بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در تور استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
بهترین فعالیت‌های مناسب کودکان در تور استانبول

تور ترکیه بسیار خانواده محور و دوست‌دار کودکان است و استانبول به عنوان بزرگ‌ترین شهر، نه تنها مناظر تاریخی شگفت‌انگیز، بلکه جاذبه‌های سرگرم‌کننده زیادی را برای خانواده‌های دارای بچه ارائه می‌کند. تور استانبول به خوبی با امکانات رفاهی و سرگرمی که ارائه می‌دهد تضمین کننده روزی شاد برای خانواده‌ها و کودکان است. در این شهر شما می‌توانید همراه خانواده‌تان در موزه‌های موضوعی مختلف و مراکز تفریحی همچون زندگی دریایی، مرکز دیسکاوری لگولند، موزه مادام توسو استانبول و همچنین جاذبه‌های محلی مانند پارک مینیاتورک، پارک جنگلی اسفانبول، مویپارک و دلفیناریوم استانبول روزهای متوالی جذابی را سپری کنید. ما لیستی از سرگرم کننده‌ترین فعالیت‌های کودکان در تور استانبول تهیه کرده‌ایم که درادامه به آن می‌پردازیم.

 

Legoland Discovery Center

این مرکز تفریحی و آموزشی در استانبول جایی برای تفریح و بالا بردن مهارت کودکان ۳ تا ۱۴ سال است. بچه‌ها می‌توانند در اینجا درون میلیون‌ها قطعه لوگو شیرجه بزنند و به دنیای فانتزی‌شان سفر کنند. در این مرکز بچه‌ها می‌توانند در محیطی خلاقانه به کشف علایق‌شان بروند و مهارت‌هایشان را به شما نشان دهند و از فعالیتی که می‌کنند نهایت لذت را ببرند.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۹:۰۰

برای رسیدن به آنجا: از تکسیم از مترو M2 Yenikapı استفاده کنید و به مترو M1b تغییر مسیر داده و به سمت Kocatepe حرکت کنید. لگولند از آنجا تنها ۸ دقیقه فاصله داشته و کل مسیر حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. از سلطان احمد نیز با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید سپس تا ایستگاه متروی آکسارای سه دقیقه پیاده‌روی کنید و با مترو M1b به سمت Kocatepe بروید لگولند از آنجا تنها ۸ دقیقه فاصله داشته و کل مسیر حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد.

 

۴ پارک ماجراجویی جذاب در استانبول

آدرس: Legoland Discover Center, Forum Istanbul Shopping Mall, Kocatepe Mahallesi, Paşa Caddesi, Bayrampaşa.

 

Madame Tussauds Wax Museum

شعبه استانبول موزه معروف مادام توسو با ۶۰ ستاره بین‌المللی و ترک در بهترین خیابان استانبول، خیابان استقلال واقع شده است. شما در بازدیدی خانوادگی می‌توانید با ستاره‌های معروف جهانی همچون مایکل جکسون، باب مارلی، مدونا، ریحانا، لیدی گاگا، مرلین مونرو، بروس ویلیس، جانی دپ، برد پیت، محمد علی، یوسین بولت، آلبرت انیشتین، آتاتورک، سلطان مهمت فاتح و بسیاری دیگر آشنا شوید و سلفی بگیرید. در این فعالیت سرگرم کننده می‌توانید آن‌ها ‌را وادار کنید تا حدس بزنند شخصیت‌ها چه کسانی هستند و می‌توانند در مورد بسیاری از زمینه‌ها مانند سینما، تاریخ یا موسیقی چیزهایی یاد بگیرند.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰

برای رسیدن به آنجا: از تکسیم این موزه تنها ۷ دقیقه پیاده تا میدان تقسیم استانبول فاصله دارد. از سلطان احمد می‌توانید با تراموا T1 به کاراکوی بروید. سه دقیقه به ایستگاه پایینی فونیکولار تاریخی "تونل" بروید و تا ایستگاه بالای بی‌اوغلو رانندگی کنید. سپس موزه تا از آنجا موزه حدود ۱۲ دقیقه پیاده روی خواهید داشت.

