خوردن صبحانه با چشم اندازی به بسفر

جاذبه‌های گردشگری استانبول
خوردن صبحانه با چشم اندازی به بسفر

دوستداران بسفر، خوش آمدید! حتما درباره این تنگه افسانه‌ای شنیده‌اید، اینطور نیست؟ حداقل باید در مورد داستان آیو شنیده باشید که پس از اینکه به گاوی تبدیل شد تا برای همیشه سرگردان شود، در سرگردانی خود از اینجا عبور کرد. و در عبور از این تنگه، موفق شد با پرومتئوس دیدار کند و مجددا به انسان بدل شود و از آن پس، با نام هرکول به زندگی‌اش ادامه دهد. بعدها جایی که آیو از آن عبور کرده بود، با نام بسفر شهرت یافت.

اما گذشته از این افسانه هیجان انگیز، باید بگوییم این محدوده یکی از بهترین مکان‌ها برای به جا آوردن یکی از مهمترین سنت‌های ترکی یعنی صرف صبحانه ترکی است. در سفر با تور استانبول و در این حوالی، کافه‌ها و رستوران‌های متعددی را خواهید یافت که علاوه بر سرو خوراکی‌های لذیذ، چشم اندازهایی باشکوه و رویایی از بسفر را نیز به مخاطبانشان هدیه می‌دهند.

 

Oba Sultan

علاقمندان به خوراکی! اجازه دهید بهترین مفهومی که تا به حال اختراع شده است را به شما معرفی کنم: بوفه آزاد. آیا می‌توانید چیزی بهتر از غذای نامحدود تصور کنید؟

و اما کافه رستوران Oba Sultan، یکی از بهترین مکان‌ها برای صبحانه بوفه آزاد است. این رستوران که در Balta Limanı، در خط ساحلی ببک قرار دارد، درست در کنار پل بسفر واقع شده و یکی از بهترین و زیباترین مناظر طبیعی را به مخاطبانش هدیه می‌دهد.

توصیه می‌کنیم صبحانه لذیذ خود را با یک فنجان قهوه ترک به پایان برسانید. قیمت صبحانه به تنهایی، برای هر نفر ۱۳ دلار تمام می‌شود. در ضمن این کافه، از ساعت ۷:۳۰ صبح تا ۱۴:۳۰ به روی علاقمندان باز است.

 

گشت و گذاری رمانتیک در استانبول

آدرس: Baltalimani Caddesi No:54 Rumeli Hisari, Istanbul Turkey

 

Lokma 

این مکان، دارای طراحی زیبایی بوده و طرفداران بسیاری دارد. تراس این رستوران که بر تنگه بسفر احاطه دارد، قطعا در نوع خود بی نظیر است. شام خوردن در اینجا در حالی که به دریا و عابران پیاده که در ساحل قدم می‌زنند خیره می‌شوید، می ‌واند بسیار جالب توجه باشد.

اما مفهوم صبحانه Lokma با Oba متفاوت است. زیرا در اینجا یک صبحانه ترکیبی سرو می‌شود. یعنی می‌توانید هر غذایی را خودتان انتخاب کنید. اما به طور طبیعی، با هر چیزی که از منو انتخاب می‌کنید، قیمت افزایش می‌یابد. با این حال، مطمئن باشید که طعم‌های بی نظیر، قیمت را جبران می‌کنند. گفتنی است متوسط هزینه ​​برای صبحانه ۲ نفره، ۳۵ دلار است. اما همانطور که گفته شد، همه چیز بستگی به انتخاب‌های شما دارد.

قویا توصیه می‌کنیم "بورک" را امتحان کنید که یک شیرینی ترکی است که با مواد مختلف پر شده است. شما چند گزینه برای بورک دارید که در میان آنها paçanga böreği (پرشده با پاسترامی، پنیر و فلفل دلمه‌ای)، بیش از سایرین محبوبیت دارد.

آدرس: Rumeli Hisarı, Mahallesi, Yahya Kemal Cd. No:12, 34470 Sarıyer/İstanbul

 

Kuleli Yakamoz

رستوران Kuleli Yakamoz، احتمالا در شمار اولین مکان‌هایی است که در طبقه بندی صبحانه با منظره بسفر به ذهن خطور می‌کند. نمی‌شود لذت بودن در این مکان را با کلمات توصیف کرد. این غذاخوری در Çengelköy واقع شده که منطقه ای در سمت آناتولی است، درست در کنار مدرسه نظامی معروف Kuleli، در یک نقطه دنج که البته امتیازی برای این مکان به شمار می‌آید.

با صبحانه بوفه آزاد و گزینه‌های مختلف گیاهی، تراس دوست داشتنی، مناظر باشکوه و پرسنل حرفه‌ای این مکان مشتریان وفادار بسیاری را به سوی خود جذب می‌کند. گفتنی است متوسط قیمت برای صبحانه ۲ نفره، ۲۰ دلار است.

 

قهوه ترک در بهترین مکان‌های استانبول

آدرس: Kuleli Mah. Kuleli Cad. No:69 Kandilli, Uskudar, Istanbul Turkey

 

Divan Brasserie Bebek

اینجا نیز برای کسانی که عاشق صبحانه باکیفیت و کامل ترکی هستند، عالی است. البته لازم به ذکر است که این غذاکده، در سراسر ترکیه شعبه هایی دارد. اما اگر به دنبال حظ بصری در حین خوردن و آشامیدن هستید، قویا شعبه بسفر را به شما توصیه می‌کنیم. این شعبه نه تنها درست در کنار بسفر واقع شده و مناظر شگفت انگیزی را برای مخاطبانش به ارمغان می‌آورد، بلکه لذیذترین غذاهای سراسر کشور را ارائه می‌کند. هر چند در مقایسه با سایر رستوران‌های بوفه آزاد، گزینه‌های زیادی در منو وجود ندارد، اما تضمین می‌کنیم که هر آنچه انتخاب کنید، ذائقه‌تان را راضی خواهد کرد.

در ضمن متوسط قیمت ​​برای یک صبحانه ۲ نفره، تقریبا ۴۰ دلار است، اما این قیمت شامل نوشیدنی‌های الکلی نیز می‌شود. قیمت یک صبحانه متوسط، ​​طبیعتا بسیار کمتر از این خواهد بود.

آدرس: Bebek, Cevdet Paşa Cd. No: 28/A, 34342 Beşiktaş/İstanbul

 

House Café Ortaköy

یکی دیگر از مکان‌های مورد علاقه مردم محلی برای صرف صبحانه، این کافه است که معمولا شلوغ بوده و خصوصا یکشنبه‌ها جای سوزن انداختن نیست. بنابراین رزرو میز، از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. در ضمن شما می‌توانید آخر هفته، فقط بین ساعت ۹ صبح تا ۱۰ صبح کار رزرو را انجام دهید.

این غذاکده نیز دارای چندین شعبه بوده اما شعبه بسفر، به دلیل برخورداری از چشم اندازهای زیبا شهرت خاصی دارد. گفتنی است این رستوران، واقعا بزرگ است و در ضمن دارای ۲ تراس وسیع بوده و نهایتا ظرفیت پذیرش ۴۵۰ نفر را داراست.

از طرفی، اجرای دی جی در این مکان نیز بسیار طرفدار دارد و آنرا به مقصدی محبوب برای رویداهای خاص بدل می‌کند. برای صبحانه، گزینه بوفه آزاد ندارید. بلکه باید از منوی موجود، هر کدام را خواستید انتخاب کنید و البته توصیه می‌کنیم از خوردن منمن غافل نشوید. در نهایت باید بگوییم میانگین قیمت یک صبحانه ۲ نفره، ۳۰ دلار است.

 

خرید در اطراف میدان تقسیم استانبول

آدرس: Maltepe, Yıldız, Salhane Sk. No:1, 34349 Beşiktaş/İstanbul

 

Le Vapeur Magique

این کافه که در میان یک قایق در قلب بسفر حرکت می‌کند، نویدبخش یک تجربه جادویی از شکم گردی در سفر با تور استانبول خواهد بود. کافی است تصور کنید که در وسط تنگه بسفر، سوار بر قایق بوده و به مدت ۲ ساعت در حال گشت و گذار هستید و در حالی که این فضای شگفت انگیز را در طبیعت و کنار مرغان دریایی هستید، به خوردن و آشامیدن می پردازید. عالی نیست؟

ناگفته نماند که این قایق، در واقع یک قایق خط شهری تاریخی بازسازی شده است. در مورد صبحانه، شما یک صبحانه ترکیبی نامحدود آنتاکیا در پیش رو خواهید داشت. باور کنید که عاشقش می‌شوید!

