گردش در شهر قدیمی چیانگ مای

جاذبه‌های گردشگری تایلند
گردش در شهر قدیمی چیانگ مای

چیانگ مای از جالب‌ترین شهرهای شمالی تایلند و مقصدی توریستی در این کشور است که در فاصله ۶۰۰ کیلومتری از بانکوک واقع شده است. این شهر جاذبه‌های زیادی در داخل و اطراف بیرون خود دارد که می‌تواند تمامی روزهای سفر شما را پر کند. مخصوصا این که شهر قدیمی آن به عنوان یکی از قدیمی‌ترین و تاریخی‌ترین شهرهای تایلند به ثبت میراث جهانی یونسکو رسیده است. بنابراین در سفر با تور تایلند اگر می‌خواهید در داخل چیانگ مای بگردید بهترین کار بازدید از گوشه و کنار شهر قدیمی آن است که با کافه‌ها و رستوران‌های مختلفی پر شده است.

 

یادبود سه پادشاه

یادبود ۳ پادشاه منطقه‌ای است که حاکمان سابق، "سه پادشاه"، چیانگ مای کاخ‌های خود را در آنجا ساخته‌اند. بنیانگذار چیانگ مای پادشاه منگرای، به همراه پادشاه رامکاماهنگ از سوکوتای و پادشاه نگام موانگ از پایائو، برای ساختن این شهر با یکدیگر همکاری کردند. امروزه مجسمه سه پادشاه در مقابل ساختمان قدیمی دولت استانی (مرکز فرهنگی هنری و هنری شهر چیانگ مای فعلی) قرار دارد و به عنوان تصویری نمادین از شهر چیانگ مای در نظر گرفته می‌شود.

 

معماری خارق‌العاده‌ معبد حقیقت پاتایا

آدرس: Three Kings Monument, Sri Phum, Chiang Mai, Thailand

 

مرکز فرهنگی هنری چیانگ مای

در قلب شهر قدیمی در کنار بنای یادبود سه پادشاه، مرکز فرهنگی هنری و هنری چیانگ مای واقع شده و به حفظ (و آموزش مردم در مورد) تاریخ و فرهنگ چیانگ مای اختصاص یافته است. شما در بازدید از موزه می‌توانید درباره شیوه‌های زندگی محلی، شیوه‌های کشاورزی، افراد قبیله تپه یا کسب و کار در بخشی که به باورهای منطقه‌ای و آیین بودا اختصاص دارد چیزهای جالب و جذابی بیاموزید. نمایشگاه‌های دائمی بازه زمانی شهرسازی اولیه تا توسعه چیانگ مای مدرن را پوشش می‌دهند. در واقع مرکز فرهنگی هنری چیانگ مای برای کسانی که به دنبال تعمیق دانش خود در مورد فرهنگ و میراث لانا هستند ضروری است.

 

معبد وات فرا خائو یای پاتایا

آدرس: Chiang Mai Arts and Cultural Center, 127/7 Prapokkloa Rd, Tambon Si Phum, Chiang Mai, Thailand,

 

به تورهای دوچرخه سواری بپیوندید

برای گشت و گذار در شهر قدیمیی چه راهی بهتر از دوچرخه سواری!؟ تور Bike Historic Old City به شما این فرصت را می‌دهد تا هنگام بازدید از برخی از معابد باستانی چیانگ مای، با تاریخ و فرهنگ چیانگ مای آشنا شوید. شما از معبد وات چیانگ مان قدیمی‌ترین معبد شهر دیدن خواهید کرد و در دروازه تائه پائه (Thae Pae Gate) و بازر سومپت توقف خواهید کرد. این تور که برای تمام اعضای خانواده مناسب است شما را به سمت خیابان‌های پشتی شهر جایی که مناظر فوق‌العاده سوئیسی وجود دارد خواهد برد.

آدرس: Grasshopper Adventures, 87, Bumrung Buri Rd, Prasing, Chiang Mai, Thailand,

 

تور معبد

چیانگ مای که بیش از ۷۰۰ سال پیش توسط سه پادشاه مشهور خود تاسیس شده و با معابد متعددی آراسته شده است. چیانگ مای دارای بیش از ۳۰۰ معبد یا وات است که برخی از مهمترین آنها مانند Wat Phra Singh در شهر قدیمی واقع شده‌اند. این معبد که در گوشی غربی شهر قدیمی واقع شده محل نگه داری بودای بسیار محترم فرا سینگ و محل تحصیل راهبان جوان است. همچنین وات چیانگ من، قدیمی‌ترین معبد شهر، بخشی از ساختار اصلی شهر بود و دارای دو بودای مقدس است که از کریستال و مرمر ساخته شده‌اند. Wat Chedi Luang نیز با داشتن یک کپی از بودای زمرد اصلی ارزش بازدید را دارد. شما می‌توانید به دنبال یک راهنمای تور محلی باشید تا شما را به اطراف معابد شهر قدیمی بگرداند یا یک نقشه بگیرید و خودتان منطقه را کشف کنید.

آدرس: Wat Phra Singh, Si Phum, Chiang Mai, Thailand.

 

یکشنبه بازار خیابانی

بازار Sunday Walking Street که از دروازه Thape تا وات فرا سینگ امتداد دارد و در خیابان‌های فرعی نیز گسترش می‌یابد، یکی از دیدنی‌ترین و جالب‌ترین بخش‌های شهر قدیمی در چیانگ مای است. این بازار فریبنده و شلوغ با صنایع دستی قبایل تپه، وسایل خانگی و دکه‌های غذاهای محلی خوشمزه پر شده است. بازار Chiang Mai Walking Street فضای جذابی دارد و مکانی ایده آل برای تهیه سوغاتی است به علاوه می‌توانید با مردم محلی چانه بزنید و خریدهای ارزانی داشته باشید. به علاوه برای عکاسان نیز فرصت خوبی خواهد بود تا عکس‌های رئال جذابی از زندگی مردم محلی بیاندازند. این بازار خیابانی هر یکشنبه از حوالی ساعت ۱۶:۳۰ بعد از ظهر شروع به فعالیت می‌کند و تا نیمه‌های شب برقرار است. توصیه می‌کنیم برای فرار از شلوغی زودتر خودتان را به این بازار برسانید.

 

معبد و موزه باشکوه آنک کوشون سالا، پاتایا

آدرس: Sunday Walking Street Market, Rachadamnoen Rd, Si Phum, Chiang Mai, Thailand.

۰۹ دی ۱۳۹۹

نظرات کاربران