معرفی زیباترین آبشارهای ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی زیباترین آبشارهای ایران

مطالب زیادی درباره آبشارهای زیبای دنیا منتشر شده‌اند و مطمئنا خیلی از ما دوست داریم در سفرهای خود، به دیدن این زیبایی خاص طبیعت برویم. اما کشورمان ایران نیز، خود مامن چندین آبشار فوق‌العاده جذاب است که آن‌ها را می‌توان در نقاط مختلفی این سرزمین پیدا کرد. پیشنهاد می‌کنیم مطلب امروز ما در باب معرفی زیباترین آبشارهای ایران را بخوانید و در سفر بعدی خود، نگاهی به این نقاط خاص و دیدنی در طبیعت بندازید.

 

آبشار شِوی (دزفول)

مگر می‌شود کسی به خوزستان زیبا سفر کند و در بازدید از شهر دزفول، سری به این آبشار دیدنی نزند؟ بسیاری آبشار شِوی را از زیباترین آبشارهای ایران می‌دانند و اگر یک بار از نزدیک آن‌جا را ببینید، می‌فهمید که اصلا پر بیراه نگفته‌اید. جدا از جذابیت خود آبشار، پای شِوی چندین آبگیر کوچک نیز ایجاد شده است که می‌توانید در آن‌ها شنا کنید.

 

طبیعت‌گردی در اطراف مشهد

آبشار ویسادار (تالش)

طبیعت تالش و اطراف آن، از بهترین‌ها در گیلان و ایران به حساب می‌آید، اما اگر حدود نیم ساعتی از شهر دور شوید، به یکی از جذاب‌ترین آبشارهای کشور خواهید رسید. ویسادار که در زبان تالشی به معنی کلمه بید است که احتمالا به خاطر وجود این گونه درختی در اطراف آبشار، به این نام خوانده می‌شود. برای دیدن آبشار ویسادار، بعد از مسیر ماشین رو باید پله‌های زیادی راطی کنید و سپس این امکان را دارید تا بر روی یکی از پل‌های ترسناک کشور، منظره‌ی زیبای آبشار را تماشا کنید.

آبشار سمیرم (سمیرم)

سمیرم یکی از شهرهای خاص و متفاوت استان اصفهان است که در فاصله ۱۶۰ کیلومتری از جنوب پایتخت این استان واقع شده و یک آبشار فوق‌العاده زیبا در آن قرار دارد. آبشار سمیر ارتفاعی حدود ۷۵ متر دارد و آب در یک مسیر نسبتا پهن به استخری طبیعی در زیر پایش می‌ریزد.

 

طبیعت‌گردی در ییلاقات اطراف مشهد

آبشار مارگون (سپیدان)

آن‌هایی که به تور شیراز می‌روند، این امکان را دارند تا در همان نزدیکی و در شهرستان زیبای سپیدان به دیدن یکی دیگر از دیدنی‌ترین آبشارهای ایران بروند. آبشار مارگون ارتفاعی ۷۰ متری دارد و آب آن در میان صخره به شکلی واقعا جذاب به پایین می‌آید. نکات جالب زیادی در مورد آبشار مارگون وجود دارد، برای مثال این آبشار در واقع سرچشمه رودخانه بوده و این مکان به طور کلی در لیست زیباترین نقاط ایران در مجله نشنال جئوگرافی نیز قرار دارد.

آبشار لاتون (آستارا)

در گیلانِ سرسبز آبشارهای زیادی وجود دارند، اما آبشار لاتون به خاطر ارتفاع ۱۰۵ متری که آن را به بلندترین آبشار ایران بدل می‌کند، از دیگر جاها معروف‌تر هستند. این آبشار در منطقه‌ای دیدنی به نام لوندویل واقع شده است که خود از دیدنی‌های منطقه محسوب می‌شود.  جایی که درختان زیبا و متنوع و حیوانات مختلف در آن دیده شده  و از نظر زیبایی نیز، در هر گوشه شما را شگفت‌زده خواهد کرد.

 

بازدید از طبیعت‌های زیبای جنگل جیغ مشهد

آبشار بیشه (لرستان)

استان لرستان نیز زیبایی‌های طبیعی فوق‌العاده‌ای را میزبانی می‌کند که یکی از آن‌ها، آبشار بیشه است که از جمله معروف‌ترین آبشارها در کشورمان محسوب می‌شود. یک آبشار ۴۸ متری، اما پهن که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد و یکی از آثار ملی در فهرست میراث طبیعی ایران است. اگر قصد بازدید از این آبشار زیبا را دارید، باید حدود ۶۵ کیلومتر از خرم آباد دور شوید، اما خب تمام مسیر ماشین رو بوده و دسترسی به این مکان آسان است.

آبشار یخی (آمل)

این آبشار ۷۰ متری از خاص‌ترین آبشارهای ایران به حساب می‌آید، چون بخش زیادی از طول سال، آب آن یخ زده و نمایی بسیار متفاوت را پدید می‌آورد. آبشار یخی در ارتفاع ۵۱۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و آب آن در فصول گرم سال، تنها چند ساعت از روز آنقدر گرم می‌شود که از حالت جامد خارج شده و دوباره یخ می‌بندد.

 

با زیباترین دریاچه‌های ایران آشنا شوید

آبشار شیرآباد (خان ببین)

وقتی وارد بخشی که آبشار شیرآباد در آن واقع شده می‌شوید، احساس می‌کنید در جنگل‌های بارانی یک کشور گرمسیری زیبا هستید. این مکان که در استان گلستان و در ۵۵ کیلومتری گرگان واقع شده است، یکی دیگر از زیباترین آبشارهای ایران بوده که برای رسیدن به آن، باید کم‌تر از نیم ساعت پیاده روی در مسیری زیبا را به جان بخرید.

آبشار اخلمد (مشهد)

این آبشار زیبا که در محیطی فوق‌العاده زیبا واقع شده و یکی از زیباترین آبشارهای مشهد است، به راحتی در تور مشهد قابل دسترس بوده و شما می‌توانید از آن بازدید کنید. البته، وقتی به این مکان می‌روید، در واقع دو آبشار را خواهید دید که یکی ۲۳ متر ارتفاع و دیگری ۴۰ متر ارتفاع دارد و در اطرافش نیز فضایی سبز و دوشت داشتنی و البته بسیار زیبا شکل گرفته است.

۰۶ بهمن ۱۳۹۹

نظرات کاربران