معرفی زیباترین جزایر ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی زیباترین جزایر ایران

ایران کشوری زیبا و نیمه خشک است که با وجود داشتن دریا در بالا و پایین خود، به عنوان مقصدی ساحلی شناخته نمی‌شود. احتمالا تعجب خواهید کرد اگر بشنوید ایران قریب به ۴۳۰ جزیره منحصر به فرد و جذاب دارد که هر کدام‌شان شرایط و چشم‌اندازهای خودشان را دارند. البته مردم به صورت عمده تنها تعدادی از این جزایر را می‌شناسند و به همان‌ها نیز سفر می‌کنند. با این همه سوالی که مطرح می‌شود اینست که در بین این ۴۰۰ و خورده‌ای جزیره مختلف کدام‌ها از همه زیباتر هستند؟ با ما همراه باشید.

 

کیش

کیش بیشتر به عنوان لاکچری‌ترین مقصد ساحلی ایران در نظر گرفته می‌شود و با وجود این که در رده زیباترین جزایر ایران قرار دارد اما به سختی می‌توان آن را به عنوان رتبه اول در نظر گرفت. کیش جزیره‌ای گرمسیری، اقیانوسی و بسیار زیبا است که در تمام طول سال بازدیدکنندگان خود را دارد. یکی از دلایلی که باعث پیشرفت کیش شد نزدیکی آن به تنگه هرمز و امکانات و ویژگی‌های تجاری منحصر به فرد است. به دلیل بازدیدهای گسترده و دائمی از این جزیره، دیگر جایی نمانده که کشف نشده باشد اما همچنان سفر به آن زیبا و دلخواه است. همچنین تکیه اصلی کیش بر جاذبه‌های سرگرم کننده آن است که مسافران را به سمت خود می‌کشاند. سواحل این جزیره طلایی و زیبا هستند و امکانات تفریحی دریایی هم ارائه می‌دهند. با رفتن به این جزیره می‌توانید به قایق سواری، اسب سواری، دوچرخه سواری، و لوازم شنا را به راحتی پیدا خواهید کرد. اگر با تور کیش به این جزیره سفر می‌کنید حتما از کشتی یونانی به گل نشسته در پس زمینه‌ای از غروب را دیدن کنید.

قشم

قشم از زیباترین جزایر ایران است که متاسفانه زیر سایه کیش پنهان شده و مورد توجه کم‌تری قرار گرفته است. قشم عنوان بزرگ‌ترین جزیره کشور را نیز با خود یدک می‌کشد، با اینهمه به خاطر این‌ها نیز تورهای گردشی در آن‌ها برای مسافران تور قشم جریان دارد. خوشبختانه قشم صرفا جزیره‌ای اداری نبوده و دارای جاذبه‌های دیدنی، طبیعی و تاریخی هم است. برای گشت و گذار در قشم می‌توانید با خودروی خودتان و یا ماشین‌های اجاره‌ای به خوبی همه را بگردید و کاوش کنید. یکی از مهم‌ترین، منحصر به فردترین و اصلی‌ترین بخش‌های قشم ۸ هزار هکتاری جنگل‌های حرا در قشم است که بیشتر در قالب تورهای گردشی مورد توجه قرار گرفته است. به دلیل شرایط محیطی و آسمان زیبای شب در اینجا آسمان و ستاره‌ها بسیار زیبا و دیدنی است. به همین دلیل تورهای نجومی و آموزشی زیادی به این بخش از جزیره صورت می‌گیرد.

 

معرفی مراکز خرید چابهار

جزیره هنگام

جزیره هنگام یکی از زیباترین جزایر خلیج همیشه فارس است که با وجود تمام مواهب و جذابیت‌هایی که دارد آنقدرها بین مردم شناخته نیست. با این همه رفتن به هنگام به عنوان سفری روزانه از قشم به گردشگران توصیه می‌شود. در این صورت شما باید اول به اسکله کندالو رفته و سوار قایق شوید. بعد از ۱۰ دقیقه قایق سواری در دل اقیانوس به سواحل هنگام خواهید رسید. یکی از دلایلی که ما همیشه گردشگران تور قشم را به آن تشویق می‌کنیم تماشای شنای دلفین‌ها در جزیره هنگام است. بهترین زمان برای تماشای دلفین‌ها ماه‌های آذر تا دی است. در این دو ماه متوالی صبح زود آن‌ها در نزدیکی سواحل شنا کرده و مناظر زیبایی را به وجود می‌آورند. حتما تا به حال درباره جزایر بکر تایلند شنیده‌اید که خبری از ماشین و سر و صدا نیست. هنگام نیز با حدود ۶۰۰ نفر ساکنی که دارد سکوت و آرامش مطلق را به شما هدیه می‌دهد. اگر به هنگام سفر کردید بازدید از ساحل نقره‌ای که به دلیل ذرات درخشان کانی جلوه‌ای منحصر به فرد از خود نشان می‌دهد را پشت گوش نیاندازید.

جزیره هرمز

جزیره هرمز یا جزیره رنگین کمان یکی از نقاط منحصر به فرد و فوق‌العاده ایران است که از نگاه گردشگران به دور مانده است. موقعیت جغرافیایی خاص، تنوع خاک و بافت‌های زمین به مقصد رویایی پزوهشگران و محققین تبدیل شده است. از مشهورترین جاذبه‌های این جزیره می‌توان از به دره رنگین کمان، خرابه قلعه پرتغالی‌ها، و همچنین موزه دکتر نادعلیان اشاره کرد. احمد نادعلیان یکی از چهره‌های بین‌المللی ایرانی است که اگرچه گمنام مانده اما به خاطر کندنگاری‌هایش روی سنگ‌های رودخانه‌ای و سنگ تراشی‌هایش معروف شده بود. این جزیره که در آب‌های اقیانوسی و در خلیج فارس همچون کشتی عظیمی غوطه‌ور شده جاذبه‌های مختلفی دارد. شما می‌توانید با کرایه دوچرخه جاده ساحلی آن را بپیمایید و از کل جزیره دیدن کنید.

 

برترین سواحل و پارک‌های ساحلی کیش

۲۰ مهر ۱۳۹۹

نظرات کاربران