آدرس: Madame Tussauds, Hüseyinağa Mahallesi, Istiklal Caddesi 56, Beyoğlu, Istanbul

 

Sea Life Istanbul

آکواریوم SEA LIFE Istanbul پنجمین آکواریوم بزرگ جهان با ۴۷ آکواریوم عظیم و ۲۱ دنیای موضوعی است. شما و خانواده‌تان می‌توانید بیش از ۱۵۰۰۰ موجود زیر آب از جمله کوسه، پیرانا، سفره ماهی، عروس دریایی غول پیکر و اختاپوس و ماهی‌های رنگارنگ بی شمار استوایی را کشف کنید. علاوه بر این، می‌توانید از یک تونل شیشه‌ای ۸۳ متری زیر آب عبور کنید و حیوانات زیادی را از همه جهات تماشا کنید. از بزرگ‌ترین مجموعه کوسه‌های اروپا شگفت زده شوید. ۶۱ کوسه از ۱۵ گونه مختلف مانند کوسه‌های سر چکشی، کوسه ببرهای شنی، کوسه‌های صخره‌ای خاکستری و بسیاری دیگر را که با شکوه بالای سرتان شنا می‌کنند، کشف کنید. این آکواریوم قطعا یکی از بهترین کارهایی است که می‌توانید در تور استانبول همراه کودکان انجام دهید.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۲:۰۰ شب

برای رسیدن به آنجا: از تکسیم مترو M2 Yenikapı استفاده کنید و به مترو M1b تغییر مسیر داده و به سمت Kocatepe حرکت کنید. از آنجا تنها ۸ دقیقه فاصله داشته و کل مسیر حدود ۴۰ دقیقه طول می‌کشد. از سلطان احمد استانبول نیز با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید تا ایستگاه متروی آکسارای سه دقیقه پیاده‌روی کنید و با مترو M1b به سمت Kocatepe بروید. از این مسیر هم شما ۸ دقیقه پیاده روی دارید و کل مسیرتان ۴۰ دقیقه طول خواهد کشید.

 

بهترین غذاهای خیابانی در استانبول

آدرس: Sea Life, Forum Istanbul Shopping Mall, Kocatepe Mahallesi, Paşa Caddesi 5/5, Bayrampaşa

 

Fun Lab

در FunLab می‌توانید از بین هشت دسته از بازی‌های ویدیویی و آرکید گرفته تا بازی‌های حماسی و سواری‌های بزرگ برای معتادان به آدرنالین یکی را انتخاب کنید. انواع مختلفی از بازی‌های شبیه سازی و چند بعدی و بازی‌های ویدیویی را خواهید یافت. سواری برای بچه‌های بزرگ‌تر مانند تونل ترسناک و برج به موج و همچنین سواری مناسب برای بچه‌های کوچک نیز وجود دارد. اگرچه چندین شعبه از این مرکز تفریحی در سرتاسر استانبول وجود دارد، اما مرکزی‌ترین و ممتازترین شعبه برای بازدیدکنندگان شعبه‌ای است که در مرکز خرید Cevahir واقع شده.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ صبح تا ۲۲:۰۰ شب

برای رسیدن به آنجا: از تکسیم با مترو M2 به سمت شیشلی بروید و از خروجی که مستقیما به مرکز خرید Cevahir منتهی می‌شود بروید. کل مدت مسیرتان تنها ۱۰ دقیقه طول خواهد کشید. از سلطان احمد با تراموا T1 به Laleli/Üniversite بروید. تا ایستگاه متروی Vezneciler شش دقیقه پیاده روی کنید و با مترو M2 به سمت شیشلی بروید. از خروجی که مستقیما به مرکز خرید Cevahir منتهی می‌شود بروید. کل مدت زمانی که طول می‌کشد تا به فان‌لب برسید حدود ۲۵ دقیقه خواهد بود.

آدرس: Cevahir AVM, Büyükdere Cad. No:22 34400 Şişli, İstanbul

 

Isfanbul Theme Park

پارک موضوعی اسفانبول بزرگ‌ترین مجموعه پارک موضوعی استانبول است که دارای ۴ بخش در ۲۰ هکتار است. سواری‌های این پارک به سواری خانوادگی، سواری کودکان و سواری‌های هیجان تقسیم می‌شود و انواع غذاخوری‌ها و مغازه‌های سرگرمی برای خانواده‌ها در این پارک در دسترس قرار داده شده است.

در واحد سافاری پارک جنگلی اسفانبول که ماجراجویی لیزری را در جنگل آفریقا ارائه می‌کند، شما با نکات موجود در نقشه ماجراجویی معما را حل می‌کنید تا قهرمان داستان شوید و شانس برنده شدن جوایز شگفت‌انگیز را داشته باشید. به علاوه پارک جنگلی نزدیک به ۴۰۰ حیوان از ۱۰۰ گونه مختلف را در خود جای داده است. در اینجا نمونه‌های نادری از بندپایان، ماهی‌ها، پرندگان، خزندگان و پستانداران در اینجا زندگی می‌کنند و برخی از این موجودات در آستانه انقراض هستند.

