سفر یک روزه از کوش آداسی به دهکده‌ی شیرینجه

جاذبه‌های گردشگری کوش آداسی
سفر یک روزه از کوش آداسی به دهکده‌ی شیرینجه

کوش آداسی یکی از شهرهای بسیار زیبای ترکیه است، اما چند باری که به این شهر سفر کنید، دوست دارید به اطراف آن نیز رفته و جاذبه‌های کمی دورتر از شهر را نیز تجربه کنید. خوشبختانه این شهر از آن دست مناطقی است که در اطراف خود دیدنی‌های بسیاری دارد. یکی از این دیدنی‌ها که اتفاقا در سفر با تور آنتالیا نیز می‌توانید به دیدنش بروید، دهکده یونانی شیرینجه است که داستان جالبی دارد و پیشینه آن به قرن ۱۹ میلادی بر می‌گردد. با ما همراه باشید تا برایتان از این دهکده‌ی زیبا بیشتر بگوییم.

 

چطور به شیرینجه برویم؟

قبل از هر چیز بگذارید بگوییم چطور می‌توان به شیرینجه رفت. شیرینجه ۱۲ کیلومتر از افسوس و ۳۰ کیلومتر از کوش آداسی فاصله دارد و این فاصله‌ی نسبتا کم باعث می‌شود دسترسی به آن از آنتالیا و کوش آداسی به راحتی صورت گیرد. البته راحت‌ترین راه گرفتن تورهای کوش آداسی به شیرینجه است که جدا از هزینه‌ی بیشتر، تنها ۴ ساعت طول این تور بوده و زمان کمی خواهید داشت تا در دهکده به گردش بپردازید.

 

بهترین زمان برای سفر به کوش آداسی

شیرینجه

 

اگر از ماشین کرایه‌ای استفاده کنید، نیم ساعته به شیرینجه می‌رسید. در غیر این صورت به ایستگاه dolmus بروید و با هزینه ۱۰ تا ۱۲ لیری سوار اتوبوس‌هایی به مقصد این دهکده شوید. این اتوبوس‌های هر نیم ساعت حرکت می‌کنند و حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد تا به شیرینجه برسند.

 

چرا به شیرینجه بروید؟

شیرینجه دهکده‌ای کوچک، سرسبز و بسیار زیباست که نمایانگر دهکده‌های قدیمی یونانی و ترکی برای شماست. وقتی در قرن ۱۵ میلادی دهکده را بنا کردند، نام آن را Çirkince گذاشتند که به معنی "زشت" بود، اما بعدها در سال ۱۹۲۶ نام آن تغییر کرد و حالا اسمش به معنی "دلپذیر" است. هر جای این دهکده که قدم بگذارید، تلفیق خانه‌ها با درختان و گل‌ها را خواهید دید که نمایی بسیار دیدنی پیش چشمان شما باز می‌کنند.

 

شیرینجه

 

مردم خونگرم این دهکده‌ی کوچک در خانه‌هایی زندگی می‌کنند که عموما از معماری دو طبقه بهره برده و بسیاری از خانه‌ها دارای بالکن‌هایی هستند که زیر سقف شیروانی آن‌ها ساخته شده است. رنگ سفید و شیروانه‌های زیبا از دور به شکلی است که انگار دارید به یک نقاشی از دهکده‌ای در قرن ۱۷ نگاه می‌کنید. اما در پس پرده‌ی تمام این نوستالژی‌ها، دنیای مدرن کاملا در این دهکده نفوذ کرده و شما اینترنت پر سرعت خواهید داشت و ماشین‌های مدرن شما را به و از دهکده جا به جا می‌کنند. اما در خود دهکده به واسطه‌ی کوچه‌های باریک، خبری از ماشین‌ها نیست و همین آرامش باعث شده واقعا شیرینجه جایی عالی برای یک روز آرامش‌بخش باشد.

 

کوش آداسی، سرزمین جادویی سازه‌های باستانی

شیرینجه

 

در کنار زیبایی‌های بصری، خوراکی‌های خوشمزه‌ی شیرینجه را نباید فراموش کرد که همگی به صورت ارگانیک در خود دهکده به دست می‌آید. سعی کنید زمانی به این دهکده برسید که یک صبحانه عالی را در کافه‌های تجربه کنید. یک صبحانه کامل ترکی در دهکده‌ای زیبا که همه چیزش به صورت اورگانیک خواهد بود. در ساعات مختلف روز می‌توانید بانوانی را ببینید که در تنورهای خانگی به پخت نان مشغولند، نگران نباشید شما می‌توانید نزدیک رفته و پخت نان به دست این بانوان هنرمند را تماشا کنید.

شیرینجه به واسطه‌ی تمام زیبایی‌ها و جذابیت‌هایی که دارد، این روزها نه تنها میان گردشگران ترک محبوب است، بلکه بسیاری از گردشگران خارجی نیز در سفر با تور کوش آداسی یا آنتالیا سراغ آن را می‌گیرند، به همین خاطر آخر هفته‌ها مخصوصا فصول گرم، شلوغ می‌شود و زمان مناسبی برای رفتن به شیرینجه نخواهد بود.

 

بهترین رستوران‌های آنتالیا برای خوردن صبحانه‌ ترکی با منظره‌ای از ساحل و جنگل

شیرینجه

 

خرید در بازار شیرینجه

با توجه به گردشگران زیادی که این روزها به شیرینجه می‌روند، بازار این دهکده نیز رونق بسیار خوبی گرفته است و شما می‌توانید در آن خریدهای جالبی داشته باشید. بدون شک خوراکی‌های ارگانیک این بازار بهترین گزینه هستند، ما برای گردشگران خرید چیزهای دیگر بیشتر جذاب است. زیور آلات خاص و دست سازی در این روستای اورتودوکس به فروش می‌رسد که از گزینه‌های عالی برای خرید محسوب می‌وشند. همچنین کارهای سفال و چوب نیز در بازار شیرینجه به فروش می‌رسد که می‌توانید از آن‌ها نیز تهیه کنید. در آخر فراموش نکنید که یک قهوه ترک نیز در این بازار نوش جان کنید که طعم آن هیچ گاه از یادتان نخواهد رفت.

۱۹ آذر ۱۳۹۸

نظرات کاربران