بازدید از کشتی یونانی کیش در یک بعد از ظهر نارنجی

جاذبه‌های گردشگری کیش
بازدید از کشتی یونانی کیش در یک بعد از ظهر نارنجی

کیش همان بهشتی است که در روزهای خنک پاییزی و زمستانی می‌توانید به آن سفر کنید و سراسر لذت شوید. جزیره‌ای پر از هیجان و زیبایی که شما را به آبهای نیلگون خلیج فارس رهنمون می‌شود و با بهترین غذاهای دریایی و خلیجی از مهمانانش پذیرایی می‌کند. جزیره‌ای سرشار از تفریحات آبی و دریایی که مهمانانش را غرق شور و شادی می‌کند. در سفرتان با تور کیش اگر به دنبال یک تفریح خاص و تازه هستید همراه ما باشید تا شما را با کشتی یونانی این شهر آشنا کنیم.

 


کشتی یونانی، کشتی به گل نشسته‌ی تاریخی


در مرداد ماه سال ۱۳۴۵ خورشیدی یک کشتی بزرگ که حامل تعداد زیادی خدمه و نفت بود به ناگهان در کیش به گل نشست و کسی هم نفهمید چرا یک کشتی باشکوه و بزرگ اینگونه شد. در آن سال تعداد زیادی از خدمه‌ی کشتی آن را ترک کردند و افسانه‌ها برای به گل نشستن آن گفته شد که معروف‌ترین آن داستان یک عشق است. عشقی میان ناخدای کشتی و دختری به نام مریم که در جزیره‌ی کیش زندگی می‌کرده است. خیلی از بومی‌ها و قدیمی‌های این جزیره می‌گویند ناخدای این کشتی آن را به گل نشاند تا پیش مریم ماندگار شود. خیلی‌های دیگر نیز این داستان افسانه‌ای را باور ندارند و می‌گویند این کشتی به گل نشست چرا که ناخدا در هوای مه آلود نتوانست راهش را پیدا کند. بر سر حضور این کشتی هرچه بگویند اما مهم نیست. مهم این است که این کشتی بیش از ۵۰ سال است در این جزیره نفس می‌کشد و حال و هوای خاصی برای این منطقه پدید آورده است.

 

۴ ساحل دیدنی جزیره‌ی زیبای کیش که باید از آنها دیدن کنید

 

 

کشتی یونانی

 

 

حال و هوایی ویژه که بیشتر مسافران و شهروندان ترجیح می‌دهند غروب آفتاب جزیره را هنگامیکه در پس زمینه‌ی نگاهشان این کشتی قرار دارد ملاحظه کنند. حال و هوایی عاشقانه و رمانتیک و در عین حال نوستالژیک. بومی‌ها می‌گویند کارکنان این کشتی هنگامیکه نتوانستند آن را نجات دهند آتشش زدند تا شاهد سوختنش باشند و فراموشش کنند. در مورد این کشتی که امروزه به عروس یونانی معروف است افسانه‌های زیادی گفته‌ شده است اما آنچه مهم است این است که این کشتی درحالیکه حرف‌های زیادی برای گفتن دارد در سکوت فرورفته است و همین سکوت است که آن را جادویی و رویایی کرده است.

 

 

کشتی یونانی

 


جاذبه‌های تفریحی اطراف کشتی یونانی


با رفتن به کیش برای دیدن این کشتی می‌توانید ساعاتی چند را در جاذبه‌های دور و اطرافش خوش بگذرانید. مهمترین جاذبه‌های دیدنی و تفریحاتی که در نزدیکی این کشتی می‌توانید انجام دهید موارد زیر هستند.


۱- شترسواری


در ساحلی که این کشتی در نزدیکی‌اش به گل نشسته است ساربان‌های زیادی حضور دارند که می‌توانید با پرداخت هزینه‌ای نه چندان زیاد به آنها سوار شتر شوید و لذت ببرید. تفریحی خاص که می‌طلبد سر نترسی داشته باشید و بیشتر با این حیوان جالب آشنا شوید.

 

جذاب‌ترین فعالیت‌هایی که باید در کیش انجام دهید


۲- پارک ساحلی


در شعاعی که این کشتی قرار دارد امکاناتی فراهم آورده‌اند تا با استفاده از آنها مسافران بتوانند لحظات خوشی را داشته باشند. امکاناتی از قبیل کافه‌ها و رستوران‌ها که یک آرامش و آسایش را برای مسافران ایجاد می‌کنند.

 

 

کشتی یونانی

 


۳- تماشای غروب آفتاب


نگاه کردن به خلیج زیبای پارس و دیدن خورشید آسمان در آینه‌اش یکی از جذاب‌ترین تصاویری است که در این جزیره می‌توانید ببینید. تماشای این تصویر اما به هنگامیکه در پس زمینه یک کشتی قدیمی حضور دارد و نور خورشید از روی آن رنگ می‌بازد تا غروب کند یک حس و حال خوب برای آدم پدید می‌آورد. یک حس و حال خاطره‌انگیز که آدم می‌رود به مرور خاطره‌ها و پیدا کردن خود در سال‌هایی که زندگی کرده است.

 

۱۰ کافه‌ی عالی کیش که این جزیره را خواستنی‌تر می‌کنند

 

 

کشتی یونانی

 


۴- عکاسی


با رفتن به این ساحل خاص‌ترین عکس‌های اینستاگرامی خودتان و حضورتان در کیش را می‌توانید بیندازید. عکس‌هایی که به دلیل حضور کشتی، یک هویت خاص پیدا می‌کنند و همان مقدار که بیانگر شمایند، بیانگر منطقه‌ای که در آن هستید نیز می‌باشند.

۰۳ بهمن ۱۳۹۷

نظرات کاربران