معرفی ۹ هتل خاص و متفاوت ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی ۹ هتل خاص و متفاوت ایران

همیشه خاص‌ترین هتل‌ها را در دیگر کشورهای جهان پیدا نمی‌کنید. گاهی در همین ایران خودمان هتل‌های متفاوتی وجود دارند که اقامت در هر کدامشان، یک تجربه منحصر به فرد از سفر به حساب می‌آید. هتل‌هایی که امروز به شما معرفی می‌کنیم، از همین جنس هستند. گاهی موقعیت جغرافیایی‌شان آن‌ها را به مکانی خاص بدل کرده و گاهی فرم و طراحی‌ متفاوتشان . همراه ما باشید تا ۹ هتل خاص و گاهی عجیب در ایران را به شما معرفی کنیم که در تورهای داخلی می‌توانید در آن‌ها اقامت داشته باشید.

  1. هتل پارسیان قلعه گنج

این هتل ۴ ستاره به هتل کپری کرمان معروف است و دلیلش هم ساخت واحدهای جالب آن به صورت کپری بوده. این هتل یکی از اقامتگاه‌های گروه پارسیان به حساب آمده و در سال ۱۳۹۵ افتتاح شده است. جایی نزدیک به مرز هرمزگان و در جوار تالاب جازموریان که در کنار جذابیت خود هتل، فضایی بسیار زیبا را نیز برایتان به همراه خواهد داشت و شما از یک طرف منظره‌ی جنگل و از سمتی دیگر منظره‌ی کویر و تپه‌های شنی را می‌بینید.

 

معرفی ۱۱ روستای توریستی در ایران

هتل پارسیان قلعه گنج

ویلاهای این هتل، گنبدهایی کپری هستند که البته در داخل یک واحد زیبا و شیک با امکانات خیلی خوب را شکل داده و از نظر امکانات رفاهی نیز همه چیز از سیستم سرمایشی و گرمایشی تا تلوزیون، حمام و سرویس بهداشتی شیک را شامل می‌شوند. مجموعا ۳۰ اتاق برای هتل پارسیان قلعه گنج در نظر گرفته شده و رستوران سنتی آن‌جا نیز انواع غذاهای بومی را به روی میز می‌برد.

هتل پارسیان قلعه گنج

  • آدرس: استان کرمان - شهرستان قلعه گنج (۴۰۰ کیلومتری جنوب شرق کرمان) - مقابل دانشگاه پیام نور

 

  1. هتل صخره‌ای لاله کندوان

خیلی از ما رویای بودن در هتل‌های صخره‌ای کاپادوکیا را در سر می‌پرورانیم در صورتی که در کندوان که شرایطی بسیار مشابه را دارد، هتلی به همین شکل ساخته شده که اتاق‌هایش در دل صخره‌هایی‌ست که در گذشته مردم در آن‌ها زندگی می‌کردند. حفره‌هایی که در دل این صخره‌های تراشیده شده و واحدهای اقامتی هتل در آن‌جا واقع شده، همه انسان‌ساز هستند.

 

جذاب‌ترین شهرهای ایران برای سفر در تابستان

هتل صخره‌ای لاله کندوان

این هتل ۵ ستاره شرایط خاصی دارد و برای رسیدن به آن‌جا باید ۱۸۰ پله‌ی سنگی را طی کنید که باعث می‌شود، خیلی‌ها نتوانند در آن‌جا اقامت داشته باشند. واحدهای آن نیز اگر چه در دل کوه قرار دارند، اما بسیار شیک و با امکانات کامل هستند. همچنین این را هم نباید فراموش کنید که کندوان یکی از جاذبه‌های گردشگری مهم کشور ما محسوب شده و این هتل نیز درست در مرکز آن‌جا واقع شده است. در آخر به این نکته نیز اشاره کنیم که مجموعه هتل صخره‌ای لاله، یک رستوران شیک و سنتی نیز برای مهمانان خود در نظر گرفته است.

هتل صخره‌ای لاله کندوان

  • آدرس: تبریز، دهکده توریستی کندوان

 

  1. هتل دریایی ترنج کیش

در طول تور کیش نیز می‌توانید در یکی از خاص‌ترین و البته زیباترین هتل‌های ایرانی بمانید. هتلی که ویلاهایش همچون ریزورت‌های معروف مالدیو روی آب ساخته شده اما در کنار هم نقش بته جقه را به وجود می‌آورد.  واحدهای اقامتی هتل ترنج کیش با کف شیشه‌ای، بالکن اختصاصی و امکانات کامل، کاملا روی آب و با چند متر فاصله از ساحل ساخته شده است.

