‌اند که قسمت اعظم این جزایر را پوشانده‌اند.

 

راهنمای گردش در پارک ملی پنانگ

مناظر و اکوسیستم های متنوع را تجربه کنید

۱۲ مکان در جهان وجود دارد که به عنوان مگااکوسیستم طبقه بندی شده‌اند که مالزی یکی از آنهاست. بخش‌های وسیعی از گیاهان و جانوران غنی کشور در جنگل‌های بارانی گرمسیری، آب‌های شیرین و زیستگاه‌های دریایی این کشور زندگی می‌کنند. گردشگران دوستدار طبیعت می‌توانند برای کسب بهترین تجربه بوم گردی با بسیاری از تورهای گردشگری سفر کنند. از دیگر مناظر می‌توان به کوه‌های کامرون، رودخانه‌های هزاران کیلومتری و همچنین غارهای دیدنی اشاره کرد.

فرصت‌های بی‌پایان پیاده روی

چه چیزی بهتر از پیاده روی در بهترین طبیعت و محیط زیست در جنگل‌های مالزی است؟ برخی از مسیرهای پیاده روی کوتاه هستند و لبه صخره‌ها عبور می‌کنند و برخی در اعماق جنگل می‌روند. برخی از مسیرهای صعود به کوه‌های دور افتاده می‌رسند که پیمودن‌شان چند روزی طول می‌کشد. صباح و ساراواک در برنئو پیاده روی‌های طولانی، پیاده روی در جنگل‌های بارانی و فرصتی برای بازدید از حوض Maliau که نسبتا هنوز کشف نشده است را ارائه می‌دهند. یا برای داشتن تجربه‌ای کاملا متفاوت، به مناطق معتدل کوه‌های کامرون در غرب مالزی بروید.

با اورانگوتان‌ها دیدار کنید

اورانگوتان‌های در معرض خطر انقراض، در بورنئو و سوماترا زندگی می‌کنند. اما متأسفانه تعداد این پستانداران باهوش و فوق‌العاده به دلیل از دست دادن زیستگاه در حال کاهش شدید است. پناهگاه Sabah’s Sepilok Orangutan و مرکز حیات وحش Sarawak’s Semenggoh ، اورانگوتان‌های جوان و یتیم را در یک پناهگاه نیمه وحشی پذیرفته و توانبخشی می‌کنند. دیدن این اورانگوتان‌های مو نارنجی و تقریبا انسانی همیشه یکی از برترین تجربه‌های بوم گردی در مالزی است.

 

معرفی پارک‌ها و آبشارهای زیبای لنکاوی

۱۱ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران