غذاخوری‌های مناسب کودکان در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
غذاخوری‌های مناسب کودکان در استانبول

همانطور که می دانید قرار نیست که در سفر با تور استانبول، فقط به شما خوش بگذرد! کودک دلبندتان نیز به امکانات رفاهی احتیاج دارد. و اما اگر نگران پیدا کردن مکان های غذایی مناسب برای او هستید، بدانید که پیدا کردنش چندان دشوار نیست. در واقع استانبول، به پذیرایی سخاوتمندانه از کودکان شهرت دارد و آنها را مجذوب خود می کند و ترک ها از کودک پسندترین مردمان دنیا به شمار می آیند. کافی است سری به مقاله ۷ جاذبه‌ی گردشگری استانبول که باید همراه کودکانتان ببینید، بزنید تا برخی از این جلوه‌های کودک دوستی را بیابید.

حتی در برخی از رستورانها می توانید مراقبینی برای فرزندتان پیدا کنید تا لحظاتی با آرامش به صرف غذا بپردازید. ما نیز در این مقاله قصد داریم به گشت و گذار در میان بهترین کافه‌ها و رستوران‌های مناسب کودکان در استانبول بپردازیم.

 

Çiya

در سفر با تور استانبول پیشنهاد می‌کنیم که حتما به محله کادیکوی در سمت آسیایی استانبول بروید. کافی است با یک کشتی از تنگه بسفر عبور کنید و سپس در بازار مشهور این منطقه که مملو از رستوران‌ها، فروشگاه‌های مواد غذایی و غرفه‌های میوه و سبزیجات است به راهتان ادامه دهید. گفتنی است که رستوران Çiya در این محدوده بهترین مکان برای صرف نهار است، زیرا ده‌ها غذای متنوع از جمله برخی کباب‌های ساده و مناسب کودکان را ارائه می‌دهد و دارای صندلی‌هایی در فضای باز است.

Yelken

این رستوران، یکی از زیباترین نقاط ینی کوی با چشم اندازی دیدنی از بسفر به شمار می‌آید که هم برای کودکان و هم بزرگسالان اوقاتی بسیار لذت بخش را همراه با غذاهای مدیترانه‌ای فراهم می‌کند.

 

اردوهای تابستانی برای کودکان در استانبول

کافه Molly

این کافه کوچک و جذاب در محله گالاتا استانبول، استراحتگاهی عالی برای فرار از شلوغی‌های خیابان استقلال به شمار می‌آید. این مکان که توسط یک مهاجر کانادایی به نام مولی اداره می‌شود، دارای منوی خانگی کوچک و لذیذی برای صبحانه و نهار است و البته دسرهایش خصوصا کیک هویج آن نیز بسیار محبوب کودکان است. قهوه‌های عالی و وای فای رایگان در این کافه مهیج، انتظارتان را می‌کشد. در اینجا صندلی بلند نیز وجود ندارد و این امر راحتی کودکتان را تضمین خواهد کرد.

Urza

مهمانان این کافه رستوران، این شانس را دارند تا از خوردن غذا و دسر در باغ‌های سرسبز لذت ببرند. در اینجا غذاهایی بین‌المللی سرو می‌شود و ۴۰۰ صندلی در فضای باز چیده شده است. همچنین این رستوران، امکاناتی برای برگزاری مهمانی تولد فراهم می‌کند. بنابراین اگر سفر به استانبول با تولد کودکتان همزمان بود، می‌توانید با یک جشن در این مکان زیبا او را شگفت زده کنید.

 

رستوران‌هایی با ویوی تنگه بسفر در استانبول

Zuzu

این کافه، یکی از محبوب‌ترین مقاصد برای گردشگران در خیابان بغداد استانبول به شمار می‌آید و در عین حال از امکاناتی عالی برای پذیرایی از کودکان برخوردار است. در این جا اغلب شاهد مراسم متنوعی خواهید بود که به بهانه‌های مختلف برای کودکان برگزار می‌شود. یک اتاق بازی، پرستار کودک و امکاناتی برای برگزاری جشن تولد از ویژگی‌های بارز این کافه زیبا محسوب می‌شوند.

Ronepark

Ronepark، شما را به صرف یک وعده غذایی خوشمزه در کنار دریا و در یک محیط طبیعی مهمان می‌کند. فضای بازی نیز در محیط داخلی و خارجی رستوران، برای کودکان فراهم شده است. پرستار کودک، یک باغ وحش کوچک، صندلی کودک و نیز یک منوی لذیذ مخصوص کودکان از امکانات فوق‌العاده این مکان خاطره‌انگیز هستند.

Kırıntı

این کافه رستوران در محله نیشان تاشی استانبول واقع شده و یک استراحتگاه عالی در بالاشهر استانبول به شمار می‌آید. پس از گشت و گذار و خرید از فروشگاه‌های بی‌نظیر این منطقه، می‌توانید برای صرف نهار از غذاهای لذیذ این مکان زیبا لذت ببرید. طراحی باز آن، بهترین امکان را برای مانور کودکان فراهم می‌کند. جالب است بدانید که آخر هفته‌ها نیز، صفی از علاقمندان به لیموناد و چیپس را در این جا خواهید دید. منوی متنوعی از وعده‌های غذایی مناسب کودکان و بزرگسالان و پیشخدمت‌های دوست داشتنی، خاطره‌ای به یاد ماندنی را برای فرزند دلبندتان رقم خواهند زد.

Develi

این کباب خانه، در سال ۱۹۱۲ افتتاح شده و غذاهای آناتولی جنوب شرقی را سرو می‌کند. یافتن یک شعبه از ۵ شعبه آن کار سختی نیست و استفاده از مواد باکیفیت محلی برای تهیه اغذیه به مرور زمان شهرت زیادی را نصیب این مکان کرده است. در اینجا یک اتاق مخصوص بازی کودکان درنظر گرفته شده تا در حالی که بزرگترها به استراحت می‌پردازند و از خدمات رستوران استفاه می‌کنند، کودکان نیز از بازی و تفریح لذت ببرند.

 

بهترین روف رستوران‌ها و کافه‌ها در استانبول

Secret Garden

این رستوران جالب توجه، در میان یک باغ از درختان قدیمی در ینی کوی استانبول واقع شده و همزمان استفاده از فضای باز و بسته را بر اساس شرایط آب و هوایی برای مهمانانش فراهم می‌کند. در این جا می‌توانید از مناظر باشکوه دریا و طبیعت لذت ببرید.

کافه Bridge

این کافه در محله زیبای Nakkaşteppe واقع شده و برای استراحت و تماشای مناظر باشکوه پل بسفر و مساجد واقع در خط افق طرف اروپایی ایده‌آل است.  می‌توانید از نشستن در فضای باز و مجلل کافه لذت ببرید و همراه فرزندتان از نوشیدن یک فنجان قهوه یا چای همراه با دسرهایی بی‌نظیر برخوردار شوید.

 

RB

رستوران RB، منویی منحصر به فرد از غذاهای خوشمزه ترکیه را سرو می‌کند. این رستوران، ۳۵۰ نفر را در خود جای می‌دهد و پرسنلی بسیار مهربان دارد. برای کودکان نیز زمین بازی در فضای باز، پرستار کودک، صندلی و منوی مخصوص کودکان درنظر گرفته شده است.

Wagamama 

ممکن است هنگام سفر به استانبول بخواهید طعمی متفاوت از غذاهای ترکی را نیز امتحان کنید. در این صورت اگر به دنبال خوراکی‌های لذیذ آسیایی هستید، به این رستوران ژاپنی سر بزنید که یک شعبه آن در مرکز خرید کانیون و شعبه دیگرش نیز در مرکز خرید نیشان تاشی واقع شده است. در این جا میزهای بزرگی همراه با کتاب‌ها و وسایل رنگ آمیزی برای کودکان درنظر گرفته شده و گزینه مناسبی برای غذا خوردن، قبل یا بعد از دیدن فیلم در سینمای مرکز خرید به شمار می‌آید.

 

۴ سرآشپز زن مشهور در رستوران‌های استانبول

Kalender Tepe

این رستوران، یک محیط دوست داشتنی و خانوادگی را در فضای باز به مشتریانش هدیه می‌دهد. اینجا مکانی ایده‌آل برای غذاخوردن کودکان نیز هست، زیرا آنها در فضای بیرون احساس راحتی خواهند کرد و در پارک این حوالی به دیدن اردک‌ها و غازها مشغول خواهند شد. البته اینجا مکانی برای لذت بردن بزرگسالان از منوی غنی و محیط زیبای اطراف نیز محسوب می‌شود.

Pasa Garden

طعم‌های ترکی، عثمانی و مدیترانه‌ای در این رستوران انتظارتان را می‌کشند. یک فضای باز برای لذت بردن از وعده‌های غذایی و همچنین یک منطقه چند منظوره خصوصی برای رویدادهای خاص یا شرکتی در اینجا در نظرگرفته شده است. گفتنی است که زمین بازی در فضای باز، پرستار کودک، صندلی و منوهای مناسب کودکان نیز از امکانات بارز این رستوران شیک در منطقه فاتیح هستند.

 

۱۰ رستوران عالی غذاهای ترکی در استانبول

۲۷ مهر ۱۳۹۹ (به‌روز رسانی شده در: 29 خرداد 1400)

نظرات کاربران