 

بهترین هتل‌های ۵ ستاره کیش

هتل دریایی ترنج کیش

اقامت در این هتل، چندین و چند مزیت دارد. اول این که در طول تور کیش، در فضایی بسیار زیبا و با منظره‌ای دیدنی از خلیج فارس اقامت خواهید داشت و طلوع و غروب‌های خاطره‌انگیزی از کیش را خواهید دید، در زیر پای خود و از کف شیشه‌ای ویلاها، ماهی‌های رنگارنگ را مشاهده خواهید کرد و همچینین می‌توانید، بسیاری فعالیت‌های آبی را در همان منطقه، تجربه کنید. طراحی داخلی ویلاها بسیار خوب بوده و امکانات مناسبی دارد و رستوران ساحلی و بازی‌های آبی برای مهمانان در نظر گرفته شده است.

هتل دریایی ترنج کیش

  • آدرس: کیش، میدان جاسک، ابتدای جاده جهان، مجموعه گردشگری و هتل دریایی ترنج

 

  1. هتل عباسی اصفهان

بسیاری عقیده دارند که هتل عباسی قدیمی‌ترین هتل اصفهان است، اما چرا ما این مکان را در لیستمان وارد کرده‌ایم؟ چون شما با انتخاب هتل عباسی در سفر به اصفهان، می‌توانید در بنایی تاریخی به قدمت سیصد سال اقامت داشته باشید. بنایی بسیار زیبا که در هر زمانی از سال، باغ آن مملو از گل و پرندگان بوده و زیبایی منحصر به فردی به مجموعه داده است.

 

معروف‌ترین کویرهای ایران برای سافاری

هتل عباسی اصفهان

هتل عباسی در گذشته‌های دور کاروانسرا بوده و به دستور شخص شاه عباس ساخته شده است. اتاق‌های این هتل ۵ ستاره‌ی بزرگ در دسته‌بندی‌های مختلفی قرار می‌گیرند، اما اگر قصد اجاره‌ی اتاق‌های رو به باغ را دارید، باید از کمی قبل‌تر اقدام نمایید. هتل عباسی معماری خاص و بی‌نظیری در میان هتل‌های ایرانی داشته، امکانات رفاهی فوق‌العاده خوبی در اتاق‌هایش دارد و کاملا یک اقامتگاه مدرن و درجه یک در بنایی تاریخی و زیبا محسوب می‌شود.

هتل عباسی اصفهان

  • آدرس: اصفهان، میدان انقلاب، خیابان گلدسته، چهارراه آمادگاه سمت چپ، (خیابان سنگ فرش)

 

  1. هتل بام سبز رامسر

همانطور که گفتیم، بعضی از هتل‌های لیست ما به خاطر موقعیت جغرافیایی خاصی که دارند، متفاوت هستند و هتل بسیار محبوب بام سبز رامسر که در ارتفاع ۷۰۰ متری از سطح دریا در منطقه‌ای جنگلی و بسیار زیبا واقع شده نیز از همین دسته اقامتگاه‌های ایران است.

این مجمو‌عه‌ی بسیار جذاب با ویلاها، اتاق‌ها و کلبه‌های زیبا، منظره‌ای فوقالعاده جذاب از جنگل رامسر را به به روی شما باز کرده و از طرفی دیگر مشرف به دریاست و از آن ارتفاع می‌توانید، چشم اندازه‌ کم‌نظیر دریای خزر را نیز مشاهده کنید. جاذبه‌های گردشگری این هتل تمامی ندارد. از تله کابین معروف رامسر بگیرید تا شهر بازی، کارتینگ، بازارچه ساحلی و پنیت بال تا تفریحات آبی که در فاصله‌ی کوتاهی از هتل می‌توانید آن‌ها را نیز تجربه کنید. همچنین رستوران بام هتل نیز با نمای پانورمای خود، انتظار شما را می‌کشد.

 

آشنایی با نقاط تاریخی منحصر به فرد ایران

هتل بام سبز رامسر

  • آدرس: مازندران - کیلومتر 5 غرب رامسر - مجتمع تفریحی رفاهی شهر سبز(تله کابین رامسر)

 

  1. هتل لاله بیستون

یکی دیگر از گروه هتل‌های لاله که این بار در فاصله ۲۵ کیلومتری از کرمانشاه و در منطقه‌ای تاریخی و زیبا واقع شده است. این مکان نیز از جمله اقامتگاه‌های ایرانی‌ست که در کاروانسرایی تاریخی، این بار متعلق به دوران صفوی ساخته شده است. پس از مرمت و نوسازی این محل، حالا هتل لاله با امکانات فوق‌العاده عالی و منظره‌ای دیدنی از کوه بیستون، از گردشگرانی که به آن‌جا می‌روند، میزبانی می‌کنند.

هتل لاله بیستون

با اقمت در هتل لاله بیستون، هر روز می‌توانید با چشم انداز کاخ نیمه تمام ساسانی، پل کاروانسرای صفوی، کتبیه بیستون، پل کهنه، طاق بستان و ... بیدار شده و روزها به تفریح و گردش و بازدید از جاذبه‌های تاریخی ایرانی بپردازید. هتل لاله بیستون یک مجموعه ۵ ستاره با امکاناتی نظیر رستوران، اتاق‌های بسیار شیک، باغ و ... است.

 

سفر به جزیره قشم در فصول مختلف سال

هتل لاله بیستون

  • آدرس:  بیستون، محوطه داخلی سایت جهانی بیستون، کاروانسرای عباسی

 

  1. اقامتگاه بوم گردی ماجرا در جزیره هرمز

در تور قشم یا سفر مستقیم به خود هرمز، می‌توانید روزی را در این اقامتگاه خاص و بسیار متفاوت سر کنید که شبیه به هیچ هتل دیگری در کشورمان نیست. وقتی به عکس‌های این مجموعه نگاه می‌کنید، با خود فکر می‌کنید که یک ماکت اسفنجی یا چیزی شبیه به آن در قاب ثبت شده اما این واحدهای مخروطی شکل در واقع هر کدام اتاق‌هایی برای اقامت محسوب می‌شوند.

اقامتگاه بوم گردی ماجرا در جزیره هرمز

فضای کلی مجموعه بسیار شیک و زیباست، اتاق‌های مینیمالیسیتی اما با امکانات رفاهی کامل و دکور جذاب هستند و در یک کلام، این محل واقعا برای بودن مکانی منحصر به فرد و زیباست که منظره‌ی چشم نواز را نیز در پیش روی خود برایتان به تصویر می‌کشد.

 

بهترین رستوران‌های محلی در قشم

اقامتگاه بوم گردی ماجرا در جزیره هرمز

  • آدرس: استان هرمزگان، جزیره هرمز

 

  1. هتل بارین شمشک (گل یخ)

معماری متفاوت هتل بارین در فضای کوهستانی شمشک، باعث شده تا ما این اقامتگاه را در لیست خاص‌ترین‌های ایران بیاوریم. ایده معماری این بنا از پناهگاه‌های اسکیمویی گرفته شده اما همانطور که در عکس‌های این هتل می‌بینید، هتل بارین شمشک یک بنای مدرن و متفاوت است که فرمی مخروطی و سفید رنگ دارد و بیشتر شبیه به بنایی‌ست که از دل فیلم‌های علمی تخیلی بیرون کشده شده.

هتل بارین شمشک

زیبایی این هتل در روزهای برفی بیشتر خود نمایی می‌کند، زمانی که برف همه جا را سفید پوش کرده و همه چیز در هم تنیده می‌شود. در داخل نیز این فضای خاص و آینده‌نگرانه حفظ شده و در طراحی اتاق‌ها نیز فرمی متفاوت و منحصر به فرد را در یک قالب سفید رنگ و جذاب مشاهده می‌کنید. هتل بارین یا گل یخ ۱۰ طبقه دارد که ۷ طبقه آن مسکونی بوده و مجموعا ۶۶ واحد اقامتی از ۴۸ تا ۳۱۳ متر مربع را شامل می‌شود.

 

معرفی ۶ تا از بهترین هتل‌های ۵ ستاره مشهد

هتل بارین شمشک

  • آدرس: تهران، شمشک، دورود، قبل از دو راهی دربند سرِ شمشک

 

  1. هتل کویری بالی

بر خلاف تصور، بنای این هتل کویری قدیمی نیست و در واقع در طراحی آن از خانه‌های تاریخی کویری الهام گرفته شده است. هتل کویری بالی در شهر خور و بیایانک واقع شده که از توابع اصفهان به حساب می‌آید و بسیاری از توریست‌های داخلی و خارجی برای کویر نوردی و تورهای صحرا به آن‌جا می‌آیند و این هتل نیز به منظور اقامت از این گردشگران، ساخته شده است.

هتل کویری بالی

هتل کویری بالی از نظر ظاهر بسیار زیباست و محیطی متفاوت و دوست داشتنی داشته و با توجه به این که درست در دل کویر قرار دارد، حتما باید در لیست ما جا می‌گرفت. جایی که شما می‌توانید انواع تفریحات صحرایی را تجربه کرده و شب‌ها نیز با کم‌ترین آلودگی نوری، به زیبایی آسمان پرستاره صحرا چشم بدوزید و این موضوع خود به تنهایی می تواند دلیل بزرگی برای سفر به این منطقه از ایران و اقامت در هتل کویری بالی باشد.

 

معرفی ۱۰ قلعه باشکوه و معروف در ایران

هتل کویری بالی

  • آدرس: خور و بیابانک، بلوار فاطمی
۰۶ خرداد ۱۴۰۱

نظرات کاربران