معرفی زیباترین جنگل‌های ایران

جاذبه‌های گردشگری داخلی
معرفی زیباترین جنگل‌های ایران

جنگل‌ها همیشه مهم‌ترین جاذبه‌های طبیعی در دنیا بوده‌اند. دنیاهایی مجزا که نه از نظر بصری زیبایی خود را به بیننده عرضه می‌کنند، بلکه انواع جانواران و پرندگان نیز در دل این جنگل‌ها مامن گزیده و به زندگی مشغولند.

صحبت از جنگل که می‌شود، همیشه همه به فکر جنگل‌های بزرگ و معروف دنیا می‌افتند. اما در کشور عزیزمان نیز هستند جنگل‌های بسیار زیبایی که حتما باید از آن‌ها دیدن کنید. پس همراه ما باشید تا چند نمونه از این جنگل‌های درخشان را به شما معرفی کنیم.

 

جنگل ابر

سمنان استانی کویری است، اما اگر باورتان بشود باید گفت که یکی از زیباترین جنگل‌های کشور در شاهرود -یکی از شهرهای این استان- واقع شده است. بخشی از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل‌های هیرکانی ایران که تا مازندران نیز کشیده می‌شود. این جنگل ما مساحت بالغ بر ۳۵ هزار هکتار، به خاطر قرار گیری در ارتفاعات و ابری که همیشه بخشی از جنگل را امواج دریا در بر گرفته، به جنگل ابر معروف است. جنگل ابر به واسطه بودن گیاهان دارویی در آن و همچنین درختان متنوع معروف است و به خاطر فضای خاص و جذابی که دارد، همیشه به عنوان یکی از زیباترین و متفاوت‌ترین جنگل‌های ایران شناخته می‌شود.

 

بازدید از طبیعت‌های زیبای جنگل جیغ مشهد

جنگل راش سوادکوه

این مکان زیبا از آن دست جاهایی است که شما را حیرت زده می‌کند. وقتی وارد جنگل راش سوادکوه می‌شود، انگار آفتاب دیگر دستش به شما نمی‌رسد و انبوه درختان تنومند راش، شما را زیر سایه‌ی خود محافظت می‌کنند. هر فصلی از سال که در این مکان باشید زیباست، مخصوصا پاییز که رقصی از انواع رنگ‌ها بر درختان خواهید دید و صدای آب رودخانه و آبشار، این نمایش زیبا را همراهی می‌کند. دیدنی‌های زیادی در جنگل راش سوادکوه است که باعث می‌شود دیدار از این محل را به هر گردشگری پیشنهاد کنیم.

جنگل دالخانی

رامسر از جمله شهرهای گردشگرپذیر ایران است که زیبایی‌های منحصر به فردی در خود دارد. با این حال جنگل دالخانی را باید یکی از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری رامسر به شمار آورد که در ارتفاع ۸۰۰ متری از سطح دریا واقع شده و با جاده‌ی پر پیچ و خم و درختانی کهبه هم پیچیده‌اند، در همان ابتدای امر شما را مبهوت خود خواهد کرد. این جنگل دارای رودخانه و برکه‌هایی است که در کنار درختانش، نماهایی درخشان را پدید می‌آورند تا بتوانید عکس‌هایی زیبا از این پهنه‌ی جنگلی با خود به خانه ببرید.

 

۱۰ نکته مهم قبل از سفر به قشم

جنگل حرا قشم

اگر عازم تور قشم هستید، یکی از دیدنی‌هایی که در نزدیکی جزیره نباید از دست بدهید، جنگل حرا در قشم است که از عجایب این کشور و از معدود نمونه‌های این گونه جنگل‌ها در دنیا به حساب می‌آید. این جنگل در ساعات مختلف جزر و مد، نمایی کاملا متفاوت دارد و زمانی که آب پایین می‌رود، می‌توانید ریشه‌های درختان پر تعداد آن را ببینید که از دل آب بیرون آمده و انگار روی دریا شناور هستند. درختان حرا از آب شور تغذیه می‌کنند و برای بازدید از جنگل تو در توی آن‌ها در نزدیکی قشم، حتما باید سوار قایق‌هایی شوید که ناخدایان راه بلد آن را می‌رانند.

جنگل الیمستان

الیمستان نام روستایی در نزدیکی آمل است که به خاطر وجود جنگلی به همین نام در نزدیکی‌اش، به مکانی توریستی بدل شده. این جنگل زیبا به خاطر رویش گیاهی کم یاب به نام الیما که هر اردیبهشت در آن می‌روید معروف شده است. این جنگل طبیعتی دیدنی و شگرف دارد، با این حال اما چند چیز جالب دیگر نیز در مورد الیمستان وجود دارد که آن را جذاب‌تر نیز می‌کند و آن نقش پای رستم بوده که در واقع دو حفره به وجود آمده توسط برخورد شهاب سنگ است. داستان‌های اساطیری در مورد جنگل المیستان زیاد بوده اما شما از این محیط جنگلی دیدنی بازدید کنید، چون این مکان یکی از زیباترین جنگل‌های ایران است.

 

گشت و گذار در دره ارغوان در مشهد

جنگل گیسوم

مسیر اسالم به خلخال با آن محیط جنگلی و کوهستانی معروف، یکی از زیباترین تصاویری است که از منابع طبیعی ایران در فصول مختلف ثبت می‌شود. اما در نزدیکی تالش مکان‌های دیدنی بیشتری نیز هستند که بازدید از آن‌ها را به شدت توصیه می‌کنیم و یکی از مهم‌ترین آن‌ها جنگل گیسوم است. جنگلی در مسیر انزلی به تالش که پهنه‌ی درختی آن در نهایت به ساحل دریا رسیده و نمایی زیبا را در شمال کشور ایجاد می‌کند. این پارک جنگلی امکانات رفاهی خوبی نیز در خود دارد که باعث می‌شود، خانواده‌ها به راحتی بتوانند در جاده‌ی زیبا و تونل جنگلی‌اش پیش رفته و لحظاتی شاد را در آن‌جا سر کنند.

۱۷ آبان ۱۳۹۹

نظرات کاربران