در ضمن متوسط قیمت ​​برای یک صبحانه ۲ نفره، ۳۵ دلار است. و از آنجایی که شامل یک تور بسفر نیز می‌شود، این مبلغ واقعا منصفانه است. گفتنی است زمان حرکت برای "تور بسفر با صبحانه" ساعت ۱۱:۳۰ صبح در روزهای سه شنبه، چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه و همچنین ساعات ۱۰ صبح و ۲ بعد از ظهر در روزهای شنبه و یکشنبه است. بندر حرکت و ورود قایق نیز، بندر بورنو در منطقه فاتیح در سمت اروپایی استانبول است.

آدرس: Hoca Paşa, Kennedy Cd., 34110 Fatih/İstanbul

 

Mangerie

این رستوران ساده و دنج که به دور از شلوغی‌های استانبول، در محله ببک واقع شده است نیز به منظره باشکوه بسفر دید دارد. در مورد صبحانه باید بگوییم بوفه آزاد در کار نیست اما در هر صورت منو، انواع گزینه‌های باکیفیت و لذیذ را به شما ارائه می‌دهد که در این میان، تخم مرغ بندیکت و پروسکویتو طرفداران بیشتری دارند.

همچنین می‌توانید بشقاب ویژه این غذاکده را سفارش دهید که یک صبحانه کامل ترکی همراه با تمام مواد اولیه از جمله گوجه فرنگی، زیتون، پنیر و کره را شامل می‌شود. قهوه نیز کیفیت خوبی دارد. همچنین، اگر شیرینی دوست دارید، حتما از براونی امتحان کنید.

گفتنی است متوسط قیمت ​​برای یک صبحانه ۲ نفره، فقط ۳۵ دلار است. در نهایت اگر نمی‌خواهید ساعت‌ها در صف منتظر بمانید، حتما از قبل میز رزرو کنید، زیرا این غذاکده محبوبیت بالا و مشتریان فراوانی دارد.

 

تجربه ۷ تفریح هیجان‌انگیز در استانبول

آدرس: Bebek, Cevdet Paşa Cd. No:69, 34342 Beşiktaş/İstanbul

 

Villa Bosphorus

این رستوران که پای پل بسفر واقع شده و به سرو غذاهای دریایی لذیذ و باکیفیتش شهرت دارد، در عین حال یکی از مکان‌های محبوب برای صرف صبحانه است. اینجا بسیار شیک و مجلل بوده و مناظر عالی و طعم‌های بی نظیر را برای مشتریان به ارمغان می‌آورد. بعلاوه این مکان دارای سالن VIP، اتاق شومینه، اتاق جلسه برای شام کاری، یک باغ زمستانی با ظرفیت ۳۰۰ نفر و یک تراس جذاب برای شب‌های تابستانی با ظرفیت ۴۰۰ نفر است.

البته در منوی این غذاکده، گزینه‌های زیادی برای صبحانه وجود ندارد. با این حال، مطمئنا با شکمی سیر و با رضایت کامل اینجا را ترک خواهید کرد! گفته می‌شود صبحانه ترکیبی باکیفیت، در سینی‌هایی بزرگ‌تر از اندازه متوسط ​​ارائه می‌شود.

خدمات سریع و پرسنل مهمان نواز نیز، به مزایای بودن در این مکان رویایی می‌افزایند. در ضمن متوسط قیمت ​​برای یک صبحانه ۲ نفره ۴۰ دلار است که با توجه به سطح کیفیت و خدمات، بسیار منصفانه است. اینجا یکی از بهترین مکان‌ها برای دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه بوده و با توجه به طرفداران پروپا قرص، این غذاکده همیشه شلوغ است. بنابراین اگر به مکانی دنج و آرام‌تر فکر می‌کنید، شاید اینجا گزینه مناسبی برایتان نباشد.

آدرس: Beylerbeyi, Beylerbeyi İskele Cd. 18 A D:18 A, 34676 Üsküdar/İstanbul

 

Gardens of Garbo

Gardens of Garbo که ارزش جدیدی به بخش آناتولی افزوده است، در حال حاضر به یکی از مکان‌های محبوب دورهمی شهر تبدیل شده است. این غذاکده تازه تاسیس، مدرن و شاد، در خط ساحلی مودا در کادیکوی واقع شده و در حالی که در یک باغ زیبا نشسته‌اید، می‌توانید نظاره‌گر زیبایی‌های بسفر باشید.

