تجربه خوردن شام در بهترین کروزهای بسفر

جاذبه‌های گردشگری استانبول
تجربه خوردن شام در بهترین کروزهای بسفر

بسفر از زیبایی‌های غیر قابل چشم‌پوشی در استانبول است، که همانطور که در طول تاریخ از طریق آن حملات زیادی به شهر شده اما موهبت‌های فراوانی چه تجاری چه گردشی به رونق استانبول بخشیده است. امروزه که دوره ثبات و آرامش این شهر تاریخی است، دور تا دور بسفر با مسیرهای پیاده‌روی، هتل‌های زیبا و لاکچری استانبول، انواع کافه‌ها و رستوران‌های روباز پوشیده شده و فرصت فوق‌العاده‌ای برای گردشی کامل در این قسمت زیبای شهر ارائه می‌دهند. با این همه هیچ چیز نمی‌توان در تور استانبول به اندازه کروزهای بسفر به یادماندنی و خاطره‌انگیز باشد. توصیه می‌کنیم خوردن شام در بهترین کروزهای بسفر را از دست ندهید.

 

انتظاراتی که از این کروز می‌رود

اولین نکته‌ای که اینجا باید به آن اشاره کنیم این است که به طور کلی دو نوع کروز در طول روز به بسفر انجام می‌شود. دسته اول کروزهایی هستند که ارزان‌تر هستند، بلیط می‌خرید و با کشتی مسافربری مسیری را در آب سفر کرده و زیبایی‌های استانبول را تماشا می‌کنید. اما دسته دوم کروز‌های گران‌تری هستند که گردش در بسفر را همراه با برنامه‌های سرگرم کننده و میزهای رنگی خوراکی و غذا ارائه می‌دهند. فرقی نمی‌کند چه زمانی باشد بسفر و منظره آن در هر حالی زیباست. هر شب حدود ۵ هزار نفر در کروزهای شام بسفر استانبول شرکت می‌کنند، که می‌تواند تاکید محکمی بر این ادعای ما باشد.

 

بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

  • منوی رایج شام در کروز

غذای اولیه: غذاهای اولیه معمولا از طیفی از غذاهای عثمانی، انتخاب پنیرها، بشقاب گوشت سرد و دودی، اسپرینگ رولت‌های مخصوص سلطان، گزینه‌های عجیب و غریب شاهانه، و بشقاب گوشت سرد و دودی برای سرو می‌شود.

کورس اصلی غذا: کورس اصلی کاملا شاهانه بوده و به شما دست بازی برای انتخاب بین غذاهای کبابی، کوفته با برنج و سیر، استیک با سس قارچ، کباب سینه مرغ اسپرینگ، غذاهای دریایی، یا غذاهای توصیه سرآشپز و انواع استیک‌ها ارائه می‌دهد.

غذای گرم: شیرینی‌ها و پیراشکی‌های شکم‌پر.

سالاد: سالاد فصلی با ذرت و سس

دسر: گزینه‌های ترکی و میکس

میوه: مخلوطی از میوه‌های فصلی

نوشیدنی: طیفی از نوشیدنی‌های نامحدود محلی

  • سرگرمی‌های رایج

در کروز بسفر معمولا برنامه‌های سرگرمی مختلفی برای مهمانان در نظر می‌گیرند تا چند ساعت گردش دریایی را به بهترین نحو برای‌شان رقم بزنند. عموما از بین برنامه‌هایی مثل: رقص ترکی، نمایش رقص سما، رقص عربی، موسیقی کلاسیک ترکی، نمایش‌های فولکلور، و همچنین آوازخوانی خوانندگان بین‌المللی و دی جی بر روی عرشه یکی دو موردی انتخاب شده و اجرا می‌شود.

کروز شام و تفریح Istanbul City Tour

این سفری ۳:۳۰ ساعته است که در آن شما از گردشی بین قاره‌ای همراه با نمای شگفت‌انگیز بناهای تاریخی از امپراتوری‌های بیزانس و عثمانی لذت خواهید برد. برنامه تفریحی آنان نیز شامل رقص و آواز می‌شود و با سه کورس شام ترکی و بین‌المللی و اجرای موسیقی سنتی از شما میزبانی می‌کند. شما با سفر در این کشتی لوکس و بادبانی حس رفتن به اعماق داستان‌ها را پیدا خواهید کرد. سوار کردن شما از درب هتل و برگرداندن، طیفی از نوشیدنی‌های محلی و سرگرمی‌های متنوع از دیگر ویژگی‌های این کروز است.

قیمت بلیط: ۵۴ یورو

 

۷ دلیل برای بازدید از تنگه‌ی بسفر استانبول

کروز شام شرقی بسفر، Aussie Tours

این کروز که برنامه‌های متنوعش شامل موسیقی کلاسیک ترکی، رقص عربی، سما دراویش، نمایش‌های فولکلور، و همچنین آوازخوانی خواننده بین‌المللی و دی جی بر روی عرشه می‌شود، همراه با نمایی فوق‌العاده دیدنی و شگفت‌انگیز از استانبول و جاذبه‌هایش برای شما گردشی فرامو نشدنی را رقم می‌زند. این کروز نیز ۳:۳۰ ساعته بوده که در طی آن با قرار گرفتن بین چراغ‌های زرد و نارنجی شب حس و حالی رویایی را تجربه خواهید کرد. غذاها بسیار عالی و خوشمزه هستند، مخصوصا نوای موسیقی ترکی نیز به آن سمت و سویی فرهنگی می‌بخشد. آن‌ها شما را از هتل برمی‌دارند و در نهایت شما را به اقامتگاه‌تان باز می‌گردانند. در واقع اصلا لازم نیست نگران چیزی باشید.

قیمت بلیط: ۴۰ یورو برای هر نفر

 

از گالاتا تا قایق سواری در تنگه بسفر استانبول

 

کروز شام و سرگرمی، Istanbul Welcome Card

این تور گردشی دریایی که توسط گروه IWC برنامه‌ریزی و راه‌اندازی شده یکی از معروف‌ترین و لوکس‌ترین کروزهای شام بسفر است که ظرف 3 ساعت برنامه فشرده گردشی بهترین تجربه‌تان در استانبول را برای‌تان رقم می‌زند. در طی این گردش از شما با شامی عالی و خوشمزه، میوه و دسرهای رنگی پذیرایی می‌کنند. شما در طول مدت عبورتان می‌توانید اصلی‌ترین جاذبه‌های بسفر همچون مسجد آبی استانبول، کاخ دولماباغچه، کاخ توپکاپی در استانبول، برج مایدن، کاخ بیلربیگی، پل بسفر را از زاویه‌ای متفاوت و تماشایی تماشا کنید.

روزها و ساعات حرکت: روزانه در ۲۰:۰۰

محل حرکت: اسکله Kabatas Dentur Avrasya

قیمت بلیط: ۵۰ یورو

۲۸ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران