فعالیت‌های مناسب برای کودکان در استانبول

جاذبه‌های گردشگری استانبول
فعالیت‌های مناسب برای کودکان در استانبول

تور استانبول می‌تواند برای تمامی اعضای خانواده یک سفر شاد و عالی به حساب بیاید و این تنها بزرگسالان نیستند که از بودن در این شهر زیبا لذت می‌برند. جاهای دیدنی زیادی در استانبول وجود دارد که برای کودکان و نوجوانان آنقدرها جذاب بنظر نمیرسد اما بزرگسالان عاشق آنها میشوند از طرفی فعالیت‌های زیادی هم هست که کودکان و نوجوانان از انجام آن‌ها در استانبول لذت خواهند برد و ما قصد داریم چند مورد از مهم‌ترین‌هایشان را به شما معرفی کنیم. 

 

۱- تماشای ترکیه مینیاتوری در Miniaturk

Miniaturk بزرگ‌ترین پارک مینیاتوری روباز در تمام جهان است که بچه‌ها عاشقش خواهند شد و بزرگ‌ترها نیز از تماشای ماکت‌های زیبا آن لذت می‌برند. در این پارک بزرگ، محیطی زیبا پدید آورده شده تا ماکت‌هایی مینیاتوری از نمادهای مختلف ترکیه در سایزهای مختلف، در آن به نمایش در بیاید. از جمله جاهایی که می‌توانید ماکت مینیاتوری آن را در Miniaturk ببینید می‌توان به کلیسای سنت آنتونی، ایاصوفیه استانبول، ایستگاه راه‌آهن حیدرپاشا، برج ساعت دلمه باغچه، مسجد سلیمانیه و ... اشاره کرد.

 

غذاخوری‌های مناسب کودکان در استانبول

ورودی: بزرگسالان ۱۰ لیر، کودکان ۳ لیر

 

۲- یک روز عالی در لگولند استانبول

لگولند همیشه جایی رویایی برای بچه‌ها است. جایی که می‌توانند سازه‌های مختلف را به شکل لگویی تماشا کنند و در بخش‌های مختلف آن به بازی و تفریح بپردازند. لگولند استانبول یک سینمای چهار بعدی لگویی، کارخانه لگو، انواع سواری‌ها و بازی‌های مختلف را داشته و ماکت‌های لگویی از نقاط مختلف استانبول در آن به نمایش گذاشته شده است.

ورودی: بزرگسالان ۴۶ لیر، کودکان ۳۶ لیر، کودکان زیر ۳ سال رایگان

 

۳- نگاهی به دنیای زیر آب در Akvaryum

Akvaryum معروف‌ترین و بزرگ‌ترین مجموعه آکواریوم در ترکیه است که شامل چندین آکواریوم مختلف در کنار هم بوده و در مجموع ۱۶ اکوسیستم آبی مختلف را در دنیای زیر آبی خود دارد که باعث می‌شود هزاران هزار ماهی و جانور آبی دیگر در آن زندگی کنند. بدون شک تماشای این مکان استثنایی، یک فعالیت بی‌نظیر برای کوچک‌ترها خواهد بود. این مکان یک رستوران لوکس در خود دارد که هنگام خوردن غذا می‌توانید نمای آکواریوم را تماشا کنید و همچنین یک فروشگاه بزرگ نیز در محیط فروشگاه ساخته شده که بهترین و معروف ترین سوغاتی‌های استانبول را می‌توانید از آن خریداری نمایید. بزرگ‌‌ترهایی که می‌خواهند خودی نشان دهند نیز می‌توانند پکیج غواصی با کوسه‌ها را انتخاب کرده و برای دقایقی سر حد هیجان را تجربه نمایند.

 

تفریحات و جاذبه‌های آبی در استانبول

ورودی: بزرگسالان ۶۹ لیر ، کودکان ۴۴ لیر، کودکان زیر ۲ سال رایگان

 

۴- نمایش دلفین‌ها در دلفیناریوم استانبول

کوچکترها همیشه از تماشای نمایش دلفین‌ها لذت خواهند برد و دلفیناریوم استانبول نیز، بزرگ‌ترین دلفیناریوم در اروپا محسوب شده و حتی کودکان بالای ۶ سال می‌توانند همراه این ماهی‌های بامزه، به شنا نیز بپردازند.

ورودی: بزرگسالان ۱۰۰ لیر، کودکان ۸۰ لیر، کودکان زیر ۳ سال رایگان

 

۵- بازی‌های بی‌پایان در ویالند

اگر می‌خواهید در سفر با تور ترکیه بچه‌های خود را به محبوب‌ترین پارک بازی ببرید، حتما سراغ ویالند استانبول بروید. یک پارک بازی بزرگ و عالی که انواع سواری‌های مختلف برای سنین متفاوت را همراه داشته و بازی‌های آن می‌تواند یک نیم روز کامل از خانواده‌تان را به خود اختصاص دهد. این مکان دارای رستوران و فروشگاه نیز هست و جاذبه‌های زیادی در خود دارد که پیشنهاد می‌کنیم حتما از آن دیدن کنید.

 

آشنایی با فرهنگ مردم استانبول پیش از سفر

قیمت پکیج بلیط‌ها: از ۶۹ تا ۱۵۰ لیر

 

۶- نقش بازی جای بزرگ‌ترها در کیدزانیا استانبول

کیدزانیا یک برند جهانی است که پارک‌های آن را می‌توانید در نقاط مختلفی از جهان ببینید. این پارک در واقع از چند بخش مختلف درست شده که در آن بچه‌ها می‌توانند در شغل‌های مختلف فعالیت کرده و آتش‌نشان، دکتر، آشپز یا هر چیز دیگری باشند. بزرگ‌ترها نقشی در این بازی ندارند و تنها مربی‌های پارک هستند که آن‌ها را همراهی می‌کنند. این پارک نه تنها جایی عالی برای تفریح بچه‌هاست، بلکه یک تجربه کاملا متفاوت برای آن‌ها نیز خواهد بود.

ورودی: ۲ تا ۳ سال ۳۰ لیر، ۴ تا ۱۴ سال ۵۰ لیر

 

۷- ورود به دنیای دایناسورها در ژوراسیک لند

ژوراسیک لند یکی از جاهای جالب در استانبول است که کودکان، نوجوانان و جوانان می‌توانند از بودن در آن لذت ببرند. در این پارک هم استخوان‌های واقعی از دایناسورها به نمایش گذاشته شده و هم ماکت‌ها و تندیس‌هایی از این موجودات ما قبل تاریخ. همچنین این مکان دارای یک سینمای ۴ بعدی، نمایشگرهایی با مضمون اطلاعات مختلف در مورد دایناسورها، کارگاه‌های آموزشی برای سنین پایین و فعالیت‌های تفریحی مختلف است که باعث می‌شود آخرین پیشنهاد ما در این لیست، به ژوراسیک لند اختصاص یابد.

 

بهترین هتل‌های استانبول رو به بسفر

ورودی: بزرگسالان ۴۹ لیر، کودکان ۳۹ لیر، کودکان زیر ۲ سال رایگان

۰۱ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران