گردش در آبشار khun korn چیانگ رای

جاذبه‌های گردشگری تایلند
گردش در آبشار khun korn چیانگ رای

آبشار Khun Korn، یکی از زیباترین آبشارهای تایلند و بزرگ‌ترین آبشار در شمال این کشور به شمار می‌آید. این آبشار ۷۰ متری، در اعماق پارک جنگلی Khun Korn در خارج از این شهر پنهان شده است. در این مقاله، گردشی نیم روزه در حوالی آبشار khun-korn چیانگ رای را تجربه خواهیم کرد.

 

مسیر رسیدن به پارک جنگلی  Khun Korn

آبشار Khun Korn در حدود ۳۰ کیلومتری جنوب غربی مرکز شهر چیانگ رای واقع شده و به راحتی با موتور سیکلت شخصی و یا تاکسی محلی می‌توانید خود را از شهر به این محدوده برسانید. در جاده‌ای که به این آبشار منتهی می‌شود، مزارع سرسبز و شالیزارهای باشکوهی را خواهید دید. و در صورتی که گرسنه شدید می‌توانید در رستوران‌های کنار جاده توقف کنید و از غذاهایی تمیز، ارزان و لذیذ برخوردار شوید. یک بشقاب برنج سرخ شده فقط ۱۵ بات قیمت دارد و اگر بخواهید تخم مرغ به آن اضافه کنید، ۵ بات اضافه خواهید پرداخت.

با نزدیک شدن به پارک جنگلی Khun Korn ، متوجه خواهید شد که انبوهی از گیاهان سبز متراکم جاده را احاطه کرده‌اند. گاهی جنگل آنقدر انبوه می‌شود که ممکن است تصور کنید هیچ بازدیدکننده‌ای در این حوالی نیست، اما اشتباه می‌کنید! در انتهای جاده ۱۰ کیلومتری جنگل، دفتر مرکزی کوچک پارک را خواهید یافت. اینجا شروع مسیر یک پیاده روی باشکوه و فرحبخش است.

 

تجربه زیپ لاین در چیانگ مای تایلند

پیاده‌روی به سمت آبشار

مسیر پیاده روی در جنگل، تا رسیدن به آبشار Khun Korn بسیار آرام است. از آنجا که بازدیدکنندگان محدودی از وجود این آبشار خبر دارند، بنابراین ازدحامی را مشاهده نخواهید کرد و گهگاه به برخی علاقمندان مناظر طبیعی و آبشار برخواهید خورد. این مسیر جنگلی پر از گیاهان بامبو در کنار جویبار کوچکی است که از آبشار نشات گرفته است و شما می‌توانید از روی پل بامبو جویبار عبور کنید. اگر از علاقمندان به حیات وحش هستید، بهتر است که از اطرافتان غافل نشوید زیرا حیوانات وحشی متعددی از جمله فیل، ببر، پرندگان، پروانه و مارمولک‌هایی را در طول مسیر خواهید دید.
با نزدیک شدن به آبشار، صدای غرش آب را خوهید شنید و در حوالی آخرین پیچ جاده و حتی از فاصله ۲۰۰ متری قطرات آب به صورتتان خواهند خورد. اگر سرمایی نیستید، پیشنهاد می کنیم که در پای آبشار شنا کنید و یک دوش جنگلی عالی را تجربه کنید.

 

جاذبه‌های منطقه ساحلی چیانگ مای


چگونه از چیانگ رای خود را به آبشار برسانیم؟

برای رسیدن به آبشار، در ابتدا جاده ۱۲۱۱ جنوب غربی در چیانگ رای را طی کنید. در مسیر ۱۲۰۸ به راست و به سمت آبشار بپیچید. پس از طی ۲ کیلومتر، از تفرجگاه طبیعی قناری عبور خواهید کرد. مسیر ۱۲۰۸ را ادامه دهید و حدود ۱۰ کیلومتر به سمت شمال غربی بروید. جاده کوچکتر می‌شود و طی کردن آن سخت‌تر خواهد شد. اما نگران نباشید راه را درست آمده‌اید.

بهترین روش برای بازدید از آبشار Khun Korn، این است که از موتور سیکلت شخصی کمک بگیرید. موتورها در مرکز شهر چیانگ رای، کنار برج ساعت، با هزینه ای در حدود ۱۵۰ بات برای یک روز و به علاوه سوخت لازم کرایه داده می‌شوند.

اگر هم مایل باشید، می‌توانید با تاکسی‌های تایلندی که ظرفیت ۸ نفر را دارند سفر کنید. هزینه یک سفر رفت و برگشت حدود ۵۰۰ بات می‌شود و تاکسی پس از رساندن شما به مقصد، بنا به خواست شما چندین ساعت در پارکینگ منتظرتان خواهد ماند.

زمان بازدید از آبشار

بازدید از آبشار Khun Korn، همه روزه از ساعت ۸ صبح تا ۵ عصر امکانپذیر است. به یاد داشته باشید که در اواسط فصل بارندگی، به دلایل ایمنی مسیرهای پیاده روی بسته می‌شوند. در این ایام، آبشار نیز طغیان خواهد کرد و استخر برای شنا امن نیست.

 

بهترین دسر کافه‌ها در چیانگ مای تایلند

مبلغ ورودی

ورود به پارک جنگلی Khun Korn و آبشار رایگان است.  بله درست شنیدید، رایگان!
اکثر پارک‌های ملی تایلند، دارای ورودی سنگین تا ۳۰۰ بات برای افراد خارجی هستند. اما پارک جنگلی Khun Korn  از نظر فنی، یک پارک ملی محسوب نمی‌شود. بنابراین تنها هزینه‌ای که به شما تحمیل خواهد شد، هزینه رسیدن تا آبشار است.

در این مقاله به گردشی نیم روزه در حوالی آبشار khun korn چیانگ رای پرداختیم. در انتها باید گفت که شما در سفر با تور تایلند، ضمن بازدید از آبشار Khun Korn، می‌توانید از سایر جاذبه‌های این حوالی از جمله معبد سفید (Wat Rong Khun) دیدن کنید.
همچنین در نزدیکی چیانگ رای چند آبشار بزرگ دیگر نیز وجود دارند که از آن جمله می‌توان به: Huay Keaw ، Huay Mai Sai و Pong Phrabat اشاره کرد.  برای آشنایی با سایر جاذبه‌های این شهر زیبا و بی‌نظیر، می‌توانید مقاله گشتی در چیانگ رای تایلند را مطالعه کنید.

۲۴ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران