گردشی یک روزه از مقصد کوش آداسی

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
گردشی یک روزه از مقصد کوش آداسی

کوش آداسی دیدنی‌های بسیاری دارد و همه می‌دانیم که مراکز تفریحی آن می‌تواند تا روزها شما را درگیر خودش کند. اما دیدنی‌های این شهر نسبتا کوچک، تنها در مرزهای آن واقع نشده و اگر پا را فراتر از آن بگذارید، می‌توانید در گردش‌های یک روزه، نقاط دیدنی بسیار بیشتری را در سفر با تور ترکیه در اطراف کوش آداسی مشاهده کنید.

به همین دلیل ما قصد معرفی چند سفر یک روزه از مقصد کوش آداسی را به شما داریم که شما می‌توانید طی چند ساعت این مکان‌ها را دیده و شب دوباره به هتل بازگردید.

 

پاموکاله

تورهای زیادی از کوش آداسی به مقصد پاموکاله برگزار می‌شود که دلیل آن نیز جذابیت وصف‌نشدنی این منطقه‌ی دیدنی است. جایی که چشمه‌های آب گرم در یک سراشیبی به گونه‌ای این سال‌ها به پایین حرکت کرده‌اند که با نشست مواد معدنی آب، استخرهایی طبیعی به رنگ سفید را ساخته و منظره‌ای بی‌بدیل را به جا گذاشته‌اند.

 

۵ جاذبه دیدنی نزدیک به کوش آداسی

این تورها عموما چیزی حدود ۸ ساعت به طول می‌انجامد و شما مسیر دو ساعت و نیمه را به این محل رفته و بر می‌گردید و می‌توانید برای مدتی در آب این استخر‌های طبیعی زیبا شنا کرده، عکس‌هایی دیدنی بگیرید و همچنین از خرابه‌های یونانی یک اقامتگاه زیبا نیز در بالای تپه دیدن کنید. این مکان در واقع یک اسپای طبیعی با قدمتی بیش از ۲ سال است و شما می‌توانید اطراف آن، چند معبد جذاب و همچنین نقاط دیدنی طبیعی زیادی را مشاهده نمایید.

پارک ملی دیلک (Dilek)

برای سفر به پارک ملی دیلک کوش آداسی ‌راه‌های زیادی وجود دارد. شما می‌توانید در تورهای معمولی شرکت کرده و به دیدن طبیعت زیبای این منطقه بروید، یا این که در جیپ سواری که یکی از سافاری‌های هیجان‌انگیز در کوش آداسی است شرکت کرده و در طول راه تجربه‌ای هیجان انگیز را در تور کوش آداسی از سر بگذرانید.

 

بازدید از بهترین غارهای کوش آداسی

خیلی از محلی‌ها آن را به نام "پارک ملی" می‌شناسند، جایی که نه تنها جنگلی سرسبز دارد، بلکه بخش‌های ساحلی، کوه‌های زیبا و تنوع جانوری آن، از جمله دلایلی خواهند بود که به خاطرشان پیشنهاد می‌کنیم حتما از این مکان زیبا دیدن کنید. یکی از جذاب‌ترین بخش‌های سفر شما به دیلک، تماشای پرندگان متنوع و شنیدن صدای آواز خواندنشان در بین درختان خواهد بود، اما اگر با سافاری به این منطقه بروید، می‌توانید در رودهایی که در دیلک جریان دارد قایق سواری هم کنید.

افسوس

کم‌تر کسی است که نام این شهر باستانی مهم در ترکیه را نشنیده باشد. خوشبختانه افسوس از کوش آداسی تنها ۱۸ کیلومتر فاصله دارد و شما می‌توانید بدون تور، خودتان به راحتی به این مکان زیبا رفته و معماری ابنیه یونان باستان را در یکی از بهترین شکل‌های خود، به چشم ببینید.

 

معرفی برترین هتل‌های ۴ ستاره کوش آداسی

دیدنی‌های زیادی در این شهر تاریخی وجود دارد که چند ساعتی از شما زمان خواهد برد تا بتوانید تمام آن‌ها را کنکاش کنید. اما بدون شک یکی از مهم‌ترین آن‌ها کتابخانه سلسوس است که زمانی میزبان بیش از ۱۲ هزار جلد کتاب خطی و سنگی بود و در نهایت به عنوان مکانی برای دفن سلسوس نیز در نظر گرفته شد. ورزشگاه ودیوس، کلیسای مریم مقدس، میدان ورلانوس و حمام‌هایش، آرکادیان و بسیاری دیدنی‌های دیگر در افسوس وجود دارد که آن را به یکی از جذاب‌ترین محل‌ها در اطراف کوش آداسی بدل می‌کند.

برگاما

برگاما نام منطقه‌ای در شمال ازمیر است که چند ویرانه‌ی تاریخی مهم همچون پرگامون را در خود دارد. بسیاری از بناهایی که حالا در این بخش از ترکیه می‌بینید، پیشینیه‌شان به قرون ۶-۷ قبل از میلاد مسیح بر می‌گردد. برگاما حدودا دو ساعت از کوش آداسی دور است و هم خودتان می‌توانید به صورت شخصی از آن بازدید کنید و هم این که در تورهای گردشی شرکت نمایید که البته وجود راهنمای انگلیسی زبان در چنین گردش‌هایی، می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

 

شهر باستانی میلتوس در کوش آداسی

از نقاط دیدنی برگاما همانطور که گفتیم، اول باید از شهر باستانی پرگامون یاد کرد. این شهر که روی برآمدگی تپه‌های کاله واقع شده دیدنی‌های بسیاری همچون معبد آتنا، معبد دمتر و کتابخانه مشهور پرگامون را در خود میزبانی می‌کرده است که گفته شده بیش از ۲۰۰ هزار جلد زمانی در این کتابخانه نگهداری می‌شده. در بخش دیگری از این منطقه تاریخی، آکروپل را می‌بینید که از طریق تله کابین می‌توانید به آن‌جا رفته و از این مکان دیدن کنید. خرابه های آسکلپیوس، هفت کلیسا و محراب زئوس تنها بخشی از دیدنی‌های دیگری است که در برگاما انتظار شما را می‌کشند.

۱۲ آذر ۱۳۹۹

نظرات کاربران