ساعت کار: از ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۸:۳۰ در روزهای هفته و از ساعت ۱۱:۰۰ تا ۲۰:۰۰ در تعطیلات آخر هفته

برای رسیدن به آنجا: از تکسیم به ایستگاه اتوبوس Gümüşsuyu Peron بروید و سوار اتوبوس 49T شده به Maliye Blokları بروید. از آنجا تا پارک ۸ دقیقه پیاده روی خواهید داشت. کل مسیری که باید طی کنید حدود یک ساعت طول می‌کشد. از سلطان احمد نیز با تراموا T1 به امینونو استانبول و سپس به ایستگاه اتوبوس امینونو بروید و با اتوبوس ۹۹ به Maliye Blokları بروید.

 

اینستاگرامی‌ترین عکس‌ها در موزه سلفی استانبول

آدرس: Yeşilpınar, Şht. Metin Kaya Sk. No: 11/1, 34065 Eyüpsultan, Istanbul

 

Moipark

مویپارک، بزرگترین کلنی سرگرمی سرپوشیده اروپا، از دو طبقه در زمینی به مساحت ۱۲۰۰۰ متر مربع تشکیل شده و دارای تاب‌های غول‌پیکر، شاتل‌های سرعتی، بازی‌های پر از آدرنالین، تونل‌های سرگرم‌کننده، هتلی وحشت و واحدهای هدیه و جایزه است که اساسا برای سرگرمی بچه‌ها و خانواده‌های دارای فرزند طراحی شده است. از این دو طبقه یک طبقه برای کودکان ۱۰ سال به بالا و طبقه دیگر برای کودکان بین ۴ تا ۱۰ سال طراحی شده است.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۲:۰۰ ظهر تا ۲۰:۰۰ شب

برای رسیدن به آنجا: از تکسیم با مترو M2 به ینی‌کاپی بروید و سپس با تغییر مسیر به مترو M1b به Kirazlı به مترو M3 به İkitelli Sanayi بروید. از اینجا تا پارک شما ۱۵ دقیقه پیاده روی خواهید داشت. همچنین از سلطان احمد با تراموا T1 به یوسف پاشا بروید سپس به ایستگاه اتوبوس آکسارای مترو بروید و سوار مترو M1b Kirazlı شوید و بعد با تغییر مسیر مترو M3 به Ikitelli Sanayi را دنبال کنید. حالا از اینجا تا پارک شما باید ۱۵ دقیقه پیاده‌روی کنید.

آدرس: Mahmutbey, Süleyman Demirel Blv, 34490 İkitelli Osb/Başakşehir/İstanbul

 

KidZania 

کیدزانیا که از شهرهای تعاملی و تحت تصرف کودکان است امروزه در دنیا به شدت رواج پیدا کرده و مورد استقبال سرمایه گذاران و خانواده‌ها قرار گرفته است. این مجموعه بازی از طریق الهام بخشی، سرگرمی و آموزش نقش آفرینی واقع گرایانه را برای کودکان ۲ تا ۱۴ ساله فراهم می‌کند. کودکان به طور مستقل در شهری به مساحت ۸۰ هزار متر مربع با بیش از ۱۰۰ شغل هیجان‌انگیز به کاوش استعدادها و علایق خود می‌پردازند و خوش می‌گذرانند. در اینجا کودکان از طریق بازی‌های نقش آفرین واقع گرایانه، در مورد مشاغل مختلف، زندگی در شهر و نحوه مدیریت پول یاد می‌گیرند. با بازیگوشی آن‌ها باید چرخه تجاری را بهتر درک کنند. KidZania با ارز شرکتی به نام kidZos" " کار می‌کند، که کودکان می‌توانند از طریق اشتغال، خرج کردن برای کالاها و خدمات، سپرده گذاری در حساب‌های بانکی و پس انداز کسب درآمد کنند.

ساعت کار: همه روزه از ساعت ۱۰:۰۰ تا ۱۶:۰۰ و ۲۰:۰۰ در تعطیلات آخر هفته بوده و دوشنبه‌ها تعطیل است.

برای رسیدن به آنجا: از تکسیم با مترو M2 به ینی‌کاپی بروید و بعد به مترو مرمره تغییر مسیر دهید و به Ayrılık Çeşmesi بروید. حالا با مترو M4 به Acıbadem بروید. از اینجا ۲۴ دقیقه پیاده روی تا کیدزانیا خواهید داشت و کل مسیر حدود ۷۰ دقیقه طول خواهد کشید. از سلطان احمد در استانبول با تراموا T1 به سیرکچی بروید و بعد به مترو مرمره تغییر مسیر دهید و به Ayrılık Çeşmesi بروید. حالا با مترو M4 به Acıbadem بروید. از اینجا ۲۴ دقیقه پیاده روی تا کیدزانیا خواهید داشت و کل مسیر حدود ۴۵ دقیقه طول می‌کشد.

 

نزدیک‌ترین مراکز خرید میدان تکسیم، استانبول

آدرس: Acıbadem, Akasya Avm No:25A, 34660 Üsküdar, Istanbul

۱۳ دی ۱۴۰۰

نظرات کاربران