گشتی در چیانگ رای تایلند: قسمت سوم

جاذبه‌های گردشگری تایلند
گشتی در چیانگ رای تایلند: قسمت سوم

همانطور که در بخش اول و بخش دوم هم اشاره شد، چیانگ رای به تدریج در حال توسعه بخش توریستی خود است و این امر را از بازارهای شبانه، جشنواره جاز، هتل‌ها و اسپاهای مجلل شروع کرده است. این خطه با زیبایی طبیعی استثنایی‌اش در سفر با تور تایلند، خاطراتی باشکوه را برایتان رقم خواهد زد. در این مقاله به توضیحاتی تکمیلی در مورد جاذبه‌های گردشگری چیانگ رای تایلند خواهیم پرداخت.

 

چشمه‌های آب گرم

وقتی دمای هوا در چیانگ رای پایین می‌آید، هیچ چیز بیشتر از غوطه ور شدن در چشمه آب گرم طبیعی نمی‌چسبد. در این شهر، انواع گزینه‌ها در این رابطه برای گرم شدن در طول زمستان موجود هستند. بدون شک Secret، یکی از محبوب‌ترین آب گرم‌های تایلند است. این دریاچه که به طور طبیعی گرم شده و در کوهستان قرار دارد، شبیه یک استخر بزرگ است و در عین حال منظره شگفت‌انگیز کوه در این حوالی، چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند. هزینه ورود به این آب گرم ۲۰۰ بات برای افراد خارجی (حدود ۸ دلار) است، اما ارزشش را دارد.

 

معرفی ۱۰ مکان از زیباترین نقاط تایلند

آبگرم Huay Mak Lium در امتداد رودخانه Kok  در پارک ملی Lam Nam Kok و در حدود ۲۴ کیلومتری شمال غربی چیانگ رای قرار دارد. این جا یکی از زیباترین چشمه‌های آب گرم در چیانگ رای بوده که در یک فضای جنگلی آرامش بخش شکل گرفته است.

از طرف دیگر Pong Phrabat نزدیک‌ترین چشمه آبگرم به چیانگ رای است که در ۱۱ کیلومتری شمال شهر واقع شده است. حوضچه این آبگرم طبیعی، کاشی کاری شده و ورودی آن ارزان در حدود ۲۰ بات است.

و اما در مورد آبگرم Fang باید گفت که می‌توانید آنرا در پارک ملی Doi Pha Hom Pok بیابید و حدود ۲ ساعت رانندگی از شهر فاصله دارد. در ورودی پارک، یک آبشار طبیعی وجود دارد و نیزمجموعه‌ای از فضاهای خصوصی آبگرم درنظر گرفته شده است.

 

بهترین برندهای تایلندی برای خرید لباس در این کشور

و در آخر آبگرم Pong Phra Soet نیز در پارک ملی Lam Nam Kok واقع شده و تنها ۱ کیلومتر با چشمه آب گرم Huay Mak Lium فاصله دارد و در یک جنگل طبیعی مشابه در کنار رودخانه Kok قرار دارد. در اینجا، یک استخر روباز بزرگ برای عموم مردم و ۸ اتاق اسپا خصوصی وجود دارد که می‌توانید رزرو کنید.

شهرهای اطراف چیانگ رای

چیانگ رای، فقط یکی از شهرهای بسیاری است که در شمالی‌ترین بخش تایلند واقع شده‌اند. با سفر به چیانگ رای، می‌توانید در صورت تمایل از شهرهای اطراف آن نیز بازدید کنید.چیانگ کنگ، یک شهر کوچک و ساکت است که در امتداد رودخانه مکونگ واقع شده است. جذابیت اصلی اینجا، اقامت در مهمانخانه کنار دریا است. از اینجا می‌توانید به چشم اندازی بی‌نظیر از کوه Laotian و رودخانه اطراف دسترسی داشته باشید.

چیانگ ساین، یک شهر مرزی دیگر است که در ۵۰ کیلومتری شمال چیانگ کنگ واقع شده و سرشار از معابد باستانی است که قدمت برخی از آنها به سال ۱۳۲۵ باز می‌گردد. از معروف‌ترین این معابد می‌توان به Wat Pa Sak ، Wat Phra That Chedi Luang، Wat Roi Ko، Wat Phra Buat اشاره کرد. چیانگ ساین همچنین، جایی است که مثلث طلایی تایلند، لائوس و میانمار را خواهید یافت. این کشورها توسط رودخانه‌های مکونگ و رواک جدا شده‌اند.

شهر مائی سای، در ۶۰ کیلومتری شمال چیانگ رای واقع شده و مرز اصلی تایلند و میانمار به شمار می‌آید. در گذشته مائی سای، یک گذرگاه محبوب برای عبور از مرز و راهی سریع و ارزان برای تمدید ویزای توریستی ۱۴ روزه به شمار می‌آمد.

 

همه چیز درباره‌ی غواصی تفریحی در تایلند

هتل‌ها

انواع هتل‌ها، از ارزان قیمت گرفته تا لوکس را می‌توانید در چیانگ رای بیابید. هاستل Mercy که فقط ۵۰۰ متر از مرکز شهر و برج ساعت فاصله دارد، اقامتگاهی مناسب مسافران کوله پشتی است که دارای اجاره بهای ۱۰ دلار به ازای هر شب است.  افامتگاه تفریحی Laluna، در ۲ کیلومتری جنوب شهر واقع شده و اتاق‌هایی با اجاره ۵۰ دلار به ازای هر شب را در اختیار مهمانان می‌گذارد. از این اقامت‌گاه متوسط که از استخرهای بزرگ و اتاق‌های راحت برخوردار است، با یک پیاده‌روی کوتاه می‌توان به بازار walking street دست پیدا کرد.

و اما اگر به دنبال یک گزینه لوکس می‌گردید، پیشنهاد ما هتل The Riviere by Katathani است. این اقامت‌گاه، در فاصله ۲ کیلومتری از مرکز شهر در کنار رودخانه kok واقع شده و مشرف به رشته کوه‌های شمالی است. شاید بتوان گفت که این هتل، یکی از زیباترین منظره‌های چیانگ رای را به مهمانانش هدیه می‌دهد.

 

۱۰ نکته برای خرید ارزان و آسان از بازارهای تایلند

به پایان گشت و گذار در میان جاذبه‌های گردشگری چیانگ رای تایلند رسیدیم. اما در نهایت لازم است بدانید که برای رسیدن به چیانگ رای، روش‌های مختلفی وجود دارد:

چیانگ مای به چیانگ رای: بهترین راه برای طی کردن این مسیر، این است که با پرداخت ۱۲۹ بات سوار اتوبوس‌های سبز شوید و یک سفر ۳ ساعته را پشت سر بگذارید.

لانگ پرابانگ به چیانگ رای: قایق‌هایی که در این مسیر وجود دارند، سفری پرطرفدار همراه با مناظری دیدنی را به گردشگران هدیه می‌دهند.

سفر هوایی: چیانگ رای دارای ترمینال داخلی با پروازهای روزانه از فرودگاه‌های مهم از جمله بانکوک، پوکت و چیانگ مای است. از معروف‌ترین خطوط هوایی ارزان قیمت می‌توان به  AirAsia Thailand، Nok Scoot و Thai Smile اشاره کرد.

سفر با قطار: البته باید گفت که هیچ خط قطاری به چیانگ رای وجود ندارد، اما می‌توانید از بانکوک به مقصد چیانگ مای سوار قطار شوید و سپس با اتوبوس‌های سبز خود را به چیانگ رای برسانید.

۱۷ مرداد ۱۳۹۹

نظرات کاربران