اگرچه این مکان بیشتر به خاطر سرو غذاهای بین‌المللی برای ناهار و شام و معروف است و خصوصا پیتزاهایش واقعا عالی هستند، اما گزینه‌های صبحانه نیز بسیار غنی و پرطرفدارند. با انتخاب بشقاب خیار و گوجه فرنگی، عسل و خامه، کره، نوتلا، دونات‌های پیشی، زیتون، سیب زمینی سرخ کرده، تخم مرغ و غیره می‌توانید ظرف صبحانه‌تان را تکمیل کنید. در ضمن گزینه‌های پنیر نیز بسیار متنوع بوده و توصیه می‌کنیم  پنیر خامه‌ای گیاهی Otlu Krem Peynir را امتحان کنید. و اما متوسط قیمت ​​برای یک صبحانه ۲ نفره، ۲۰ دلار است.

 

کامل‌ترین راهنمای سفر به استانبول

آدرس: Caferağa, Moda Cd. No:192-3, 34710 Kadıköy/İstanbul

 

Boon 

این کافه رستوران که در نقطه‌ای خلوت در Çengelköy (در سمت آناتولی) قرار دارد، بهترین انتخاب برای صرف یک صبحانه مقرون به صرفه و در عین حال تماشای منظره عالی بسفر است. به خصوص در شب‌های گرم تابستان، نشستن در تراس و تماشای تنگه بسیار لذت بخش است.

گفتنی است این فضا بزرگ بوده و پرسنل نیز مهربان و حرفه‌ای هستند. این مکان تنها ۲ گزینه برای صبحانه ارائه می‌دهد، اما یکی از دیگری خوشمزه‌تر و کامل‌تر هستند. می‌توانید یک صبحانه ترکیبی برای ۲ نفر، شامل ۲۰ ماده غذایی سفارش دهید یا می‌توانید یک بشقاب صبحانه با ۱۳ گزینه را تهیه کنید. در هر صورت به بهترین نحو، سیر خواهید شد.

مزیت این ۲ گزینه این است که چای، به تعداد دفعات نامحدود نیز سرو می‌شود. از طرف دیگر، باید گفت سرویس صبحانه در روزهای هفته، ۸:۳۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر بوده و روزهای شنبه و یکشنبه بین ساعت ۸:۳۰ صبح و ۱۵ می‌باشد. بعلاوه متوسط قیمت برای یک صبحانه ۲ نفره، فقط ۱۰ دلار است.

آدرس: Çengelköy, Kara Sk. 1A D:B, 34680 Üsküdar/İstanbul

 

Sardunya Karaköy

و در پایان این سفر مجازی و خوش منظره، سری می‌زنیم به این کافه رستوران که یک بهشت ​​غذاهای دریایی به شمار می‌آید، هر چند که صبحانه‌هایش نیز شهرت فراوانی دارند. این غذاکده در منطقه دوست داشتنی کاراکوی، در سمت اروپایی واقع شده و مکان خوبی برای تماشای تنگه بسفر است. جالب است بدانید این رستوران، نام خود را از گل‌های پلارگونیوم (شمعدانی) گرفته است و از این گل‌ها به وفور در طراحی دکوراسیون استفاده می‌کند.  

این غذاکده، یک وعده صبحانه ترکیبی را سرو می‌کند و شما گزینه‌های بسیاری در سینی صبحانه‌تان خواهید داشت.  مرباهای خانگی که از میوه‌های فصلی تهیه می‌شوند، و همچنین گرانولا دارچین و آب میوه‌های تازه این مکان، بسیار معروف هستند.

 

بهترین رستوران‌های منطقه بی‌اغلوی استانبول

قیمت متوسط ​​برای صبحانه یک نفره، ۱۵ دلار است. البته این قیمت در مقایسه با سایر همتایانش گران است، اما مطمئنا مناظر و خدمات و کیفیت بالای غذاها، ارزش این قیمت را دارند. در ضمن سرویس صبحانه، بین ۱۰ صبح تا ۱۴ بعد از ظهر ارائه می‌شود. در انتها توصیه می‌کنیم برای آشنایی با سایر جذابیت‌های صبحگاهی در حوالی این تنگه، مقاله
صبحی را در کنار تنگه بسفر، همچون محلی‌ها سر کنید، را نیز مطالعه کنید.

آدرس: Ömer Avni, Meclis-i Mebusan Cd. No:22, 34427 Beyoğlu/İstanbul

۲۲ مرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران