تجربه‌ای متفاوت در خاصترین اقامتگاه‌های ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
تجربه‌ای متفاوت در خاصترین اقامتگاه‌های ایران

پیدایش اولیه اقامتگاه‌ها به زمان مهمانسراها و کاروانسراها برمی‌گردد. با پیشرفت امکانات و میل به نهایی‌گرایی، هتل‌ها با قدرت زیادی به عرصه تاختند و تا می‌توانستند بر کمال‌گرایی خود افزودند. از طرفی دنیا آنقدر ماشینی و زندگی بشر پر استرس شده که بازگشت به انزوا و خلوت در طبیعت هدف بسیاری از سفرهای امروزه را به خود اختصاص می‌دهد. در همین راستا اقامتگاه‌ها با ارائه تجارب بومی، بعضا به همان شکل سنتی و یا به سبک مدرن سعی می‌کنند تا محیطی دور از زندگی شلوغ امروزی را برای مهمانان خود فراهم بیاورند. ما در اینجا اقامتگاه‌های متقاوت ایران را بررسی می‌کنیم.

 

نوشهر، کلبه‌های سوئیسی زانوس

کلبه‌های سوئیسی یکی از اقامتگاه‌های محبوب و ترندی هستند که این روزها خیلی مورد توجه قرار گرفته و به نوعی لوکس محسوب می‌شوند. در حال حاضر خطه شمالی ایران، در چندین نقطه این کلبه‌ها در دسترس هستند که یکی از نام‌های برجسته کلبه‌های زانوس است. کلبه چوبی زانوس اقامتگاهی ۱۵۰ متری با دید کامل به کوهستان است که دارای درب ضد سرقت با فضای داخلی  از چوب راش و دکوراسیون لوکس و سبک روسی است. این کلبه دوبلکس همچنین دارای اتاق خواب زیرشیروانی با تخت دونفره و منظره طبیعت است که حس و حال کوه‌های آلپ را تداعی می‌کند. در کلبه آشپزخانه کامل و مجهز، گرمایش هوشمند، کاناپه تخت شو و سرویس فرهنگی قرار داده شده است.

 

اقامت در هتل ۴ ستاره آتامان قشم

تبریز، هتل لاله کندوان

هتل لاله، اقامتگاهی بین‌المللی و صخره‌ای در دل طبیعت است که در روستای کندوان و در ۶۰ کیلومتری تبریز واقع شده است. هتل لاله تا ارائه ۴۰ اتاق صخره‌ای کله قندی نه تنها اولین بوتیک هتل کشور بلکه سومین هتل صخره‌ای دنیا محسوب می‌شود که تجربه اقامت در غار را با امکانات ۵ ستاره درهم آمیخته و ارائه داده است. اتاق‌ها همگی دارای دکوراسیونی گرم و دنج با المان‌های سنتی هستند که نمایی رو به طبیعت ارائه می‌دهند. از امکانات هتل می‌توان به رستوران، پارکینگ واینترنت اشاره کرد.

قشم، خالو

اقامتگاه سنتی خالو در روستای نقاشه و در ۶۵ کیلومتری جزیره قشم واقع شده که یکی از بی‌نظیرترین تجارب بوم‌گردی در تور قشم را ارائه می‌دهد. این اقامتگاه در فاصله ۳۰۰ متری ساحل قرار گرفته و منظره دریا را مهمان اتاق شما می‌کند. خالو دارای ۸ اتاق سنتی فاقد امکانات مدرن بوده و بیشتر بر تجربه زندگی روستایی و قدیمی مردم تاکید دارد. در اینجا غذاهای بومی خوشمزه‌ای سرو می‌شود که اقامت در آن را جذاب‌تر می‌کند. بیشتر افرادی که قصد گشت و گذار در جنگل‌های حرای قشم را دارند در اینجا اقامت می‌کنند.

ماسال، کلبه سوئیسی رهگذر

ییلاقات زیبای ماسال در این چند سال به شدت مورد توجه قرار گرفته و ساخت و ساز ویلاها شرایط اقامت را بسیار بهتر کرده است. یکی از ویلاهای جذاب در مسیر اولاسبلانگاه و سوئه چاله در ماسال، کلبه سوئیسی رهگذر است که اقامتگاهی دوبلکس با امکانات مناسب و ویوی کوهستان است. این کلبه ۱۲۰ متری دارای یک تخت دو نفره و ۳ دست رخت خواب سنتی است و ظرفیت پذیرش تا ۶ مهمان را دارد. کلبه دارای برق کشی، شوفاژ، تلوزیون صفحته تخت و آشپزخانه کامل است. همچنین دو سرویس ایرانی و فرنگی نیز در دسترس هستند با این همه به خاطر ییلاقی بودن محیط خبری از تلفن و اینترنت نیست.

 

اقامتی جذاب در هتل فلامینگو کیش

اصفهان، اقامتگاه کریاس

اقامتگاه کریاس که در سال ۱۳۹۶ تاسیس شده در ساختمانی قاجاری واقع شده که قبلا به نام خانه تاریخی نظام الاسلام شناخته می‌شود. این اقامتگاه سفید و زیبا با حیاطی باصفا تجربه اقامتی تلفیقی از بوم‌گردی و هتل را ارائه می‌دهد یعنی در حالی که فضا قدیمی و نوستالژیک است امکانات رفاهی خوبی نیز ارائه می‌شود. این هتل دارای ۱۷ اتاق زیبا در ۲ طبقه است که امکانات رفاهی کاملی از تلوزیون، یخچال، سرویس بهداشتی تا اینترنت و تخت راحت و بالکن را در دسترس مهمانان قرار می‌دهند.

یزد، خانه سه نیک یزد

این اقامتگاه بوم‌گردی که در سال ۱۳۹۵ تاسیس شده در خانه‌ای ۲۰۰ ساله و ۳ طبقه واقعع شده است. این خانه که به متعلق به خانواده زرتشتی یگانگی بود در محله زرتشتیان یزد واقع شده و با ۱۳ اتاق سنتی از مهمانان پذیرایی می‌کند. نمای بیرونی اقامتگاه با دو حیاط اندرونی و بیرونی کاملا سنتی و کاهگلی است اما در داخل اتاق‌ها در عین این که سنتی هستند به زیبایی دکوراسیون شدند و امکانات کاملی ارائه می‌دهند. از امکانات اقامتگاه می‌توان به اینترنت رایگان و پارکینگ اشاره کرد. شما می‌توانید صبح را با صبحانه در هتل شروع کنید اما دیگر خبری از ناهار و شام نیست اما خوشبختانه به خاطر نزدیکی به جاذبه‌های برجسته مثل آتشکده زرتشتیان و امیر چخماق هم بگردید و هم در همان اطراف رستوران‌های زیادی را پیدا کنید.

 

اقامت در هتل‌های ارزان قیمت مشهد

۱۵ اسفند ۱۴۰۰

نظرات کاربران